2012-10-26, 16:50
Medlem
Hittade inget om denna så startar en ny tråd.
Är det någon som testat denna nya laddaren på en iphone och kan säga hur mycket snabbare den laddas än med gamla 10W laddaren?
Citera
2012-10-26, 18:13
Bannlyst
Har själv en 10W och tycker det går otroligt fort att ladda iPhonen jämfört med den "vanliga" laddare, ska bli spännande att se vad 2W gör
Senast redigerad av Frazze-Man2 2012-10-26 kl. 18:13. Anledning: Felstavning !
Citera
2012-10-26, 18:44
Medlem
Testa istället att ladda över USB 3.0 (upp till 25watts effekt)?
Citera
2012-10-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Testa istället att ladda över USB 3.0 (upp till 25watts effekt)?

ofan, laddar alltid genom datorn.. vet ju iofs inte om jag har usb 3.0 på den, har en macbok pro från förra året, någon kanske vet om jag har det ? haha
Citera
2012-10-27, 08:53
Medlem
Såg också den på apple store nyss. Har ju en snarlik som jag fick med min iphone 3G. Är det den laddaren som var/är på 10W, och detta skall vara en ny på 12?

Den smala är på 5W såg jag. Antar det betyder att den tar dubbelt så lång tid på sig att ladda?
Citera
2012-10-27, 11:37
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundq01p
ofan, laddar alltid genom datorn.. vet ju iofs inte om jag har usb 3.0 på den, har en macbok pro från förra året, någon kanske vet om jag har det ? haha

Nä, det är bara de som är utrustade med Ivy Bridge som har det. Dvs Mid 2012 och framåt.

Däremot har Apple stabila USB-portar, min iMac laddar iPad 3 utan problem medan jobbdatorn (HP) inte lämnar tillräckligt med kräm för detta, trots att den är relativt ny och var dyr.
Citera
2012-11-02, 01:56
Medlem
Joomlas avatar
Bumpar tråden om någon fortfarande är intresserad... Youtubekanalen insanelygreatmac har gjort några tester med den nya laddaren. Den laddar en en iPad mellan 30-45 minuter snabbare. iPhones laddas som vanligt med 5W, så att det skulle gå snabbare med en 10-12W-laddare verkar bara vara en skröna
Got Power? Apple 12 Watt USB Power Adapter - YouTube
Citera
2012-11-04, 00:45
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
iPhones laddas som vanligt med 5W, så att det skulle gå snabbare med en 10-12W-laddare verkar bara vara en skröna

Det tyder ju på att begränsningen sitter i batteriet. Det går inte att ladda ett litiumbatteri hur fort som helst, de kan vara elaka nog som de är om man misshandlar dem så Apple vet nog vad de gjorde när de satte begränsningarna för hur fort telefonen tillåter laddning.

Jag upplever dock att både min gamla iPhone 4 och mina nya 5:a laddar långsammare från HP:s sunkiga USB-portar än andra strömkällor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in