Hur går man tillväga för att få ett gemensamt konto och 2 kort som jag och tjejen kan använda när vi handlar mat? Hon har Swedbank, jag har Nordea. Vi vill alltså kunna föra över säg 6000 kr varje månad till ett konto som kan användas till matinköp. Och att vi ska få ett varsitt kort. Går det när man har olika banker?
Ica har ett riktigt bra system (dock kan ni ju endast handla på ICA då, men det brukar ju vara vanligt att man håller sig till samma, text ICA maxi + city ica).
Vanliga bonuskort som ni även kan ha ett postgiro nr som ni kan flytta över pengar via. Jag o tjejen kör på det, typ 2000 var per mån.
Båda har ett varsit bonuskort, båda är kopplade till samma bonushög + ett konto. Ansök i kiosken på Ica.
Yes, men om kontot är tänkt att ha till just mat så behöver man inte ha ett mastercard med allt vad det innebär. Kanske lite mer smidigt om pengarna just går till mat =)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!