Insändare från en "Kapten Haddock" i andra artikeln ovan där man fortfarande kan kommentera:
Citat:
Varför tillfrågas aldrig allmänheten om vad de tycker om att det placeras massor av asylsökande i närheten av så små samhällen som Gunnebo? Det brukar ju sällan fungera helt friktionsfritt, speciellt inte när kristna Syrier placeras tillsammans med Somalier och Afghaner som är muslimer.....
Ja, jag tror att det här en ny strategi. Det ligger inte i migrationsverkets/kommunens/politikernas intresse att tillfråga de boende i närheten - de som på ett eller annat sätt kommer att drabbas av en mängd olika nya spännande utmaningar/problem. Vi ska tydligen ska slå rekord i mottagande av flyktingar och "flyktingar" samtidigt som det knappt finns några boenden, jobb eller överhuvudtaget någon riktig planering kring det här. Ja, då är det enklast att skyffla över problemen på oss dumma medborgare (som gärna knyter näven i fickan)...
Det är tragiskt att se vad som just nu händer. Själv har jag precis vaknat och kommer att för första gången rösta SD 2014. Inte för att jag egentligen vill, utan för att jag måste. De "etablerade partierna" och "PK-media" provocerar mej fruktansvärt genom att förtiga och försköna sanningen. Att man inte ens kan diskutera den invandrarpolitik som förs just nu och hur den påverkar oss svenskar, brottsstatistiken, arbetslösheten, bostadsbristen och den välfärd som våra äldre byggt upp utan att bli stämplad som rasist är ju helt sjukt.
PS Bra gjort av er i Påskallavik!