2002-11-20, 21:13
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Själv älskar jag många serier från 80 talet som tex, Varuhuset, Svenska sesam, trolltider, toffelhjältarna, solstollarna, barnjournalen, fragglarna, TinTin, mm mm
Citera
2002-11-20, 23:41
Medlem
Cineastens avatar
Usch, det är för många serier för att nämnas egentligen men jag gör ett försök.

Några av mina favoriter var: Mash, Fame, Hill Street Blues, Kojak (70-tal väl?), Baretta, Starsky and Hutch, Magnum, Simon & Simon, V, Huckleberry Finn och hans vänner, Alf, Storstad, Varuhuset, Falcon Crest, Goda grannar (man såg tydligen all skit på den tiden ), Solstollarna, Nord och Syd, Toffelhjältarna, Familjen Julovsson och förståss Titta han flyger.
Citera
2002-11-21, 01:54
Medlem
Pieter Rishnaks avatar
Westernkomedin...

... Alias Smith & Jones skåpade ut det mesta...

http://www.tvparty.com/alias.html
Citera
2002-11-21, 08:04
äldre konto (old)
Ej medlem
"Storstad" med Lina Englund var fruktat bra!
Citera
2002-11-21, 09:40
äldre konto (old)
Ej medlem
V, miami vice,
Citera
2002-11-21, 12:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
V, miami vice,

Jag trodde också att "V" var bland det bästa som gjorts...tills jag såg reprisen som går på femman nu. Tårarna var inte långt borta :cry:
Citera
2002-11-21, 17:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Ett program som jag verkligen saknar från 80-talet vr det norska barnpårogrammet 'doktor drövels hemlighet'

.
Citera
2002-11-21, 17:15
äldre konto (old)
Ej medlem
annars så var ju clownen manne och lillstrumpa och syster ysters julkalender höjdare. Precis som staffan och bengt. Barnjournalen. Men nog om tiden innan kabel tv. Tack vare skychannel så fick man ju se Hogans Heroes, I dream of Jeanie, wwf wrestling, dj kat show, fun factory, transformers. Robotech var oxå en höjdarserie. God morgon Sverige som man mest kommer ihåg för att man ville se go morgon sverige och inte extrarapport att Palme var skjuten(var tolv då). När första amerikanska rymdfärjan lyfte var oxå ett bra program för en 7 åring.
Citera
2002-11-21, 19:32
Medlem
Cineastens avatar
Cognitive: Det var verkligen en bra serie. Musiken var ju helt underbar och ger mig fortfarande gåshud. Den finns för övrigt att köpa på dvd på bla Discshop för en mindre summa. Tyvärr är inte bild eller ljudkvalitén den bästa men vad kan man förvänta sig av en tjugo år gammal norsk barnserie? Sann nostalgi är det iaf.
Citera
2002-11-21, 20:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Mr Merlin. Fame. Öbergs på Lillöga. Måns Herngrens och Hannes Holms olika sketchprogram-speciellt den sk namnsdagsserien med Ulf Larsson och Cia Berg. Bagen. Nöjesmaskinen. Änkorna. Goda grannar. Casablanca. Måndagsbörsen. Agne&Svullo.
Citera
2002-11-21, 21:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Fanns ett charad program ochså med lennart swahn
Citera
2002-11-21, 21:06
äldre konto (old)
Ej medlem
"Gäster med gester".
Citera
  • 1