2012-10-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Lättlurade var ordet och även hjärntvättade. Svenskar kommer bli förföljda av araber och de som kan kommer fly, de som är kvar blir dödade eller duktiga idioter ännu en gång för sin nya mästare.
Det gäller att fly i tid och det blir Flashbackarna som kommer att utgöra de överlevande/icke islamiserade svenskarna
Citera
2012-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Mest troligt kommer invandringen att öka något om sjuklövern får bestämma, men förr eller senare når man en platå där det helt enkelt måste skjutas in så pass enorma summor att det inte blir ekonomiskt hållbart ens på kort sikt att öka invandringen ytterligare. Man hittar en (någorlunda) hållbar nivå och ligger antagligen kvar där, och ökar allteftersom fler invandrare börjar arbeta och betala skatt.

De tar väl ett lån som vanligt.
Citera
2012-10-24, 00:16
Medlem
Eddie.Hs avatar
Dubbelt så många flyktingar det här året, var det inte? Och till 2014 ska vi ha slussat in 27000 fler somalier också. Så man mår illa.
Citera
2012-10-24, 00:18
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
De tar väl ett lån som vanligt.

Det är roligt att du upp detta för om IMF skulle varit en poltiskt oberoende bank så hade de inte gett Sverige lån för de hade sett med en gång att Sverige aldrig skulle kunna betala tillbaka pengarna. Nu är det så att Sverige får lätt IMF-lån vilket betyder att Sverige gör precis som IMF-judarna vill dvs förstör sitt eget land så att de kan ta över naturtillgångarna.
Citera
2012-10-24, 00:35
Medlem
Efterbengs avatar
Äntligen lite mer folk! Fjuttiga 9 miljoner på denna stora yta är pinsam. Dåliga familjerelationer hos svensken leder till en mindre släkt. Vi behöver invandrare för att växa som land. Sverige är större än Japan men där bor det 130 miljoner.. ringer det en klocka nånstans?
Citera
2012-10-24, 00:41
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Inde x_projections_of_the_United_Nations

Kolla vart Sverige ligger år 2030...

Enligt det förlegade sättet att räkna på, så om 18 år ska Kuba vara ett mycket mer
utvecklat land än Sverige....

Vänta lite medan jag vänder huvudet åt sidan...

HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA

Phew, nu är jag tillbaka. Det var länge sedan jag fick mig ett så gott skratt

Snälla, var lite källkritisk. Det som står på wikipedia är ofta sant, men uppenbarligen
inte alltid
Citera
2012-10-24, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Enligt det förlegade sättet att räkna på, så om 18 år ska Kuba vara ett mycket mer

HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA HA, HA, HA, HA, HA, HA

Snälla, var lite källkritisk. Det som står på wikipedia är ofta sant, men uppenbarligen
inte alltid

Så varför skulle inte detta stämma? Skulle gärna vilja veta varför du skrattar åt siffrorna som för mig ser ganska realistiska ut med tanke på hur många invandrare som vi skeppar in.
Citera
2012-10-24, 00:53
Medlem
fulnicks avatar
Citat:

inte alltid

Förlegat sätt att räkna på? Intressant. Vilket sätt har de använt sig av? Antar att du vet det, eller använder du dig bara av ett förlegat sätt att argumentera på?

Citera
2012-10-24, 00:57
Medlem
Draup.s avatar
Citat:

inte alltid

Verkar som att du behöver läsa på lite vad HDI står för och hur de får fram sitt index - istället för att larva runt.

Visserligen kan och kommer sådana här framtida skräckscenarion flitigt pådyvlas av dem som förespråkar EU som en stormakt med federationsstater. Det blir en härlig tid. Tänk när vi firar vår 1-årsdag som stat 14. Arabisk musik och tyska kvalitetsvaror från Lidl utlovas!
Citera
2012-10-24, 01:01
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Att fortsätta använda tillväxten 57% när antalet är uppe i 4 miljoner per år är helt enkelt inte speciellt rimligt. Det är ju nästan omöjligt för Sverige att hantera en så pass stor mängd invandrare (~1,3 miljoner/år vid 2035 enligt dig) på ett år rent byråkratiskt, om nu inte Migrationsverket läggs ner och uppehållstillstånd delas ut som vykort.

Trodde det var det vi gjorde nu!

Skämt åsido så är det klart beräkning blir ganska grov eftersom ökningen varit markant den senaste tiden procentuellt sett. Men tänk om vi bara tar in 100 000/år så blir ju det 3 000 000 personer på 30 år som dessutom föder barn. Då lär det vara åtminstone 4 - 5 miljoner och om det redan nu är så att 1,8 miljoner svenska medborgare är av utländsk härkomst idag så betyder det att vi lär ha 6 miljoner om 30 år - mot då kanske 10 miljoner svenskar.

Och ser man på vad dessa 18% härjar och ställer till med idag så är det nog ganska kört i ett sådant scenario så länge inte de 4-5 miljonerna som kommer de närmsta åren är européer som flytt kontinenten och rört sig norrut

Edit: Såg nyss att på FN:s HDI-prognos för 2030 så ligger Sverige EFTER LIBYEN!
Senast redigerad av Aleh09 2012-10-24 kl. 01:04.
Citera
2012-10-24, 01:06
Medlem
asdyaos avatar
Ta procentuella ökningar för varje år istället, rensa sedan ut extremvärden. Använd dig tex av 15e till 85e procentilerna och räkna ut ett snitt där istället. Det bör göra din statistik lite bättre. Lovar inte att den kommer vara mindre värdelös för det dock.

Den där wikipedia länken för HDI kan man ju ifrågasätta också.

2010-2011 ökade Kubas HDI med 0.003. En ökning till 939 på 18 år skulle innebära att landet måste öka sin HDI med 0.009 varje år.
Citera
2012-10-24, 01:06
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Trodde det var det vi gjorde nu!

Skämt åsido så är det klart beräkning blir ganska grov eftersom ökningen varit markant den senaste tiden procentuellt sett. Men tänk om vi bara tar in 100 000/år så blir ju det 3 000 000 personer på 30 år som dessutom föder barn. Då lär det vara åtminstone 4 - 5 miljoner och om det redan nu är så att 1,8 miljoner svenska medborgare är av utländsk härkomst idag så betyder det att vi lär ha 6 miljoner om 30 år - mot då kanske 10 miljoner svenskar.

Och ser man på vad dessa 18% härjar och ställer till med idag så är det nog ganska kört i ett sådant scenario så länge inte de 4-5 miljonerna som kommer de närmsta åren är européer som flytt kontinenten och rört sig norrut

Fast å andra sidan så är det enda man kan säga att ökningen varit ganska konstant under de 30 år jag räknat på. Förutom en topp 1985-1989 och en bottennotering 1995-1999.

Period --- ant inv --- förändr. %
1980-1984 61.844
1985-1989 145.217 + 134%
1990-1994 251.299 + 73%
1995-1999 175.921 - 30%
2000-2004 287.356 + 63%
2005-2009 423.659 + 47%

Vilka indikationer finns egentligen för att ökningen skall avta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in