2013-12-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Vill ha låtar om Göteborg, sångare från Göteborg. Någon som har tips??

Snart skiner Poseidon - Joel Alme.
Citera
2013-12-18, 21:53
Medlem
krigsbarns avatar
Känn ingen sorg för mig... Göteborg?

Vill du ha bra musik som kommer ifrån gbg så kan du kolla in bl a Radio Dept., Pg Lost... Tror att The Knife är ifrån göteborg, och José Gonzales kan vara trevlig. Kan återkomma om jag kommer på fler.
Citera
2013-12-18, 21:55
Medlem
Den här är vacker, Dan Berglund... http://www.youtube.com/watch?v=QnE_gKbte30
Citera
2013-12-18, 22:30
Medlem
Gneegers avatar
Håkan Hellström och Roffe Ruff, du behöver inte så mycket mer än det.
Citera
2013-12-18, 22:32
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=yMZZIewBXTk lite rasistisk, men rolig ändå
Citera
2013-12-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Känn ingen sorg för mig... Göteborg?

Vill du ha bra musik som kommer ifrån gbg så kan du kolla in bl a Radio Dept., Pg Lost... Tror att The Knife är ifrån göteborg, och José Gonzales kan vara trevlig. Kan återkomma om jag kommer på fler.

The Radio Dept. är från Lund, Pg.lost från Norrköping och när det gäller The Knife så bildades bandet i Stockholm eftersom både Karin och Olof bor där.
Citera
2013-12-18, 23:20
Medlem
Annars finns det/har det funnits hur mycket bra musik som helst från Göteborg. Joel Alme, My Darling YOU!, Almedal, Samtidigt Som, Håkan Hellström, Skansros, TSOOL, Broder Daniel, Hästpojken, Bad Cash Quartet, TTA, The Embassy, Union Carbide Productions, Her Majesty, The Plan, Honey Is Cool, Ram Di Dam, Jonas Schwartz...
Citera
2013-12-18, 23:30
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
The Radio Dept. är från Lund, Pg.lost från Norrköping och när det gäller The Knife så bildades bandet i Stockholm eftersom både Karin och Olof bor där.
Fan vad bra koll jag har!

Hade i alla fall för mig att någon eller några ifrån Radio Dept. åtminstone kommer ifrån/har bott i Göteborg (men det gör det inte nödvändigtvis till ett göteborgsband så klart), och det gäller definitivt Pg Lost (en kompis till mig är bekant med bandet) då en eller flera höll till där för några år sedan. När han och jag snackade om det så förstod jag det som så att de var göteborgare hela bunten. Men var det fel så OK.

The Knife... Jag har nog bara blivit förvirrad med tanke på konstellationen som hör till västkusten (Gonzales, Honey Is Cool).
Citera
2014-10-19, 00:22
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Vill ha låtar om Göteborg, sångare från Göteborg. Någon som har tips??

Vispoeten Dan Berglund är från Göteborg och skivan Såna Som Vi... från 2007 är fantastiskt bra.

Bättre än såhär blir sällan svensk visa.
Citera
2015-11-09, 20:50
Medlem
Kidnappar tråden lite i hopp om att själv hitta ny musik från Göteborgs fantastiska musikscen! :-)

Letar efter nya rock/blues/progg/soulgrupper från området. Gärna på svenska och gärna "up-and-coming"

De jag kan lägga till inom de områdena är :

The magnolia
Stefan missios
Den stora vilan
Magna mater
Hagatrion
Slowgold

Skall även finnas någon svartklubb med blues i Majorna. Någon som har info om hur ofta klubben är öppen och vart man kan få mer info?

Mvh
Citera
2015-11-09, 21:22
Medlem
Den Stora Vilan,Disneyfilm - https://www.youtube.com/watch?v=RhNgCHlxMBU
Speciellt med tanke på texten som förtjänar mer uppmärksamhet enligt mig.
Citera
2015-11-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Den Stora Vilan,Disneyfilm - https://www.youtube.com/watch?v=RhNgCHlxMBU
Speciellt med tanke på texten som förtjänar mer uppmärksamhet enligt mig.

Absolut! Sjukt bra band för övrigt! Stefan missios är med och spelar med dom så får tipsa om hans platta med!

Har du några tips på liknande band/artister? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in