2002-11-24, 20:21
äldre konto (old)
Ej medlem
ah men va´f*n

EN cd butik skall det vara!!

/Nejlikan
Citera
2002-11-24, 21:13
Medlem
Cineastens avatar
nejlikan: Det vore ju kanon. Jag vet iofs att man kan köpa den direkt från Norge men det blir ju lite dyrare.
Citera
2002-11-24, 23:04
Medlem
Bästa tv-serien som man längtar efter en repris på.

Utan tvekan:

Buck Rogers in the 21st century.

Då pratade vi riktig tv-serie. Gjordes i en 10 avsnitt eller så. Såg nog bara 3 stycken men det var en riktig höjdare.
Jag var inte så gammal då.

Någon som kommer ihåg Buck och hans TwikiTwiki?
Citera
2002-11-28, 16:46
äldre konto (old)
Ej medlem
KUNG

Finns bara två RIKTIGT "komma hem från plugget och käka mackor och O´boy och samtidigt kolla på tv"-serier: A-TEAM och AIRWOLF !!
Kan det någonsin bli lika bra och okomplicerat?
Citera
2002-11-29, 23:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja som många redan påpekat så ägde ju Proffessor Drövel på 80-talet.

Det förvånar mig att ingen nämnt stråtrövaren Dick Turpin som hade en sanslöst bra vinjettlåt.

Mot alla vindar gillade jag med.
Citera
2002-11-30, 00:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Twin Peaks körde väl igång 89? Om så är fallet måste jag nog slänga min röst på denna serie. Annars måste man få prisa The Young Ones och undra om en serie som ingen av mina polare verkar komma ihåg, nämligen Automan, vet någon något om den?
Citera
2002-11-30, 18:30
Medlem
Nöjesmassakern och Kurt Olsson har jag inspelade på video och en dag kommer jag att titta på dom och skratta åt dom.
Men en serie som jag minns och saknar, det är en serie som gick på SVT och var skriven av Karin Mannheimer (tror jag) och den hette Lära för livet! Den handlade om skolungdom och den vore väl värd att sändas igen!
Citera
2002-11-30, 22:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan ha varit på 70-talet...... "Farbror Frippes skafferi" med Martin Ljung var en höjdare.
Citera
2002-12-01, 10:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Mina största favoriter var Automan, Knight rider och när jag var ännu yngre Hulken. Minns jag fick lov att vara vaken 1h extra de dagarna det gick. Fan så underbart det ska bli med Hulken på bio nästa år.

Airwolf och A-team var givna de också efter skolan när vi äntligen fick kabeltv. Sen var ju wrestlingen på Sky något man knappt kunde stå ut med att vänta på det skulle sändas igen. Super matcho man, Ultimate warrior, Hulk Hogan, Million dollar man, Bushwacker, Brutus the barber beefcake o alla andra. Vilka tider.

På tal om Super matcho man, visst tusan är det han som är med i filmen Spiderman?
Citera
2002-12-01, 21:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Falcon Crest, Airwolf och Transformers. Man ställde nog mindre krav på 80-talet. Minns att jag tyckte 'Mord och inga visor' var riktigt bra, men idag framstår den som dynga.
Citera
2002-12-01, 23:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ett program som jag verkligen saknar från 80-talet vr det norska barnpårogrammet 'doktor drövels hemlighet'
.

Kan bara instämma, saknar inte bara doktor drövel utan även de andra serierna med Brödrene Dahl
(har förresten Dr Drövel på DivX om du är intresserad)
Citera
2002-12-01, 23:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Det finns en hel massa bra program!!!

Citat:
Ursprungligen postat av nejlikan
Var skall man börja?!!?!?
Det var någon som nämnde Bröderna Dahl och professors Drömels hemlighet, lysande program, såg faktiskt en VHS kassett till salu i en butik häromdagen, med detta program. De gjorde också en uppföljare som hette Bröderna Dahl och spectralstenarna.

Det finns ytterligare en uppföljare,om än av rätt sent datum, när de är i Lappland och letar efter grejer i en glaciär med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in