• 1
  • 2
2012-10-24, 23:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Det behöver ju i vårt moderna tidevarv inte sitta folk och glo på skärmar för att se om det är fara å färde, det finns datorprogram som är så smarta så de känner igen sådant själva och slår larm.

När det var en unge som drunknade i simhallen i min hemstad så tipsade jag kommunen om ett sådant system som finns just för simhallar men de svarade inte ens. Någon svensk firma har ju tidigare uppvaktat SL om detta för tunnelbanan men utan framgång hittills. Jag vet inte vad det kostar men det kan väl inte vara så farligt när kamerorna redan finns.
Citera
2012-10-25, 19:18
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Det är lagt på förslag har jag för mig eller möjligen redan beslutat om.
Har också hört talas om det så det var en av anledningarna till att jag tog upp detta i tråden. Någon som har något konkret svar på om det har bestämts något än eller om det har lagts fram något förslag?

Om politikerna nu säger att de inte kan göra detta för att det inte finns pengar så blir jag jävligt förbannad. Man har råd att betala en EU-avgift på 25-30 miljarder varje år (källa finns nedan) och slänga in flyktingar i slott som inte har bidragit med en enda krona till den svenska staten. Så hoppas nu innerligt att de ser till att göra någonting åt detta så att vardagen blir tryggare för de som befinner sig i tunnelbanan.

http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts...u/index_sv.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in