2012-10-24, 18:13
  #1
Medlem
OG-lovers avatar
Ja kort och gott som topic lyder. Ungefär hur mycket pengar lägger ni ner varje månad på att kolla på fotboll hemma på tv:n? Syftar mest på ni som typ har C-more, Viasat osv. Skulle vara intressant att veta då jag överväger att köpa. Är dock fattig student..
Citera
2012-10-24, 18:18
  #2
Medlem
HerrVs avatar
Jag betalar 199kr i månaden för viaplay. Då det är PL och CL som intresserar mig mest så fungerar det jättebra. Är för övrigt också student och äger ingen TV, vilket gör viaplay än bättre för min del.
Citera
2012-10-24, 18:24
  #3
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Jag betalar 199kr i månaden för viaplay. Då det är PL och CL som intresserar mig mest så fungerar det jättebra. Är för övrigt också student och äger ingen TV, vilket gör viaplay än bättre för min del.

Är egentligen inte så jävla sugen på Viaplay. Hört att det laggar som satan och att det oftast inte är svenska kommentatorer?
Citera
2012-10-24, 18:25
  #4
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Undrar också detta, speciellt hur vanligt viaplay är?

Även jag är student och 199 kr känns lite för dyrt:/
Citera
2012-10-24, 18:26
  #5
Bannlyst
Lägger ca 800 kr i månaden på Viasat + Cmore. Utöver det ser jag ett antal matcher på plats som kostar en hel del pengar. Fotboll ruinerar mig
Citera
2012-10-24, 18:28
  #6
Medlem
MillerMacs avatar
Har man skit internet kanske viaplay laggar men funkar skitbra för mig och värt 199 kr utan tvekan!


Det är samma kommentatorer som på viasats vanliga kanaler. dvs är det svenska kommentatorer som kommenterar där är det svenska som kommentatorer på viaplay med.
Citera
2012-10-24, 18:30
  #7
Medlem
Runt 500 per bortamatch, beror självklart på hur långt bort det är osv, men i genomsnitt 500.
Kanske 150 per hemmamatch (mat,dryck osv, inte biljett då jag har årskort)

Så det blir en del. Svider rätt rejält när man är student.
Citera
2012-10-24, 18:44
  #8
Medlem
svulles avatar
Viasat och C More kostar väl en 700-800 per månad. Årskortet kostar numer cirka 4000 då jag är fetto. Med andra ord kostar fotbollen i sig runt 1000-1100 kronor per månad. Sen finns det naturligtvis utgifter runtomkring. Mat och dryck och liknande.

Jag har enbart C More för att se AIKs bortamatcher i fotboll och hockey. Finns det någon bättre lösning som möjligtvis blir billigare, än att köpa hela paketet? Något för dator fungerar då jag har fanskapet kopplat till min television.
Citera
2012-10-24, 18:47
  #9
Medlem
HerrVs avatar
Stryker under inlägget av MillerMac. Jag har inga problem med att det laggar och ang svenska kommentatorer så är det precis samma som på Viasat. En fördel med viaplay, om jag har förstått allt rätt, är att av 1600-matcherna på lördagar visas bara en på Viasat medan du kan se flera på viaplay. Kanske inte så intressant om det är Barcelona du allra helst ser på.
Citera
2012-10-24, 18:48
  #10
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Viasat och C More kostar väl en 700-800 per månad. Årskortet kostar numer cirka 4000 då jag är fetto. Med andra ord kostar fotbollen i sig runt 1000-1100 kronor per månad. Sen finns det naturligtvis utgifter runtomkring. Mat och dryck och liknande.

Jag har enbart C More för att se AIKs bortamatcher i fotboll och hockey. Finns det någon bättre lösning som möjligtvis blir billigare, än att köpa hela paketet? Något för dator fungerar då jag har fanskapet kopplat till min television.
Vad är felet med att streama? Ser minst en match per omgång i allsvenskan via gratis stream. Fungerar hur bra som helst.
Citera
2012-10-24, 18:50
  #11
Medlem
Viaplay, EurosportPlayer och TV4 Play Premium för dryga 350 SEK. Resten streamas på annat vis.

Citat:
Ursprungligen postat av rotfrukt
Vad är felet med att streama? Ser minst en match per omgång i allsvenskan via gratis stream. Fungerar hur bra som helst.

Bild. Ljud. Samt att jag tycker att man kan ha som målsättning att göra rätt för sig.
Citera
2012-10-24, 18:56
  #12
Medlem
craschpangbooms avatar
Kör på viasat, har Cmore, betalar runt 700-800 men får fanimig bara se tre-fyra matcher per år som jag har intresse av att se, de sänder ju typ bara Åtvidaberg-Sundsvall och andra bajsmatcher, inget CL heller...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in