Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Tror gör man i kyrkan. Anser Komplett att TS gjort fel så kommer de säkert kräva att TS återsänder datorn till dom för egna pengar och låter TS bara paketet gå tillbaka så kommer säkert de där 1500-2000 kronorna som ett brev på posten.
Och betalar inte TS det, så går det till inkasso och sen till kronofogden för indrivning. Det är något TS får dras med såvida inte TS omedelbart tar kontakt med Komplett igen och gör tydligt för dom att de absolut inte får skicka datorn. Har den gått iväg är det redan för sent.
Då är det helt upp till Kompletts goda vilja. Kronofogden kommer att döma till Kompletts fördel, det gör de 99 gånger av hundra.
Datorn är redan skickad, det blev den lite tidigare idag. Snubben jag pratade med på supporten i förmiddags gjorde det klart för mig att den skulle skickas i vilket fall, det fanns enligt honom inget jag kunde göra för att förhindra det. Det gör mig irriterad.
Fine, jag kan gott ta lite strul, och jag skickar mer än gärna tillbaka datorn, men jag ska väl inte behöva pröjsa tusentals kronor när det är deras inhemska system för avbeställningar som knasat? Kan man inte åberopa lite sunt förnuft, att det faktiskt är rätt orimligt att jag skulle beställa samma dator två gånger utan att först makulera den första ordern? Det här var inget spontanköp, jag ägnade mycket eftertanke när jag genomförde köpet. När jag avbeställer det första paketet så borde jag väl kunna anta att det faktiskt blivit det? Uppenbarligen inte.
Det här är heller ingen custombyggd dator utan ett paket som ingår i en kampanj de har. De borde rimligen kunna ta tillbaka datorn och sälja den till nån annan. Vari ligger rättvisan om jag får motta en ekonomisk smäll pga slarv från deras håll?
Här är datorn:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10700
Edit:
Jag ska ringa dem imorgon och höra vad de säger. Vi får se hur det här utvecklar sig.