Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag är själv inte färgblind, men är det inte så att just rött och grönt är det som är svårast att urskilja?
Enklast i det här fallet vore kanske att lägga in status i form av text "Online" eller "Offline" istället?
Om nu inte e-posten tycker att det är onödigt.
Ja, det är rött och grönt som är svårt att se skillnad på, det är den vanligaste färgblindheten. Särskilt om det är små ytor det handlar om, klart jag ser skillnad på ett helt klargrönt respektive blodrött A4-papper om jag håller det i min hand.
http://www.fargblind.se/fargblind-test.asp på det där testet är det endast den första, 25, jag kan urskilja. På de övriga ser jag att det FINNS några tecken men jag kan inte urskilja vilka. Om jag får gissa är det en 8a, 3a eller 5a på den sista. Online och offlineknappen kan jag alltså se skillnad på om jag har max ljusstyrka, fokuserar ordentligt och kollar från olika vinklar.
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Om det är fler saker som krånglar till det för färgblinda får du gärna skriva det. Att fixa en sån här sak tycker jag är viktigt, och det är inte särskilt tidskrävande heller.
Inte vad jag kan komma på, PM-funktionen funkar ju t.ex. väldigt bra.