Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-29, 01:33
Bannlyst
Här.

Skulle det inte vara lite smidigare om man utnyttjade mer av utrymmet? En simpel liten detalj som jag tror hade underlättat när man hoppar mellan trådsidorna, speciellt eftersom det i nuläget inte går att hoppa mer än 3 sidor i stöten. Nästa platå är ju 10 inlägg, så vad händer då om man vill hoppa 7 sidor i tråden? Då blir man helt plötsligt tvungen att klicka tre gånger, och då tar det ju tre gånger så lång tid att ta sig dit man vill.

Visst kan man väl dra ner den lilla "fliken" eller vad man nu kan kalla den, och skriva in sidnummer själv, men det känns inte direkt smidigt, speciellt inte om man sitter tillbakalutad och chillar, då vill man inte skriva på tangentbordet i onödan direkt.

Varför inte utnyttja utrymmet som faktiskt finn tillgängligt, och göra FB lite mer användarvänligt?

Så här hade det sett ut, de fetade numreringarna är de sidvisningar som idag inte syns:

« första < 372 422 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472
Citera
2012-10-29, 01:37
Medlem
crillecrilles avatar
Ja det är störande få alternativ. Det finns plats för fler. Har vid ett flertal tillfällen förbannat mig över detta då man försöker citera flera inlägg som är spridda i trådar som växer snabbt.
Citera
2012-10-29, 01:39
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Tycker snarare att det hade sett krångligt ut.
Man vill inte ha för mycket att välja på, det är inte så jobbigt att klicka 2 ggr.
Som Steve Jobs sa: "Ju fler alternativ desto sämre blir produkten".
Citera
2012-10-29, 01:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Tycker snarare att det hade sett krångligt ut.
Man vill inte ha för mycket att välja på, det är inte så jobbigt att klicka 2 ggr.
Som Steve Jobs sa: "Ju fler alternativ desto sämre blir produkten".
Du vill inte ha för mycket att välja på? Produkten av det är ju att uppmärksamheten riktas mer mot sista sidan istället för fler sidor. Generellt vill man att användare ska läsa så mycket om möjligt av tråden innan inlägg görs.
Citera
2012-10-29, 01:47
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du vill inte ha för mycket att välja på? Produkten av det är ju att uppmärksamheten riktas mer mot sista sidan istället för fler sidor. Generellt vill man att användare ska läsa så mycket om möjligt av tråden innan inlägg görs.

Så du tycker det hade varit bättre att göra det svårare att ta sig till sista sidan?
Jag skulle tro att de flesta oftare försöker ta sig till sista sidan än för t.ex. sida 4.

Att man får fler sidor längst ner innebär väl inte att man läser mer? Man måste ju fortfarande klicka sig till nästa sida?
Och om man nu skulle behöva klicka sig till en annan sida innan man kan ta sig till den efterfrågade sidan så "läser" man ju dubbelt så många sidor (som du vill).
Citera
2012-10-29, 01:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Så du tycker det hade varit bättre att göra det svårare att ta sig till sista sidan?
Jag skulle tro att de flesta oftare försöker ta sig till sista sidan än för t.ex. sida 4.

Att man får fler sidor längst ner innebär väl inte att man läser mer? Man måste ju fortfarande klicka sig till nästa sida?
Och om man nu skulle behöva klicka sig till en annan sida innan man kan ta sig till den efterfrågade sidan så "läser" man ju dubbelt så många sidor (som du vill).
Du säger emot dig själv. Ja jag skulle önska att folk läste dubbelt så mycket som de gör idag.
Citera
2012-10-29, 01:58
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du säger emot dig själv. Ja jag skulle önska att folk läste dubbelt så mycket som de gör idag.

Genom att behöva klicka sig vidare en extra gång läser man ju statistiskt sett dubbelt så mycket.
Citera
2012-10-29, 02:09
Medlem
vivalarevolucions avatar
Bra förslag som även verkar enkelt att fullborda. För att skapa plats kan man även ta bort "Första" och endast ha kvar "<<". Likaså med sista sidan.

Något för kookamunga att sätta tänderna i!
Citera
2012-10-29, 02:11
Bannlyst
Blir det verkligen diskussion kring det här? Jag som var helt och hållet övertygad om att den enda anledningen till att det ser ut som det gör är att man helt enkelt inte uppmärksammat det, eller ens pallat göra nåt åt det. Hur man kan tycka att det skulle bli komplicerat med fler sidor i listan förstår jag inte alls, det är ju en sån sak som enbart hade underlättat när man surfar här.

På vilket sätt hade det försvårat för dig, AbdullahSvensson? Är det hela grejen med fler alternativ du motsätter dig?
Citera
2012-10-29, 02:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Genom att behöva klicka sig vidare en extra gång läser man ju statistiskt sett dubbelt så mycket.
Nej det gör man inte. Man sitter och klickar frenetiskt på nästa. Sidvisning är inte samma sak som att användaren läser innehållet på sidan.
Citera
2012-10-29, 02:26
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag hade gärna också haft fler alternativ. Det borde dessutom bli mindre belastning för servrarna om folk laddar en sida istället för tre (exemplet i trådstarten).
Citera
2012-10-29, 08:21
Medlem
Chooks avatar
Ett alternativ är ju att köra med AutoPager till firefox.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in