2012-10-24, 01:19
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Fast å andra sidan så är det enda man kan säga att ökningen varit ganska konstant under de 30 år jag räknat på. Förutom en topp 1985-1989 och en bottennotering 1995-1999.

Period --- ant inv --- förändr. %
1980-1984 61.844
1985-1989 145.217 + 134%
1990-1994 251.299 + 73%
1995-1999 175.921 - 30%
2000-2004 287.356 + 63%
2005-2009 423.659 + 47%

Vilka indikationer finns egentligen för att ökningen skall avta?

Menade mest att även med en låg beräkning så är resultatet ungefär lika skrämmande. Alltså om den slutgiltiga invandringen de kommande 30 åren är 1/4 av den du beräknade fram.
Citera
2012-10-24, 01:24
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Menade mest att även med en låg beräkning så är resultatet ungefär lika skrämmande. Alltså om den slutgiltiga invandringen de kommande 30 åren är 1/4 av den du beräknade fram.

Ja, absolut. Förstod det också. Och självklart ser jag det orimliga i mina siffror. Men gör politikerna det? Eller jag menar, ser dom siffror överhuvudtaget? Kan de tänka längre än deras PK-näsa räcker? Längre än till nästa val? Inte än... bevisligen.
Citera
2012-10-24, 01:56
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Ja, absolut. Förstod det också. Och självklart ser jag det orimliga i mina siffror. Men gör politikerna det? Eller jag menar, ser dom siffror överhuvudtaget? Kan de tänka längre än deras PK-näsa räcker? Längre än till nästa val? Inte än... bevisligen.

Dem kommer aldrig inse det och köra på som vanligt tills allt faller samma. Även efter det fallit samman kommer de inte inse det och skylla allt på svenskarna för att det inte fungerade.
Citera
2012-10-24, 03:02
Medlem
The.Princes avatar
OM det stämmer! Rätt åt er, då bor jag inte i Sverige, då är det era problem. Australia in my own house, garden, animal and my wife. Suck it! Men ska bo här ett bra tag till så rösta rätt.
Citera
2012-10-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Prince
OM det stämmer! Rätt åt er, då bor jag inte i Sverige, då är det era problem. Australia in my own house, garden, animal and my wife. Suck it! Men ska bo här ett bra tag till så rösta rätt.
Så ska det låta! Men jag tror tyvärr att det svenska folket kommer att vakna först när det är för sent och den dagen börjar att närma sig.
Citera
2012-10-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbeng
Äntligen lite mer folk! Fjuttiga 9 miljoner på denna stora yta är pinsam. Dåliga familjerelationer hos svensken leder till en mindre släkt. Vi behöver invandrare för att växa som land. Sverige är större än Japan men där bor det 130 miljoner.. ringer det en klocka nånstans?

Eller så för vi en familjepolitik som uppmuntrar till just familj, och inte en politik där alla kvinnor ska göra karriär, där de inte har tid att skaffa barn. Då hade vi sluppit massimport av främmande folkgrupper som i längden leder till vår undergång. Inte för att invandringen är någonting vi tjänar på, men för ditt arguments skull...
Citera
2012-10-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Prince
Australien är också ett mångkulturellt land på väg mot helvetet "down under", bara det att det sker i lite snabbare takt här i Sverige.
Citera
2012-10-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Australien är också ett mångkulturellt land på väg mot helvetet "down under", bara det att det sker i lite snabbare takt här i Sverige.
Australien satsar på att ta in användbara asiater som bidrar till landets utveckling medan Sverige tar in negrer och sandnegrer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in