2012-10-27, 18:30
Medlem
Uberfuhrers avatar
Har precis skaffat Apple TV. Har hyr en film i iTunes på min dator och ska nu streama den till tv:n men får inte till det. det ska väl dyka upp en ikon som man väljer "spela upp på apple tv"?

Musiken från datorn finns i tv:n att hitta men inte filmen som fortfarande laddas ner.

Vad gör jag för fel?
Citera
2012-10-27, 19:21
Medlem
Mollemeisters avatar
Kolla upp i högra hörnet på din Macbook Pro ikonen |^| borde finnas där. Klicka på den och tryck på Apple TV, Då borde hela ditt skrivbord nu spegla till TVn. Annars om du bara vill streama själva filmen så in i iTunes och tryck nere till höger(?) samma ikon och tryck på Apple TV
Citera
2012-10-27, 19:23
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollemeister
Kolla upp i högra hörnet på din Macbook Pro ikonen |^| borde finnas där. Klicka på den och tryck på Apple TV, Då borde hela ditt skrivbord nu spegla till TVn. Annars om du bara vill streama själva filmen så in i iTunes och tryck nere till höger(?) samma ikon och tryck på Apple TV

Okej, jag har varken den ikonen på skrivbordet eller i itunes heller. Jag kan skicka musik med den ikonen till tv:n men inte filmen, för när jag går in på filmer så försvinne ikonoen från högra, nedre hörnet. hur får jag upp ikonen för att den ska finnas vis klockan på skrivbordet då?

Har itunes 10.7
Citera
2012-10-28, 09:53
Moderator
Rassas avatar
Lite bakvänt att hyra filmen i iTunes på datorn, det är ju enklast att hyra den direkt i AppleTV. Om du använder samma Apple-ID när du går in under "filmer" på AppleTV så kan du väl streama filmen där?
Citera
2012-10-28, 10:09
Medlem
dannywtfs avatar
Logga in på iTunes på din ATV och hyr filmen där i stället.
Citera
2012-12-05, 15:49
Medlem
Har du en MacBook som är tillverkad före 2011 så går det inte att spegla skrivbordet då AirPlay inte finns i de datorerna.
Citera
2012-12-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddalito
Har du en MacBook som är tillverkad före 2011 så går det inte att spegla skrivbordet då AirPlay inte finns i de datorerna.

Fel....

Airplay finns i de datorerna med, men kan ha vissa begränsningar p g a att de har klenare hårdvara än nyare versioner av dessa datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in