2012-10-24, 16:28
Medlem
Efjants avatar
Det är så att jag blivit väldigt sugen på att lära mig tatuera. Mest för skoj skull eftersom jag älskar allt som har med att rita och sånt att göra. Jag är väldigt bra på att rita av saker. Gör fina porträtt som ser precis ut som personen jag ritar och ja, jag kan rita av i stort sätt allt.

Problemet är att jag inte kan rita något från min fantasi. Jag kan tänka på jätte coola saker att göra men får inte ner det på pappret. Vet ni hur man kan lära sig att kunna rita på fri hand? Typ övningar, hemsidor som lär en lite och så?
Citera
2012-10-24, 18:57
Medlem
MisterToms avatar
Tatuering -> kultur allmänt. /mod
Citera
2012-10-24, 20:31
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant
Det är så att jag blivit väldigt sugen på att lära mig tatuera. Mest för skoj skull eftersom jag älskar allt som har med att rita och sånt att göra. Jag är väldigt bra på att rita av saker. Gör fina porträtt som ser precis ut som personen jag ritar och ja, jag kan rita av i stort sätt allt.

Problemet är att jag inte kan rita något från min fantasi. Jag kan tänka på jätte coola saker att göra men får inte ner det på pappret. Vet ni hur man kan lära sig att kunna rita på fri hand? Typ övningar, hemsidor som lär en lite och så?

Titta på lite olika tattuerings motiv så kanske du får någon inspiration, du kan ju alltid kolla på tv6 kl 22 ikväll på ink master. Där kanske du finner lite inspiration ?
Citera
2012-10-25, 09:53
Medlem
Jow-Lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant

Det krävs oerhört mycket mer att lära sig rita på fri hand jämfört med att kopiera ett foto. Här finns en massa länkar: https://sites.google.com/site/4chani...ning-tutorials

Läs böcker som är relevanta till det du vill lära dig. http://www.placidchaos.com/Loomis/An...%20Drawing.pdf <- skulle kunna vara en början.

Läs, kolla på videor och rita en jävla massa så kommer du bli bättre. Jag är själv ganska mycket nybörjare men man ser resultat ganska snabbt när man faktiskt ser till att träna!
Citera
2012-10-25, 12:19
Medlem
GulPirats avatar
Ifall du verkligen skulle kunna allt så borde du veta hur man tecknar från huvudet till pappret.
Det är en svårbemästrad konst i sig och det är inte alls lätt. Men det är en konstform som kräver mycket övning.

En tatuerare måste kunna teckna ner idéer från skallen till pappret, då dina kunder vill ha förslag och idéer.

Alla har olika lätt för detta, en del har väldigt svårt att avbilda något exakt, eftersom de vill köra på sitt eget vis och göra som de själv uppfattar former och världen. Vilket heller inte är fel i sig.

Men öva. Det finns inga genvägar, det vet jag och alla andra som går samma väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in