Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Det blir en bump det här men man vet ju inte vad mod föredrar, att man skriver i befintlig tråd el öppnar en egen.
Nåja, köpte mkt bananjuice för kanske 12-13 år sedan på Ldl. Sen bara den försvann till min stora besvikelse. Har ej skymtat ren banajuice någonstans sedan dess trots att jag letat.
Så det kanske har hänt endel sedan denna trådstart så frågar här igen, var har ni sett bananjuice?
Det nämndes Tyskland i tråden. Mitt tips är att bananjuice finns även i Polen, flera olika producenter, om man har vägarna dit.
Vidare, polsk juice kan hittas ibland även i Sverige, och därmed bananjuice.
Jag tänker på att Netto brukade ofta ha partier av det polska stora märket Tymbark, som gör många juice- och läsk produkter med fruktjuice.
Så Netto brukade ha hela pallar med Tymbarks serie Fruits of the World, eller något sådant, med olika fruktjuiceblandningar. De flesta mer eller mindre goda, och där brukade det finnas en och annan låda med - bananjuice. Närmare bestämd juice av grön banan med viss inblandning av andra juicer. Men banankaraktären dominerade, och det hela var gott. Jag köpte ofta 4-10 liter på en gång.
OK, men varför skriver jag brukade och var gott?
Netto blev ju uppköpt av Coop, och det hela blev till mindre, välskötta Coopar med rätt konkurrenskraftiga priser. Så det är kanske inte SÅ jättetråkigt att Netto försvann.
Men hur det blev med importen av Tymbarks juicer, det vet jag inte... Om någon annan importerar dem.
Kanske får man ta och importera själv som föreslogs. Jag vet att det finns polska affärer online, dessa kan leverera till Sverige också utan att det blir blodigt dyrt.
Jag köpte vid något tillfälle Björksav och lite till. Funkade bra. Paket upp till 10 kg för 170 kr, budbilsleverans till dörren.
Detaljerna lär ha ändrats eftersom det är några år sedan nu, men möjligheter finns.
Jag antar att på samma sätt kan man köpa ifrån Tyskland å.