2012-10-27, 13:54
Medlem
Min hårddisk är fylld med många Gb "övrigt" under "Den här datorn-mer info-lagring" så jag laddade ner OmniDisk. Något som tog mycket plats var "mobilesync", är det bara massa säkerhetskopieringar av min iPhone?

Kan jag radera hela den "mappen" så sedan göra EN säkerhetskopiering av iphonen? Eller är det massa andra saker också, känns lite tveksamt att de tar upp 30gb

Tack på förhand
Citera
2012-10-27, 15:32
Medlem
Det var lungt att ta bort den mappen.

Så ett tips till alla med nån iOS enhet. Ladda ner OmniDiskSweeper gå till " User, Namn, Library, Application Support, mobilesync" öppna mappen (Hittar inte den utan programmet, orkade inte leta så länge) radera allt. Koppla in din enhet och säkerhetskopiera den på nytt (Tog 10 gb för mig)

Jag sparade 30 GB på de här.
Citera
2012-10-27, 15:48
Medlem
Eller så går man in under Preferences i itunes och väljer Devices, där får man upp en lista på alla backups man har sparat sedan tidigare. Där markerar man dom man inte vill ha kvar och trycker Delete.
Citera
2012-10-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanye
Eller så går man in under Preferences i itunes och väljer Devices, där får man upp en lista på alla backups man har sparat sedan tidigare. Där markerar man dom man inte vill ha kvar och trycker Delete.
Fast när jag gjorde de försvann inte det något från hårddisken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in