2005-04-10, 09:45
Medlem
Shuriks avatar
Tänk om allas vår käre allsångsikon Lasse Berghagen valt att arbeta som lastbilschaufför istället för artist. Oförglömliga örhängen som Jenny jenny, svalornas sång, Punkjävlar, teddybjörnen Fredriksson, Stockholm i mina kalsonger, Gunga gunga och min kärleksång till dig skulle aldrig ha ljudit i etern. Skulle nån annan tagit över Lasses plats. Skulle Östen Warnerbring varit ännu populärare utan Lasse. Skulle Östen ha lett allsång på Skansen istället? Varför föds det så få Lasse Berghagen? Varför dyker det bara upp ett visst antal Lill-babs, Siw Malmqvist, Ann-Louise Hansson per 100 år i Sverige. Varför föds det inga fler Lasse Holmqvist.

Min fråga; Varför föds det bara ett begränsat antal begåvade människor?

Om inte Einstein funnits hade säkert nån annan forskare snart löst ekvationen E=mc2 och blivit lika berömd. Om Lasse Berghagen inte funnits hade INGEN annan kunnat skriva Teddybjörnen Fredriksson.
Citera
2005-04-10, 09:51
Medlem
colds avatar
Lasse B är inte den som folk tror han är. Han visar bara hur dumt folket är som går på hans lögner..
Citera
2005-04-10, 16:28
Medlem
"Min fråga; Varför föds det bara ett begränsat antal begåvade människor?" -
Här trodde jag nästan att du var seriös.
"Om inte Einstein funnits hade säkert nån annan forskare snart löst ekvationen E=mc2 och blivit lika berömd. Om Lasse Berghagen inte funnits hade INGEN annan kunnat skriva Teddybjörnen Fredriksson." - Ironin lyser igenom =)
Citera
2005-04-10, 17:02
Medlem
Un Perros avatar

Högt utslag på humorskalan!
Citera
2005-04-10, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Lasse B är inte den som folk tror han är. Han visar bara hur dumt folket är som går på hans lögner..
Det här är inte konspirationsforumet.

Har Lasse B skrivit Punkjävlar? Trodde att det var Eddie M:s verk.
Citera
2005-04-11, 14:33
Medlem
Vem är Lasse Berghagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här