Jag har problem med några grannar som för ett jävla liv på nätterna. De skriker och bråkar (det är en man och en kvinna det är frågan om) och de har en förkärlek att nattetid ta uti med sina meningsskiljaktigheter. De håller på i skrivande stund faktiskt, och klockan är nu strax efter midnatt. Mitt hus är lyhört som satan så jag blir rätt ordentligt störd av detta. Har bott här i lite drygt tre år och det här har pågått i stort sett sedan dag ett (ja, jag är en jävla pussy som inte har gjort något åt saken på tre år
).
Jag tänkte nu höra vad folk har för erfarenheter av att ringa till störningsjouren, för det är ju det tipset man får av folk när man berättar om det här problemet. Det finns två anledningar till att jag drar mig för att ringa dit: 1. Jag är inte helt säker på från vilken lägenhet oväsendet kommer. Det är antingen från en lägenhet vägg i vägg med min eller den rakt nedanför. Det kan låta märkligt att det inte ens går att avgöra vilken våning det kommer från, och jag har halvt om halvt försökt lyssna utifrån trapphuset, men utan framgång. Kan man ringa störningsjouren och låta dem gå och lyssna och höra efter varifrån oväsendet kommer? Det är som sagt två lägenheter som jag misstänker. 2. Jag är lite orolig för vad för konsekvenser ett ringande till störningsjouren kan få i form av irriterade grannar (jag är en jävla pussy, som sagt). Det här paret som bråkar och som jag blir störd av låter helt jävla skogstokiga och sannolikheten att de vill "återgälda" besöket från störningsjouren på något osoft sätt är nog större än ifall de hade varit som folk är mest. Är det här något som man rimligen behöver oroa sig över?
).Jag tänkte nu höra vad folk har för erfarenheter av att ringa till störningsjouren, för det är ju det tipset man får av folk när man berättar om det här problemet. Det finns två anledningar till att jag drar mig för att ringa dit: 1. Jag är inte helt säker på från vilken lägenhet oväsendet kommer. Det är antingen från en lägenhet vägg i vägg med min eller den rakt nedanför. Det kan låta märkligt att det inte ens går att avgöra vilken våning det kommer från, och jag har halvt om halvt försökt lyssna utifrån trapphuset, men utan framgång. Kan man ringa störningsjouren och låta dem gå och lyssna och höra efter varifrån oväsendet kommer? Det är som sagt två lägenheter som jag misstänker. 2. Jag är lite orolig för vad för konsekvenser ett ringande till störningsjouren kan få i form av irriterade grannar (jag är en jävla pussy, som sagt). Det här paret som bråkar och som jag blir störd av låter helt jävla skogstokiga och sannolikheten att de vill "återgälda" besöket från störningsjouren på något osoft sätt är nog större än ifall de hade varit som folk är mest. Är det här något som man rimligen behöver oroa sig över?