2012-10-25, 18:50
Medlem
NordiskRevolutions avatar
I förrgår kväll öppnades ett nytt asylboende i Verkebäck. Verkebäck hade 83 invånare 2005. Det har anlänt 20 blattar helt utan förvarning och ytterligare 100 kan vara att vänta. Byn ligger strax söder om Västervik och ligger endast 7 mil norr om Påskallavik där det på senare tid har varit livat kring ett planerat asylboende ( https://www.flashback.org/t1991257 ).

Gamla Valstadkollektivet kan bli asylboende i kväll
http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6594719

Asylsökande har redan anlänt
http://www.vt.se/nyheter/lokalt.aspx?articleid=6595712

Tror ni att detta är en ny strategi? Att ta blixtsnabba beslut och verkställa dem innan folket ens har informerats? Vad kommer detta innebära för Verkebäck? Är det lämpligt att göra de ursprungliga Verkebäcksborna till minoritet i sin egen by utan fråga eller informera dem om det i förväg?

Edit: De ska anställa kockar säger folkmordprofitören Peter Grip ("mannen" som hyr ut lokalerna). Den nya adeln ska ha det flott!
Senast redigerad av NordiskRevolution 2012-10-25 kl. 19:06.
Citera
2012-10-25, 18:54
Bannlyst
Katastrof för samhället då grundtryggheten kommer slås sönder av våldtäktsbenägna blattar/kaffrer.
Citera
2012-10-25, 19:41
Medlem
TomasNiloss avatar
Insändare från en "Kapten Haddock" i andra artikeln ovan där man fortfarande kan kommentera:
Citat:
Varför tillfrågas aldrig allmänheten om vad de tycker om att det placeras massor av asylsökande i närheten av så små samhällen som Gunnebo? Det brukar ju sällan fungera helt friktionsfritt, speciellt inte när kristna Syrier placeras tillsammans med Somalier och Afghaner som är muslimer.....

Ja, jag tror att det här en ny strategi. Det ligger inte i migrationsverkets/kommunens/politikernas intresse att tillfråga de boende i närheten - de som på ett eller annat sätt kommer att drabbas av en mängd olika nya spännande utmaningar/problem. Vi ska tydligen ska slå rekord i mottagande av flyktingar och "flyktingar" samtidigt som det knappt finns några boenden, jobb eller överhuvudtaget någon riktig planering kring det här. Ja, då är det enklast att skyffla över problemen på oss dumma medborgare (som gärna knyter näven i fickan)...

Det är tragiskt att se vad som just nu händer. Själv har jag precis vaknat och kommer att för första gången rösta SD 2014. Inte för att jag egentligen vill, utan för att jag måste. De "etablerade partierna" och "PK-media" provocerar mej fruktansvärt genom att förtiga och försköna sanningen. Att man inte ens kan diskutera den invandrarpolitik som förs just nu och hur den påverkar oss svenskar, brottsstatistiken, arbetslösheten, bostadsbristen och den välfärd som våra äldre byggt upp utan att bli stämplad som rasist är ju helt sjukt.

PS Bra gjort av er i Påskallavik!
Citera
2012-10-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasNilos
Insändare från en "Kapten Haddock" i andra artikeln ovan där man fortfarande kan kommentera:

Ja, jag tror att det här en ny strategi. Det ligger inte i migrationsverkets/kommunens/politikernas intresse att tillfråga de boende i närheten - de som på ett eller annat sätt kommer att drabbas av en mängd olika nya spännande utmaningar/problem. Vi ska tydligen ska slå rekord i mottagande av flyktingar och "flyktingar" samtidigt som det knappt finns några boenden, jobb eller överhuvudtaget någon riktig planering kring det här. Ja, då är det enklast att skyffla över problemen på oss dumma medborgare (som gärna knyter näven i fickan)...

Det är tragiskt att se vad som just nu händer. Själv har jag precis vaknat och kommer att för första gången rösta SD 2014. Inte för att jag egentligen vill, utan för att jag måste. De "etablerade partierna" och "PK-media" provocerar mej fruktansvärt genom att förtiga och försköna sanningen. Att man inte ens kan diskutera den invandrarpolitik som förs just nu och hur den påverkar oss svenskar, brottsstatistiken, arbetslösheten, bostadsbristen och den välfärd som våra äldre byggt upp utan att bli stämplad som rasist är ju helt sjukt.

PS Bra gjort av er i Påskallavik!

SD är tyvärr en säkerhetsventil. Varför ska du rösta på SD om du vill stoppa invandringen? http://www.falkenbergsposten.se/News2.asp?idNews=1782
http://www.nationell.nu/2011/09/14/sverigedemokraterna-rostade-ja-till-flyktingmottagning/

Dessutom vill SD inte skicka hem de 1,5-2 miljoner blattar som redan finns i landet. SD är som sagt en säkerhetsventil och en del av 8-klövern.
Citera
2012-10-25, 21:11
Medlem
JosefSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
I förrgår kväll öppnades ett nytt asylboende i Verkebäck. Verkebäck hade 83 invånare 2005. Det har anlänt 20 blattar helt utan förvarning och ytterligare 100 kan vara att vänta. Byn ligger strax söder om Västervik och ligger endast 7 mil norr om Påskallavik där det på senare tid har varit livat kring ett planerat asylboende ( https://www.flashback.org/t1991257 ).

Gamla Valstadkollektivet kan bli asylboende i kväll
http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6594719

Asylsökande har redan anlänt
http://www.vt.se/nyheter/lokalt.aspx?articleid=6595712

Tror ni att detta är en ny strategi? Att ta blixtsnabba beslut och verkställa dem innan folket ens har informerats? Vad kommer detta innebära för Verkebäck? Är det lämpligt att göra de ursprungliga Verkebäcksborna till minoritet i sin egen by utan fråga eller informera dem om det i förväg?

Edit: De ska anställa kockar säger folkmordprofitören Peter Grip ("mannen" som hyr ut lokalerna). Den nya adeln ska ha det flott!

Visst är det en ny strategi. Men det är också ett tecken på desperation.
Jag behöver väl knappast säga att jag tycker att det är en vidrig strategi och ett fruktansvärt svek mot det svenska folket.
Sverige ska förpestas med mångkultur ut i minsta lilla landsorts håla. Alla ska "berikas".

Men frågan är om det är bra eller dåligt? Det är givetvis dåligt för Sverige, missförstå mig rätt här. Kanske så behöver det svenska folket vakna upp en gång för alla och inse att man inte är säker för mångkulturen någonstans?
Förutom om man inte bor i samma bostadsområden som våra politiker och journalister.
Citera
2012-10-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Men frågan är om det är bra eller dåligt? Det är givetvis dåligt för Sverige, missförstå mig rätt här. Kanske så behöver det svenska folket vakna upp en gång för alla och inse att man inte är säker för mångkulturen någonstans?

Det där är tyvärr ett tänk som det inte kommer någonting gott ur. Jag är också säker på att det är en bortförklaring till varför man inte engagerar sig. Svennen bör erkänna sin rädsla och sedan sätta sig ner och fundera över vad som är viktigt här i livet. Vill man vara en fegis eller vill man stå upp för sitt folks överlevnad? Svennen bör efter detta läsa lite om våra förfäder som genom årtusenden har försvarat sin familj, sin ätt och sitt folk. Deras handlingskraft, altruism och mod är det som gör att vi alls existerar idag. Vi är ättlingar till karoliner och vikingar för bövelen! Så låt inte detta vansinne bara fortsätta utan motstånd, även om det kostar lite och gör livet besvärligare. Jag lovar, den mest aktive patriot 2012 har det mycket bekvämare än de karoliner som sprang in i de ryska leden, med oddsen 1:5, vid Poltava.
Senast redigerad av NordiskRevolution 2012-10-25 kl. 21:36.
Citera
2012-10-25, 21:56
Medlem
JosefSvenssons avatar
Citat:
Det där är tyvärr ett tänk som det inte kommer någonting gott ur. Jag är också säker på att det är en bortförklaring till varför man inte engagerar sig. Svennen bör erkänna sin rädsla och sedan sätta sig ner och fundera över vad som är viktigt här i livet. Vill man vara en fegis eller vill man stå upp för sitt folks överlevnad? Svennen bör efter detta läsa lite om våra förfäder som genom årtusenden har försvarat sin familj, sin ätt och sitt folk. Deras handlingskraft, altruism och mod är det som gör att vi alls existerar idag. Vi är ättlingar till karoliner och vikingar för bövelen! Så låt inte detta vansinne bara fortsätta utan motstånd, även om det kostar lite och gör livet besvärligare. Jag lovar, den mest aktive patriot 2012 har det mycket bekvämare än de karoliner som sprang in i de ryska leden, med oddsen 1:5, vid Poltava.

Helt rätt.

Men somliga svenskar tycks behöva få mångkulturen till närmsta granne innan dom vaknar upp!
Dom svenskar som bor på landsbygden i Sverige har kanske trott att detta med mångkulturen bara gäller Malmö, Södertälje, Landskrona och andra drabbade svenska städer och inte deras egna små samhälle och byar.

Återigen - Jag lider med befolkningen i dessa byarna. Jag önskar inte att några svenskar ska behöva bli drabbade av mångkultur oavsett om man bor i en liten håla på landsbygden eller i en mellanstor kommun eller i en storstad.
Citera
2012-10-25, 22:57
Medlem
Citat:
SD är tyvärr en säkerhetsventil. Varför ska du rösta på SD om du vill stoppa invandringen? http://www.falkenbergsposten.se/News2.asp?idNews=1782
http://www.nationell.nu/2011/09/14/sverigedemokraterna-rostade-ja-till-flyktingmottagning/

Dessutom vill SD inte skicka hem de 1,5-2 miljoner blattar som redan finns i landet. SD är som sagt en säkerhetsventil och en del av 8-klövern.
Men vad ska man rösta på om man vill stoppa invandringen? Vad ska man göra - om man vill gå den lagliga vägen? Nu kan man inte gå till informationsmöten om nyöppningar av boenden heller. Eftersom inga informationsmöten kommer att ske längre. Invandrarkritiska har ju kommit dit och ifrågasatt...hu så hemskt. Då tiger vi ihjäl problemet i stället... precis som om det skulle fungera. Allt är en enda stor tickande bomb, skapad av våra politiker. Snart exploderar den, men som sagt, vad ska jag rösta på för att visa mitt missnöje och lägga rösten där den arbetar effektivast?
Citera
2012-10-25, 23:03
Medlem
Tanken är nog som TS säger att folket inte ska hinna att reagera. Som tur är för Verkebäck så sitter det mer eller mindre ihop med Gunnebo så de nya kriminella elementen späds väl så att säga ut på fler människor. Om jag inte minns fel så ligger Valstadskollektivet en bit utanför Verkebäck.
Citera
2012-10-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Psi
Tanken är nog som TS säger att folket inte ska hinna att reagera. Som tur är för Verkebäck så sitter det mer eller mindre ihop med Gunnebo så de nya kriminella elementen späds väl så att säga ut på fler människor. Om jag inte minns fel så ligger Valstadskollektivet en bit utanför Verkebäck.

Sant. Men slår man ihop Gunnebo och Verkebäck så rör det sig ändå bara om ca tusen invånare. Och Gunnebo har väl lite blattar sen innan har jag fattat det som. Dock inget asylboende.
Citera
2012-10-27, 16:44
Medlem
Ferraridatorns avatar
Hemskt i vilken takt det går. Men jag antar att det är "ok" för dig, du är ju liberal och bör vara för det här med öppna gränser.
Citat:
.
Citera
2012-10-27, 18:08
Medlem
Lys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Katastrof för samhället då grundtryggheten kommer slås sönder av våldtäktsbenägna blattar/kaffrer.
Jepp. Det ar katastrof. Men vara politiker anser tyvarr det ar en alldeles utmarkt ide importera mellanostern-skaggbarn och somalier, samt afghaner. Gud vet varfor. Deras kvinnosyn gar inte riktigt ihop med vasterlandsk kvinnosyn. Speciellt ej om de ar religiosa muslimer. Personligen har jag fatt nog av blattar efter mina ar boende med kurden. Som naturligtvis ljugit sig in i landet med fyra ar yngre alder an i verkligheten och darmed placerats pa boende for ensamma flyktingbarn. Han var i sjalva verket mer an 20 ar gammal. Svensk migrationspolitik har havererat for lange sen.

Och ja, det ar en medveten strategi politikerna kor med. Eftersom de anda inte lyssnar pa invandningar fran svenskar. Svenska politiker har bestamt sig for att mangkulturalisera Sverige, och sa kommer det forbli. Darfor rostar jag blankt hadanefter.
Senast redigerad av Ly 2012-10-27 kl. 18:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in