2004-05-13, 21:27
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Jag har tänkt på detta ett tag nu, och kände mig tvungen att fråga. Får man ta någon annans avatar och använda den som sin egen? Utan att fråga om lov vill säga.

Det står inget i reglerna om detta vad jag har sett, eller som jag har tolkat det. Betyder det att man får det eller?

Om man inte får använda en direkt kopia, får man använda en smått modifierad, ifall man kan visa hur den är ändrad isåfall?

Det hade ju skapat viss förvirring, så jag kan förstå att ni bestämmer er för att lägga till en regel som förbjuder detta.

Jag är inte ute efter att stjäla någons avatar, det är inte det. Jag är bara nyfiken.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-05-13, 21:39
Medlem
Viktorias avatar
Ja tydligen fast det är väl inte så sjysst. Hittar bara detta om avatar i reglerna:
0.6. Din avatar ska inte vara stötande för andra personer.

Men jag tycker att det finns stötande avatarer här!

Nu ska jag sno någons avatar tror jag.
Citera
2004-05-13, 21:48
Medlem
Hispervispers avatar
Men man ju inte kräva att en ny medlem skall sätta sig och kolla allas avatarer heller. Om det skullle visa sig att någon kommer med samma avatar som någon redan har så har den som varit medlem längst första tjing? Det är väl det enda vettiga? Kanske skulle noteras om den ordningen men inget måste.

Om jag anmälde mig som medlem och det visade sig att "min" avatar redan användes så skulle jag byta direkt. Jag vill ju inte se ut som någon annan
Citera
2004-05-13, 21:53
Medlem
enverhoxha99s avatar
Ser man det upphovsrättsligt så är ju egentligen inga avatarer som ej är självtillverkade helt OK att använda, utan upphovsmannens uttryckliga tillstånd
Citera
2004-05-13, 21:54
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Men man ju inte kräva att en ny medlem skall sätta sig och kolla allas avatarer heller. Om det skullle visa sig att någon kommer med samma avatar som någon redan har så har den som varit medlem längst första tjing? Det är väl det enda vettiga? Kanske skulle noteras om den ordningen men inget måste.

Om jag anmälde mig som medlem och det visade sig att "min" avatar redan användes så skulle jag byta direkt. Jag vill ju inte se ut som någon annan

Om jag anmälde mig ny idag och upptäckte att jag hade Hispervispers avatar skulle jag känna mig extremt löjlig och wannabee-mässig. No offense.
Citera
2004-05-13, 21:56
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Ser man det upphovsrättsligt så är ju egentligen inga avatarer som ej är självtillverkade helt OK att använda, utan upphovsmannens uttryckliga tillstånd

Därför bör samtliga som har avatarer kunna visa skriftligt att de har upprovsmannens tillstånd. Men hur bevisar man om avataren är hemmagjord? Det var min första här, men jag kan tyvärr inte bevisa det.
Citera
2004-05-13, 22:23
Medlem
ahlmans avatar
Det är väl inget brott mot flashbacks regler precis, men det bör ses som väldigt olämpligt att ha en avatar som liknar/är samma som någon annan om man dessutom har ett användarnamn som är förväxlingsbart med den personen. I synnerhet om personen man försöker efterlikna är moderator.

Om det nu mot förmodan är ett brott att sno någon annans avatar (tror ärligt talat inte att admins har brytt sig om såna sandlådedetaljer) är det ett jäkligt barnsligt brott att begå.
Citera
2004-05-13, 22:29
Medlem
Fat bastards avatar
Jag ställer gärna upp som "ordningsvakt" och kan personligen uppsöka användare som snott avatarer, begagnar mig av Fat bastard's handgripliga övertalningsteknik och problemen kommer snart att vara historia.
Allt mot en moderat ersättning naturligtvis - inga kvitton.
Citera
2004-05-13, 22:34
Medlem
a4swes avatar
Min är hemmagjord så den som snor den tänker jag anmäla, DIREKT!
Fattar ni det eller?
Citera
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag ställer gärna upp som "ordningsvakt" och kan personligen uppsöka användare som snott avatarer, begagnar mig av Fat bastard's handgripliga övertalningsteknik och problemen kommer snart att vara historia.
Allt mot en moderat ersättning naturligtvis - inga kvitton.
Du kan få en pistagenöt av mig - garanterat inga kvitton!
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Varför kan man inte radera hela inlägget, utan bara texten?
Det skulle väl bli hemskt rörigt då..?
Citera
Medlem
Viktorias avatar
Vad tycker ni om den här?
Citera
2004-05-13, 22:37
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria