Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-10-30, 17:41
Medlem
RogerPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo
Förlåt för dubbelpost, men hur kom iden sig till att skära smör med osthyvel?

blir det bra? antar att du har smöret väl kylt om du kan skära det med hyveln din.
om du inte har det, blir det inte kladdigt som fasiken?
Mvh

Har alltid smöret välkylt, vet inte vad idén kommer ifrån, brukar alltid använda osthyvel om jag lägger smör på mackor, gratänger eller över pasta. Fungerar perfekt.
Citera
2012-10-30, 18:01
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerP
Har alltid smöret välkylt, vet inte vad idén kommer ifrån, brukar alltid använda osthyvel om jag lägger smör på mackor, gratänger eller över pasta. Fungerar perfekt.
Du läste mitt inlägg för ett par år sedan, där jag beskriver hur min ostbricka också har smöret brevid, bägge skärs med hyveln...
Citera
2012-10-30, 18:10
Medlem
RogerPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du läste mitt inlägg för ett par år sedan, där jag beskriver hur min ostbricka också har smöret brevid, bägge skärs med hyveln...

Skulle kunna varit så om det var ca 25-30 år sen du gjorde inlägget
Citera
2012-11-20, 15:44
Medlem
http://nyheter24.se/nyheter/udda/732...tagit-med-smor

Ja vad ska man säga... otroligt att de personalen orkar bry sig...
Citera
2012-11-21, 00:11
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Vafan är det nu för fel på lut, hur ska du göra riktiga kringlor utan det.

Denna bit karakteriserar artikeln ganska bra.

Typisk skitjournalism m.a.o., som om någonting kan anses vara bättre eller sämre för att det är "naturligt" eller "onaturligt", luddism och skrämselpropaganda, men det är väl sådana typer som går på sånt som köper aftonbladet till att börja med.

Intressant att dom säger eventuellt vad gäller margarinets hälsoskadliga effekter. Med tanke på att smöret har definitiva skadliga effekter.

Och innan nån börjar på så jag använder annars smör och inte margarin öht. Men jag baserar det på att smör är godare helt enkelt, inte p.g.a. någon pseudovetenskaplig skräpartikel ur en blaska som knappast duger till toapapper.

Räcker ju med att se på innehållsförteckningen för att fatta att det är en massa jox och skit i margarin. Vad skulle vara bra med att äta det.
Citera
2013-02-21, 01:11
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan
http://nyheter24.se/nyheter/udda/732...tagit-med-smor

Ja vad ska man säga... otroligt att de personalen orkar bry sig...

Vafan är detta egentligen.

Har en hel hög släktingar som endast äter margarin och tror sig vara väldigt hälsosamma förresten. Men det är väl livsmedelsverket som är i farten igen och ska lägga sig i med sitt tveksamma kunnande och stora övertro på detta. Tallriksmodellen någon?
Citera
2013-02-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Då förstår jag! Tycker bara att det skulle bli kladdigt med paketet och så. Osthyvlar är bra att ha till mycket, har dock aldrig hört om någon som använt det till smör

Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo
Förlåt för dubbelpost, men hur kom iden sig till att skära smör med osthyvel?

blir det bra? antar att du har smöret väl kylt om du kan skära det med hyveln din.
om du inte har det, blir det inte kladdigt som fasiken?
Mvh

Smöret måste vara kylt, är det varmt så kan man använda smörkniv och bre ut det istället.
Vill man inte ha så mycket smör så kan man hyvla "streck" som man sprider ut över smörgåsen.

Att hyvla smör är den överlägset bästa appliceringsmetoden.
Citera
2013-02-26, 15:06
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Vafan är det nu för fel på lut, hur ska du göra riktiga kringlor utan det.

Denna bit karakteriserar artikeln ganska bra.

Typisk skitjournalism m.a.o., som om någonting kan anses vara bättre eller sämre för att det är "naturligt" eller "onaturligt", luddism och skrämselpropaganda, men det är väl sådana typer som går på sånt som köper aftonbladet till att börja med.

Intressant att dom säger eventuellt vad gäller margarinets hälsoskadliga effekter. Med tanke på att smöret har definitiva skadliga effekter.

Och innan nån börjar på så jag använder annars smör och inte margarin öht. Men jag baserar det på att smör är godare helt enkelt, inte p.g.a. någon pseudovetenskaplig skräpartikel ur en blaska som knappast duger till toapapper.

Smör är väldigt nyttigt, innehåller essentiella fettsyror som kroppen behöver, enligt min mening ska man dock inte värma smör över 100C eftersom kolesterolet då börjar oxidera. Om smör var skadligt så skulle även bröstmjölk vara det eftersom det är samma fett
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in