2012-10-29, 01:19
Medlem
Kratos719s avatar
Hej allesammans jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig komma på en bra anledning/motivation till varför man skulle vara intresserad av att köpa en tomt i stort sett mitt ute i skogen. Marken ägs av privatperson. Kort tomtbeskrivning: Öppen yta, några träd, sandgrop (inofficiell crossbana tror jag) någon framstickande bergshäll och en liten damm (med vatten i). Kan inte säga att jag vill bygga ett hus där då detta skulle anses väldigt konstigt+jag vill inte bygga ett heller.
Senast redigerad av Kratos719 2012-10-29 kl. 01:24.
Citera
2012-10-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratos719
Hej allesammans jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig komma på en bra anledning/motivation till varför man skulle vara intresserad av att köpa en tomt i stort sett mitt ute i skogen. Marken ägs av privatperson. Kort tomtbeskrivning: Öppen yta, några träd, sandgrop (inofficiell crossbana tror jag) någon framstickande bergshäll och en liten damm (med vatten i). Kan inte säga att jag vill bygga ett hus där då detta skulle anses väldigt konstigt+jag vill inte bygga ett heller.

det jag kan tänka mig, är att om det ligger hyfsat nära någon av de städer som växer fortast och har bäst prognos att öka i tiotals även hundra år. efter kusten helst. då kan det vara en investering att lämna efter dig till diverse barn
Citera
2012-10-29, 02:08
Medlem
Kratos719s avatar
Tyvärr finns det inga städer i närheten
Citera
2012-10-29, 06:36
Medlem
Varför vill man äga marken om man ska odla?
Folk kan ju passera hursomhelst ändå.

Drogerna har gjort dig korkad och du borde avstå både odling och användning.
Annars är det ju bara och ljuga som vanligt, hur många tror du att det är som köper en tomt för fritidshus och aldrig kommer till skott med byggnationen?
Citera
2012-10-29, 08:00
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Varför vill man äga marken om man ska odla?
Folk kan ju passera hursomhelst ändå.
Därför att markägare har som vana att gå på sina marker eller ha någon som gör det åt dem regelbundet.

TS: säg att du ser det som en investering.
Citera
2012-10-29, 09:50
Medlem
Adam211s avatar
Säg att du ska odla grönsaker.
Citera
2012-10-29, 12:31
Medlem
Hur stor mark är det? Om en del av de får besök av cross åkare?
Känns som de flesta som åker är lite yngre och har blicken med sig?
Ser de något så går ju ryktena på sekunden..

Eller att de helt enkelt åker rakt igenom din odling
Citera
2012-10-29, 14:21
Medlem
Kratos719s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lego
Hur stor mark är det? Om en del av de får besök av cross åkare?
Känns som de flesta som åker är lite yngre och har blicken med sig?
Ser de något så går ju ryktena på sekunden..

Eller att de helt enkelt åker rakt igenom din odling
Hahaha det hade varit roligt men nej "de" skulle aldrig hitta det. Fast ärlig talat tror jag snarare att det handlar om spår från någon enstaka person dvs inte precis någon crossrace bana precis. Tycker att det är skönt att se att det finns folk som verkar tro att man ska odla öppna fält Marken är väl någon km^2 har inte räknat ut det än.
On topic: Investitions idéen är väl den bästa hittills antar jag, det var även den jag tänkte på själv. Väntar ett tag för att se om någon kommer på något bättre och kör sen på det.
Citera
2012-10-29, 21:22
Medlem
Säg att du ska bygga en övernattningshydda med grillplats osv. Finns folk som gör det mitt ute i ingenstans och hyr ut till studenter, friluftsmänniskor osv.
Citera
2012-11-05, 04:30
Medlem
freeworldTVs avatar
paintballbana för ditt paintballteam att träna inför paintbll-VM i Seoul på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in