Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-30, 00:46
  #1
Medlem
Hej

Flyttar till Fruängen snart och såg att alla trådar om fruängen är relativt gamla och att mycket kan hända på ett par år. Så som rubriken lyder, hur ser det ut idag? Hur attraktivt är det? Är ung och är verkligen ingen vekling som är rädd för eventuell tjafs och dylikt utan jag står upp för mig själv om så krävs. En eventuell flytt dit innebär massa sena nätter med kommunalt åkande och en hel del hemmafester

Lite offtopic: Ifall ni skulle höra/bli bjudna till en fest i Fruängen. Skulle ni komma? (Syftar främst på området, liksom fördomar och hur nära det är till TC osv)
Citera
2012-10-30, 01:27
  #2
Medlem
Verdess avatar
Fruängen är ett helt vanligt område som alla andra runt stockholm. Nej det är inte farligt. Ja, jag skulle åka på fest där. Media, rykten och myter gör det värre än vad det är. Det ligger ca en mil från Sthlm city, och du tar röda linjen lätt och smidigt. Är absolut och Sthlms finaste område, men långt ifrån det värsta. Var lite streetsmart och var dig själv så kommer du aldrig hamna i bråk heller. Eller åtminstone inte oftare än i vilken annan stad som helst i landet.

Fredde Granberg är för övrigt från fruängen
Citera
2012-10-30, 01:34
  #3
Medlem
Det är hur chill som helst att bo där, enda nackdelen är ju att det ligger lite väl nära skärholmen men annars är det inga problem. Du slipper iaf åka bagdadexpress när du ska hem.

De enda som inte skulle åka dit är de som har knepiga resvägar hem med många byten eller de som blivit så innerstadsfroma att dom tror att dom kommer falla ner och dö om de lämnar tullarna.
Citera
2012-10-30, 07:48
  #4
Medlem
Har varit där flera gånger och aldrig stött på ett problem.
Det är väl som alla andra förorter i Stockholm.

Skulle själv kunna tänka mig bo där!
Citera
2012-10-30, 10:23
  #5
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Media, rykten och myter gör det värre än vad det är.

Det är väl snarare irrelevanta flashbackrykten som i sådana fall skulle kunna ligga bakom, där man tydligen inte kan bo nära någon civilisation överhuvudtaget.

På bostadsmarknaden är det desto muntrare och absolut ingen rea, vilket borde vara ett tecken på att fruängen är ett ganska ok område.

45 tuss per kvadrat för en enkel etta tycker marknaden att det är värt.
Citera
2012-10-30, 13:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är väl snarare irrelevanta flashbackrykten som i sådana fall skulle kunna ligga bakom, där man tydligen inte kan bo nära någon civilisation överhuvudtaget.

På bostadsmarknaden är det desto muntrare och absolut ingen rea, vilket borde vara ett tecken på att fruängen är ett ganska ok område.

45 tuss per kvadrat för en enkel etta tycker marknaden att det är värt.

På FB funkar ingenting om det inte är Stockholms innerstad det gäller.
Citera
2012-10-30, 14:19
  #7
Medlem
Crackiesmallss avatar
Frunkan är skitsoft, absolut inga problem att bo där. Man får snabbt nya vänner där elr jag fick det iaf hade bott där i cirka en vecka innan jag blev bjuden av några för mig då okända grabbar & tjejer i samma ålder på en grillfest. Väldigt fint område, jag bodde i Segeltorp så när jag kom till Frunkan sena kvällar tog jag promenader hem istället för att vänta på bussen en halvtimme gick hur bra som helst. Dock är det som någon sa nära till Norsborgslinjen så det händer ju att kids från den linjen kommer till Fru för att jiddra/råna. Dock är det inte speciellt vanligt så det är inget man går och tänker på, jag hade lätt flyttat tillbaka till Fruängen om jag fått chansen.
Citera
2013-10-07, 14:45
  #8
Avstängd
ComViQnullars avatar
Fruängen är soft, själv gått där sena kvällar samt kört runt.

Tusenbröder
Citera
2018-08-16, 22:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är väl snarare irrelevanta flashbackrykten som i sådana fall skulle kunna ligga bakom, där man tydligen inte kan bo nära någon civilisation överhuvudtaget.

På bostadsmarknaden är det desto muntrare och absolut ingen rea, vilket borde vara ett tecken på att fruängen är ett ganska ok område.

45 tuss per kvadrat för en enkel etta tycker marknaden att det är värt.

Stämmer det verkligen med 45 tuss kvadraten 2012? Det kostar det ju nu också

https://www.hemnet.se/salda/bostader...uction=include
Citera
2018-08-17, 14:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Stämmer det verkligen med 45 tuss kvadraten 2012? Det kostar det ju nu också

https://www.hemnet.se/salda/bostader...uction=include

För en etta är det snarare det dubbla idag, enligt den länk du själv hänvisar till. 84 000/kvm2 för första i listan.
Citera
2018-08-17, 16:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
För en etta är det snarare det dubbla idag, enligt den länk du själv hänvisar till. 84 000/kvm2 för första i listan.
Sant. Såg inte att det var en enorm skillnad på ettorna och övriga.
Citera
2019-09-16, 06:50
  #12
Medlem
carminaburanas avatar
Är det gratis parkering i fruängen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback