• 3
  • 4
2012-10-29, 20:15
Medlem
finsmurfans avatar
Det är bostadsrätter där bor någon men kanske inte skriven där.
Citera
2012-10-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kan ju exempelvis vara så att lägenheten f.n inte är uthyrd.
Det var min tanke med, men sen kom jag på att...
Citat:
Ursprungligen postat av finsmurfan
Det är bostadsrätter där bor någon men kanske inte skriven där.
Tveksamt. Äger man en lägenhet (citat :"21-årige lägenhetsinnehavaren") så torde man vara skriven i den med. Vi kan ju roa oss med att se vad lagen säger https://lagen.nu/1991:481

Det kan finnas orsaker till att ingen står skriven på den just nu. t.ex. skyddade personuppgifter eller "tillfälligt boende på statens bekostnad" Då lägenhetsinnehavaren troligen tillfälligt adressändrat av praktiska skäl...
Senast redigerad av rhdf 2012-10-29 kl. 22:44.
Citera
2012-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nineone
Jag bor numera i Haga efter 12 år i Hageby. Jag märker ingen skillnad på områdena. Lugnt även i Hageby och Navesta som det är här. Men den mesta kriminaliteten sker ju i centrala Norrköping. Men det händer en del kriminalitet även i Haga ska du veta. Inget område i stan som inte har kriminellt aktiva.
Hageby är lite gangsta-bottenskrap medans Haga är lite Schizofrent på nåt vis. Området verkar lugnt vid en snabb titt men det händer grejer där. Som sagt lite som ett Hageby fast mer psyko...

Mer White-Trash i Haga oxå...
Citera
2012-10-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Kollar man på upplysning.se så inser man att det finns ett litet "glapp" i lägenhetsnumren
JH bor på 1002, men vad hände med hans granne?

I huset jag bor i så är det ingen ordning på lägenhetsnumren när man tittar på Ratsit tex, adresserna stämmer, men lägenhetsnumren har ingen logik alls, delvis för att lägenheter har blivit hopslagna, men även utan uppenbar anledning!

Nu bor jag inte i Norrköping, men jag menar bara att man inte ska lägga för mycket vikt vid lägenhetsnummer!
Citera
2012-10-30, 02:10
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Det ar precis ett sadant omrade dar man forvantar sig att sadant har skall handa...
skitsnack. Haga är lugnt område mest äldre som bor där
Citera
2012-10-30, 11:38
Medlem
meas19s avatar
Killen som knivrånade en person på bilen i Skärblacka, hittade dom i Haga! Okt -12

Skottlossning i Haga oxå i helgen. Okt -12

Knivskärning och misshanel med glasflaska i lgh i Haga. Apr - 12

Misshandel med Yxa mellan två personer i en lgh i Haga. Feb -12

Person rånad på mobil o plånbok i Haga. Juli -11

En person greps för hembränning av 1100Liter sprit i lgh i Haga. Dec - 10

Haga livs o video rånat. Feb -10

+ många andra fall av rån mot ungdomar...

Kanske inte är så idylliskt längre
Citera
2012-10-30, 11:50
Medlem
H0lkens avatar
Haga är inte så lugnt som ni verkar tro fan, de äldre bor utåt mot eneby. Mitt i smeten mellan Mc donalds i stockholmsrondellen och upp till ÖoB är det nästintill bara pack!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in