Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Det blir en bump det hr men man vet ju inte vad mod fredrar, att man skriver i befintlig trd el ppnar en egen.
Nja, kpte mkt bananjuice fr kanske 12-13 r sedan p Ldl. Sen bara den frsvann till min stora besvikelse. Har ej skymtat ren banajuice ngonstans sedan dess trots att jag letat.
S det kanske har hnt endel sedan denna trdstart s frgar hr igen, var har ni sett bananjuice?
Det nmndes Tyskland i trden. Mitt tips r att bananjuice finns ven i Polen, flera olika producenter, om man har vgarna dit.
Vidare, polsk juice kan hittas ibland ven i Sverige, och drmed bananjuice.
Jag tnker p att Netto brukade ofta ha partier av det polska stora mrket Tymbark, som gr mnga juice- och lsk produkter med fruktjuice.
S Netto brukade ha hela pallar med Tymbarks serie Fruits of the World, eller ngot sdant, med olika fruktjuiceblandningar. De flesta mer eller mindre goda, och dr brukade det finnas en och annan lda med - bananjuice. Nrmare bestmd juice av grn banan med viss inblandning av andra juicer. Men banankaraktren dominerade, och det hela var gott. Jag kpte ofta 4-10 liter p en gng.
OK, men varfr skriver jag brukade och var gott?
Netto blev ju uppkpt av Coop, och det hela blev till mindre, vlsktta Coopar med rtt konkurrenskraftiga priser. S det r kanske inte S jttetrkigt att Netto frsvann.
Men hur det blev med importen av Tymbarks juicer, det vet jag inte... Om ngon annan importerar dem.
Kanske fr man ta och importera sjlv som freslogs. Jag vet att det finns polska affrer online, dessa kan leverera till Sverige ocks utan att det blir blodigt dyrt.
Jag kpte vid ngot tillflle Bjrksav och lite till. Funkade bra. Paket upp till 10 kg fr 170 kr, budbilsleverans till drren.
Detaljerna lr ha ndrats eftersom det r ngra r sedan nu, men mjligheter finns.
Jag antar att p samma stt kan man kpa ifrn Tyskland .