2013-08-07, 14:38
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Så jag bestämde mig till slut efter övervägande att installera uppdateringen och allt fanns kvar. Alltså helt icke riskfyllt och simpelt.

Grattis till köpet. Detta är en fantastisk telefon som kör original/vanilla Android och får uppdateringar direkt från Google när de finns tillgängliga, vilket du möjligtvis känner till, till skillnad från de andra Android telefonerna som är icke Nexus märkta. : )

Jag funderar inte alls längre på telefoner osv efter att jag köpte denna. Helt enkelt för att den fyller alla mina behov, enormt smidig och du hänger alltid med i alla nya versioner av Android, först dessutom, till skillnad från de andra varianterna.

Potentiella nackdelar skulle väl vara dessa 3.

- Du kan inte byta ut ditt batteri
- Ingen tillgänglighet att expandera minnet på telefonen (minneskort)
- Inget 4G LTE

Allt detta klarar jag mig fint utan i alla fall då jag inte spelar massa spel på telefonen eller har anledning att lagra stora filer på telefonen. 4G blir mest bara massa operatörs problem, denna lur finns bara i en modell och inte massa olika specialanpassade varianter för varje operatör, dessutom drar 4GLTE otroligt mycket batteri (hade SGS3 i9305 Tele2 4G LTE innan)

Och när det kommer till att kunna byta ut sitt batteri eller ej så är så klart alltid chansen att kunna göra så bra men jag tycker att en telefon nog fungerar bäst med och ska använda det batteri den kom med / fabricerades med.

Inga större personliga problem för mig alls alltså, det finns lite små grejer som de jag radade upp ovan t.ex men det andra väger tyngre än det så. Allt är ju som bekant inte alltid helt perfekt då då får man kompromissa med och prioritera det viktiga och för mig väger det tyngre än nackdelarna som är mycket få i det fallet.

Hoppas du också blir nöjd! : )
Jo jag vet, har en Nexus 7 i min ägo som jag gillar skarpt
De nackdelar du räknar upp var jag medveten om och det gör mig inget.

Tack för feedbacken.
Citera
2013-08-08, 20:35
Medlem
MontyBurnss avatar
Nu har jag hämtat ut telefonen, den är verkligen underbar. Är det komplicerat att lägga in custom roms ?
Citera
2013-08-09, 11:35
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyric
För er som vill ha lite textur på baksidan utan att köpa fula skal: http://dbrand.com/submodels/nexus-4/

Fick precis hem varianten med svart läder, passade på millimetern och ser riktigt snyggt ut. Telefonen glider inte som en tvål heller rekommenderas starkt. 79 kr inkl frakt.
Hur fäster man det ? kan man ta bort det på enkelt sätt.
Citera
2013-08-09, 16:55
Medlem
AnZienTs avatar
Beställt denna telefon idag. Hade tidigare en Samsung galaxy S2 stock som gick åt pipsvängen.

Några tips och tricks? Bör jag köra custom rom för batteritidens skull, eller kommer jag vara nöjd ändå? (Med vad man förväntar sig av en telefon i detta segmentet)

Är den så skör som man alltid får höra, eller vågar man använda den utan bumper?
Citera
2013-08-10, 12:07
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Nu har jag hämtat ut telefonen, den är verkligen underbar. Är det komplicerat att lägga in custom roms ?
Nej, kolla tool kitet som finns på XDA developers.
Citat:
Ursprungligen postat av AnZienT
Beställt denna telefon idag. Hade tidigare en Samsung galaxy S2 stock som gick åt pipsvängen.

Några tips och tricks? Bör jag köra custom rom för batteritidens skull, eller kommer jag vara nöjd ändå? (Med vad man förväntar sig av en telefon i detta segmentet)

Är den så skör som man alltid får höra, eller vågar man använda den utan bumper?
Lås upp bootloadern det första du gör, sen kan du fortsätta med stock om du vill, men ändrar du dig senare förlorar du all data.
Citera
2013-08-14, 16:31
Medlem
Tänkte dela med mig av en liten guide till hur man låser upp bootloader och flashar romar utan att använda sig av rootkits och dyl (som enl min åsikt är skräp då jag vill veta vad som händer med min telefon).

Vad som behövs:
Android SDK
En recovery
Rom och Gapps

Ladda hem en recovery:

Ladda hem en rom och gapps:

Förbereda adb och fastboot

1. Anslut din nexus enhet med usb-kabel och se om den hittas genom att skriva följande kommando i en terminal: "adb devices".
2. Skicka in din enhet i bootloadern med "adb reboot bootloader".
3. Kika om fastboot funderar med "fastboot devices". Får du samma serienummer som tidigare är det bra.
4. Har du inte låst upp bootloadern redan så gör du det med "fastboot oem unlock". All data kommer att raderas, så som sms, appar, bilder osv. Gör backup på det som ska behållas. Noter att "fastboot oem lock" låser bootloadern, det är bra att göra om enheten ska skickas in på reparation.
5. Starta om bootloadern med "fastboot reboot-bootloader".
6. Flasha en recovery, navigera terminalen till den mapp där recoveryfilen ligger och skriv: "fastboot flash recovery filensnamn.img". Notera ".img" i slutet om filen inte redan slutar på .img
7. Starta om bootloadern igen: "fastboot reboot-bootloader"
8. Starta telefonen, gå igenom setupen och lägg in rom .zip och gapps .zip på minneskortet.
9. Boota in till bootloadern: "adb reboot bootloader".
10. Välj "recovery" med volymknapparna.
11. Wipe data/cache och dalvik cache i recovery.
12. Välj "install" och navigera till /sdcard och flasha romen och sedan gapps. Eller en ny kernel.
13. Reboot system och vänta på att telefonen startar.

Svårare än så är det inte.
Ska du flasha ny radio är det "fastboot flash radio filensnamn.img" som gäller.
Senast redigerad av blueBottle 2013-08-14 kl. 16:54.
Citera
2013-08-18, 11:04
Medlem
MontyBurnss avatar
2 gånger har jag lyft telefonen från bordet för att upptäcka att den slagit av sig själv! Någon annan som varit med om detta?
Citera
2013-08-19, 08:26
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
2 gånger har jag lyft telefonen från bordet för att upptäcka att den slagit av sig själv! Någon annan som varit med om detta?
Nu hände det då jag skulle upp på morgonen, misstänker att det har med en batteriapp att göra! Avinstallerade den nu. Vill inte försova mig ngt mer pga telefonen..
Citera
2013-08-25, 10:56
Medlem
MontyBurnss avatar
Kontaktade leverantören nu, den har dött och jag får inte igång den alls. Tråkigt, gillade den verkligen. Ingen annan som har samma problem ?
Citera
2013-08-25, 12:03
Medlem
Citat:
Kontaktade leverantören nu, den har dött och jag får inte igång den alls. Tråkigt, gillade den verkligen. Ingen annan som har samma problem ?

Låter som den är defekt. Jag har aldrig råkat ut för det med min, inte en kompis som har en sådan heller.

Det är heller inget vanligt fel vad jag har hört så byt ut den mot en ny eller få den lagad så är det nog inga problem sen.
Citera
2013-08-25, 18:51
Medlem
Haft min N4 i 3 veckor nu och älskar den. Hade tidigare en Samsung Gio och det är verkligen dag och natt.

Jag använder även en QI laddare till min N4 och det har fungerat kanon än så länge. Betalade 21$ för laddaren via ahappydead.com.
http://www.ahappydeal.com/product-137289.html
Citera
2014-06-23, 20:34
Medlem
MrHellmans avatar
Hej, har på något sätt skadat min Nexus 4 så den spruckit på baksidan.
Sprickan går rakt över SIM-kortet och gör att jag måste låsa upp mitt SIM stup i kvarten och även att mobilen dör hux flux.

Frågan är om det räcker med att byta baksidan eller om något annat internt är skadat så den inte går att rädda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in