2012-10-23, 21:33
Bannlyst
Det existerar en person här på Flashback vars beteende jag finner en aning förbryllande och undrar nu om det är okej för en vanlig flashbackare att bete sig som denne faktiskt gjort under en längre tid. Jag tänker inte avslöja vad personen kallar sig, men här följer exempel på vad denne haft för sig här på forumet.

* Han säger emot sig själv:
Exempelvis har han flera gånger påstått att han inte är intresserad av vad "den stora massan" har för åsikter om film, men ändå kan han få raseriutbrott och börja gapa och skrika som en dagisunge och kalla folk för idioter då de sågar filmer som "anses vara klassiker och mästerverk". Det är ju just "den stora massan" som avgör om en film är en klassiker eller inte. Trots detta har han själv nämnt en film som anses vara både klassiker och mästerverk som en av de sämsta filmerna han sett.

Sen har han sagt att varken moderatorerna eller han själv uppskattar inlägg utan motiveringar i listtrådar, trots att han (exempelvis i trådarna "Filmer man måste se innan man dör" och "Underskattade filmer") själv gjort inlägg där han bara nämner en massa filmer utan att motivera.

* Han kräver alltid att alla ska tycka som honom och gör man inte det så beter han sig som en dagisunge och börjar spy galla och vräka ur sig saker som "du vet ingenting om film" och "nördarna är faktiskt på min sida". Han har till och med förbjudit folk att kalla sig filmintresserade bara för att de har en annan åsikt. Sen har han mage att kalla andra för barnsliga.

* En gång lyckades han reta upp en annan användare så pass mycket att denne andre användare skrev en arg novell om denne: https://www.flashback.org/t1901475

Det finns exempel att ta till men allt får inte plats i ett enda inlägg. Men är det alltså OK för en flashbackare att bete sig som en bortskämd liten unge som alltid fått allt han pekat på? Enligt reglerna måste man ha fyllt 18 för att få bli medlem, men måste man då inte också bete sig som en vuxen för att få fortsätta vara vuxen? Det är vad jag tycker i alla fall.
Citera
2012-10-23, 21:35
Medlem
ischs avatar
Som moderator måste jag säga att jag helt sonika skiter i vad du tycker. Så länge man följer reglerna är man välkommen på forumet.
Citera
2012-10-23, 21:36
Moderator
evilhoneys avatar
Så länge personen följer reglerna så får denne vara här.

Det finns ingen regel om att vara konsekvent, ärlig, mogen eller trevlig.

Stöter du på inlägg som du misstänker bryter mot reglerna så går det bra att rapportera dem så tar berörd moderator itu med det.
Citera
2012-10-23, 21:37
Medlem
micaeles avatar
Folk får bete sig precis hur dom vill. Varför ska man straffa folk för att dessa har åsikter, som måhända är egna, eller har svårt att bete sig på ett socialt accepterat sätt?
Flashback Forum lägger inte värderingar i att människor måste vara och uttrycka sig på ett accepterat sätt, vilket är en stor grund för den mångfald som finns här. Det låter som att du har svårt att hantera en annan människas agerande, vilket diametralt skiljer sig från ditt dito.
Släpp tankarna och låt det passera. Om medlemmen inte har något vettigt att tillföra, oavsett hur klumpigt dessa vettigheter uttrycks, kommer denne att straffa ut sig själv till slut.
Citera
2012-10-23, 22:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Sätt hen på ignorera så torde väl problemet vara löst...yes?
Citera
2012-10-23, 22:12
Medlem
Core.s avatar
Knappast den första eller sista idioten som passerar inloggningen på det här forumet ...

Men tro mig, vi vill inte ha ett regelverk dom trycker åt oliktänkande, då kan jag lika gärna hänga i Aftonbladets kommentarsfält.
Citera
2012-10-23, 22:44
Moderator
^Eazs avatar
Orkar inte ens kolla dina länkar, men Flashback har rum för alla, oavsett deras politiska hemvist, deras kön, deras hudfärg osv, så länge användaren ifråga följer regelverket.

Ogillar du användaren sen den på ignore.
Citera
2012-10-23, 22:48
Medlem
crillecrilles avatar
Den här trådstarten är otroligt ironisk... Knappast som att användaren TS skriver om är den enda idioten på forumet. Tur att det finns en ignorera-knapp.

Svaret på frågan är alltså ja. Sen är det upp till en själv om man vill läsa dravlet och lägga ner energi på att störa sig på det.
Citera
2012-10-23, 23:28
Medlem
weazs avatar
Är det RancorFeeder du snackar om?
https://www.flashback.org/u555199
Citera
2012-10-24, 03:53
Medlem
kuddenchristos avatar
Kan inte den användarens beteende räknas som brott mot regel 1.08?
Citera
2012-10-24, 06:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Som moderator måste jag säga att jag helt sonika skiter i vad du tycker. Så länge man följer reglerna är man välkommen på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Så länge personen följer reglerna så får denne vara här.

Det finns ingen regel om att vara konsekvent, ärlig, mogen eller trevlig.

Stöter du på inlägg som du misstänker bryter mot reglerna så går det bra att rapportera dem så tar berörd moderator itu med det.

Japp. Jag är en stark anhängare av det här med att alla ska få säga vad fan dom vill. Sen har vi som bekant ett gäng regler, jag håller absolut inte med om att alla är bra eller ens behövs men nu har vi dom. Så länge dom följs så är det alltså helt okej att bete sig som man själv finner passande. Själv skulle jag under den tiden jag var vanlig användare till exempel aldrig få för mig att starta gnälltrådar men nu finns det ju folk som gillar det och det är helt okej.
Citera
2012-10-24, 08:31
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Kan inte den användarens beteende räknas som brott mot regel 1.08?
Nej. Att någon blir irriterad på en är inte trakasserier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in