Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-25, 19:23
Medlem
Köpte ny dator för 1månad sen har nu märkt att windows brandvägg stänger ner sig utan förvarning.

Har F-secure och Kaspersky pure 2.0 installerat. Har båda eftersom F-secure va redan installerat när man fick datorn och man hade nyckel till kaspersky liggande sen har man inte orkat ta bort f-secure.

Har virus sökt men har inte hittat något virus samt har googlat blev inte klokare för det.

Jag kan sätta igång brandväggen manulet men sen stänger den ner sig igen utan förvarning så man är tvungen att gå in på kontrollpanelen för att se om den är på eller inte.

Nu har ens idéer tagit slut vad som kan orsaka att brandväggen stänger ner sig.

Jag har gått in på både kaspersky och f-secure för att se om de kunna ersätta brandväggen men utan resultat.

Så nu vänder jag mig till datorkunniga FB
Citera
2012-10-25, 19:31
Bannlyst
F-secure och Kaspersky pure 2.0 är detta två oberoende virusprogram så har du felet där, du kan inte ha två virusprogram på datorn utan problem.
Citera
2012-10-25, 21:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Köpte ny dator för 1månad sen har nu märkt att windows brandvägg stänger ner sig utan förvarning.

Har F-secure och Kaspersky pure 2.0 installerat. Har båda eftersom F-secure va redan installerat när man fick datorn och man hade nyckel till kaspersky liggande sen har man inte orkat ta bort f-secure.

Har virus sökt men har inte hittat något virus samt har googlat blev inte klokare för det.

Jag kan sätta igång brandväggen manulet men sen stänger den ner sig igen utan förvarning så man är tvungen att gå in på kontrollpanelen för att se om den är på eller inte.

Nu har ens idéer tagit slut vad som kan orsaka att brandväggen stänger ner sig.

Jag har gått in på både kaspersky och f-secure för att se om de kunna ersätta brandväggen men utan resultat.

Så nu vänder jag mig till datorkunniga FB

Som kidon skriver: ta bort ett av AV-programmen till att börja med. Sedan kan du titta vad det står i loggboken. Har brandväggen råkat ut för några problem så står det där. winkey -> "loggboken". Titta under kritisk, fel och varningar med brandväggen som postare (windows firewall).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in