2012-10-26, 21:28
Medlem
Kalle81s avatar
En man i Mjölby skulle hjälpa sin gamla pappa på tåget. DÅ stängdes dörrarna, och han insåg att han var fast på tåget.

Han skrek på personalen att de skulle släppa av han, han hade sjuka barn i bilen!

Personalen vägrade!!

http://www.corren.se/ostergotland/mj...5-artikel.aspx

Har du själv råkat ut för det här?

Tycker du det var rätt av SJ?

Jag menar att personalen gjorde helt rätt. Det är av yttersta vikt att samhällets infrastruktur fungerar så bra som möjligt, och enstaka personer olyckor eller annat ska inte få rubba detta.
Citera
2012-10-26, 21:31
Medlem
Han hjäkpte sin farsa på tåget och fick offra sina barn och du tycker det är rätt?
Kanske en konduktör borde hjälpt hans pappa!
Nä, fel fel fel.
Citera
2012-10-26, 21:34
Medlem
Fjalls avatar
Verkar hemskt med barnen i bilen. Om jag hade haft barnen i tanke skulle jag inte vandrat in i tåget utan bett någon om hjälp. Har alltid haft det bra med SJ, åker dock inte ofta... förra året när det var som kallast var jag 10 timmar sen till Åre fast med super trevlig personal så blev det helt ok!
Citera
2012-10-26, 21:48
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-fete-pa-berget
Han hjäkpte sin farsa på tåget och fick offra sina barn och du tycker det är rätt?
Kanske en konduktör borde hjälpt hans pappa!
Nä, fel fel fel.

Synd om den enskilde/enskilda här förstås, men det är samtidigt ett tydligt besked till hela samhället; håll inte på och hindra tågen, de måste avgå i tid!!!

Om inte SJ håller fast hårt vid detta, får vi snart vid varje avgång se 5-6 personer som springer av och på och hindrar tågen att avgå i riktig tid. -Men jag ska bara, ska bara.. osv osv.

Samtidigt så klagas det på att SJ har mycket förseningar. Så det här tror jag är bra för alla inblandade att man fått klaralagt vilka regler som gäller.
Citera
2012-10-26, 21:49
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjall
Verkar hemskt med barnen i bilen. Om jag hade haft barnen i tanke skulle jag inte vandrat in i tåget utan bett någon om hjälp. Har alltid haft det bra med SJ, åker dock inte ofta... förra året när det var som kallast var jag 10 timmar sen till Åre fast med super trevlig personal så blev det helt ok!

Exakt, han borde sagt till innan! Men han fick ju bra hjälp av SJ att hitta ett tåg tillbaka. På det sättet är inte SJ omöjliga.
Citera
2012-10-26, 22:13
Medlem
LeonVances avatar
Underbart sätt att åka gratis... Kommer utnyttjas.
Citera
2012-10-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
En man i Mjölby skulle hjälpa sin gamla pappa på tåget. DÅ stängdes dörrarna, och han insåg att han var fast på tåget.

Han skrek på personalen att de skulle släppa av han, han hade sjuka barn i bilen!

Personalen vägrade!!

http://www.corren.se/ostergotland/mj...5-artikel.aspx

Har du själv råkat ut för det här?

Tycker du det var rätt av SJ?

Jag menar att personalen gjorde helt rätt. Det är av yttersta vikt att samhällets infrastruktur fungerar så bra som möjligt, och enstaka personer olyckor eller annat ska inte få rubba detta.

Han borde åkt på böter för att han åkte utan giltigt färdbevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in