2012-10-29, 01:08
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Tjena! Lägger tråden här då det inte i huvudsak handlar om windows 8 eller windows store.

Forum/communityn som 9GAG, 4Chan och Reddit har nu sina egna applikationer på Windows 8 Store.
Är det dags att Flashback följer den utvecklingen och lanserar en HTML5-version av Flashback Forum i Store.
Det här är ett jättebra sätt att få in Flashback bland de andra forumen. Flera funktioner som finns på den vanliga webbläsarsidan går ju att göra ännu bättre i fullscreen. (Jag tänker meddelanden och flera ämnen i flikar m.m)

Det här är också en ypperlig möjlighet för Flashback International Inc att återfå de reklamintäkter som ramlar bort på grund av användarnas flitiga användning av Adblock.

Visst, det kanske blir mycket jobb till en början men det jämnar ut sig med 100% reklamintäkter (och mer plats för reklam) som ger mer stöd till utvecklarna.

Kan man få lite kommentarer av Admin om detta? Kanske någon användare som har idéer om funktioner eller liknande?

Senast redigerad av AbdullahSvensson 2012-10-29 kl. 01:24.
Citera
2012-10-29, 01:36
Medlem
ischs avatar
Du kan hålla till godo med https://www.flashback.org/m/ så länge.
Citera
2012-10-29, 01:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vad har det med W8 att göra?
Citera
2012-10-29, 01:43
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad har det med W8 att göra?

Då isch inte är så insatt i frågan så bör det klargöras att:

Windows 8 är ett operativsystem för datorer från microsoft.
Windows Phone är även det gjort av microsoft men är ett operativsystem för mobiler.
Citera
2012-10-29, 14:42
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Då isch inte är så insatt i frågan så bör det klargöras att:

Windows 8 är ett operativsystem för datorer från microsoft.
Windows Phone är även det gjort av microsoft men är ett operativsystem för mobiler.

Ja. Och vad är det som en app ska göra så mycket bättre än vad en webbläsare i fullskärm gör? Jag förstår inte poängen. Om något är det mobiltelefonerna som borde få mer fokus då /m/ var väldigt buggigt sist jag använde den, vilket då förvisso var några månader sen.

Jag är inte kritisk till förslaget men jag tycker du måste motivera vad det finns att tjäna på att ta fokus från själva forumet och lägga den tiden på en app.
Citera
2012-10-29, 23:13
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Jag är inte kritisk till förslaget men jag tycker du måste motivera vad det finns att tjäna på att ta fokus från själva forumet och lägga den tiden på en app.

I första inlägget förklarar jag varför det behövs och hur det är ekonomiskt lönsamt.
En mobilsida får inte ens i närheten av annonsutrymmet som en app ger.
Citera
2012-10-29, 23:16
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
I första inlägget förklarar jag varför det behövs och hur det är ekonomiskt lönsamt.
Så du menar att det är jättesvårt att ändra hosts-filen i W8?
Citera
2012-10-30, 00:39
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Så du menar att det är jättesvårt att ändra hosts-filen i W8?
Nej, jag menar att majoriteten användare inte går så långt. I webbläsaren har de ju alltid adblock på. De lägger ju inte till filter manuellt med adresser (sällan) (om vi pratar om majoriteten användare).
"Att det inte är jättesvårt" innebär inte att folk kommer göra det.

Att förneka att en windows 8-app skulle öka reklamintäkterna är ju bara idioti.
Citera
2012-10-30, 00:55
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Man kan ju fråga sig var prioriteringarna ligger då, att tillverka appar med målsättningen att håva in pengar eller att t.ex vidareutveckla flashback.org/m/ vilket skulle nyttja användarna i stor skala. Jag upplever personligen att ledningen för Flashback har ett minst sagt genuint intresse för att driva sidan utan att se till lönsamheten i första hand (så länge sidan går runt). Jag för mig att man för ett par år sen till och med sålde något (bok, t-shirt, tidning, minns inte vad det var) där man gick med förlust för att man ville se till produktens kvalitet snarare än lönsamheten.

Citat:
Det här är ett jättebra sätt att få in Flashback bland de andra forumen. Flera funktioner som finns på den vanliga webbläsarsidan går ju att göra ännu bättre i fullscreen. (Jag tänker meddelanden och flera ämnen i flikar m.m)
Flashback bland vilka andra forum? Det är redan Sveriges i särklass största forum. På vilka sätt kan forumet bli bättre i en dedikerad app mot för att köra forumet i fullskärm i en vanlig traditionell (old school?) webbläsare? Om något så underlättar det när du inte behöver växla mellan olika program för din internetåtkomst utan har allt i ett program.

Citat:
Jag förklarar ditt resonemang om 100% reklamintäkter som idioti. För det första misstänker jag som sagt att Windows 8 kommer att gå trögt för Microsoft och följaktligen kommer inte appen att nå ut till någon större skara människor och för det andra kommer nog inte alla att välja en app före ett besök i webbläsaren.
Senast redigerad av Joomla 2012-10-30 kl. 01:00.
Citera
2012-10-30, 00:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Nej, jag menar att majoriteten användare inte går så långt. I webbläsaren har de ju alltid adblock på. De lägger ju inte till filter manuellt med adresser (sällan) (om vi pratar om majoriteten användare).
"Att det inte är jättesvårt" innebär inte att folk kommer göra det.

Om du tror att adblock är vanligt så är du fel ute. Folk vet inte vad det är och bryr sig inte heller. Men de som vet vad det är är även benägna att redigera hosts.
Det jag menar är att det är fruktansvärt onödigt att utveckla en åsidostående app för en så liten användarandel. W8 kommer inte ha många användare initialt, det vet du också.
Citera
2012-10-30, 15:15
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Jag förklarar ditt resonemang om 100% reklamintäkter som idioti. För det första misstänker jag som sagt att Windows 8 kommer att gå trögt för Microsoft och följaktligen kommer inte appen att nå ut till någon större skara människor och för det andra kommer nog inte alla att välja en app före ett besök i webbläsaren.

Nej men windows 8 kommer inte bli någon jävla flopp. Att appen inte kommer nå ut till någon större skala människor är ju bullshit. Självklart kommer den göra det, den kommer ju vara top 10 på svenska listan.

Och sist så tror du inte att någon kommer välja en app före ett besök i webbläsaren... Herre gud, har du ens testat windows 8? Minst hälften av alla appar i hela Windows store finns i någon form av webbläsarformat.

Känns så jävla uttjatat med det här "Nej gör inte det, det kommer bli en flopp" "lägg mer energi på att fixa buggar".
Citera
2012-10-30, 16:18
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
W8 kommer inte ha många användare initialt, det vet du också.

SD skulle inte heller fått så många väljare initialt, betyder det att ingen borde ha röstat på dem?
Vad är det för tankegång? Hur hade det gått då?
Att andra forum har sina appar borde ju vara tillräckligt mycket anledning till att Flashback bör följa samma spår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in