2012-10-27, 21:05
Medlem
CuliusJeasars avatar
Ponera att man skulle vilja tillverka en egen koffeindryck;

Skulle det funka att blanda till en gammal klassisk sportdryck då med vatten, maltodextrin/fruktos + lite citron och sedan krydda detta med apotekets koffeintabletter? I krossad-till-pulverform då givetvis.

Någon som har testat något liknande? Man borde väl kunna få till en jämnt blandad dryck, utan att allt koffein hamnar på botten? Och upptaget borde väl vara precis som om man åt tabletten som vanligt?

Vad tror ni, kära FB:are?

Diskussioner kring varför man int bara kan äta tabletterna är OT, kort förklarat så vill jag kunna använda det smidigt i träningssammanhang.
Citera
2012-10-27, 21:09
Medlem
eXtremos avatar
Problemet med att koffeinet kan hamna på botten kan ju alltid lösas genom att man, innan man dricker, skakar flaskan. Det jag är lite tveksam till är smaken. Tabletterna man köper på Apoteket smakar ju skunk om man inte sväljer dem snabbt, så måste man inte tillsätta massor av smakämnen för att få bort denna bismak?
Citera
2012-10-27, 21:16
Medlem
CuliusJeasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Problemet med att koffeinet kan hamna på botten kan ju alltid lösas genom att man, innan man dricker, skakar flaskan. Det jag är lite tveksam till är smaken. Tabletterna man köper på Apoteket smakar ju skunk om man inte sväljer dem snabbt, så måste man inte tillsätta massor av smakämnen för att få bort denna bismak?

Ponera att du sitter på en cykel i 41km/h och flaskan är monterad i en hållare som inte är avsedd för att enkelt lossa flaskan, då skulle din lösning inte vara mycket till lösning. Men det borde väl egentligen inte hamna på botten? Ev kommer jag experimentera med detta imorgon, men det vore trevligare om någon här satt på ett bra svar istället.
Smaken på drycken är väldigt lågt prioritera förövrigt, så länge det inte smakar bäbisbajs eller rutten fisk så är det godkänt. Drycken ska vara funktionell i första hand, smakar den sedan inte alltför illa så är det bara ett plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in