2012-10-23, 20:23
Bannlyst
Tycker att i I&I är skräp. Är man PK börjar man med ett underläge då alla moderatorerna inte tycker som jag. Och det är väll ok, men moderatorerna är väldigt partiska.
Tar bort inlägg som är svar på tal, men låter inlägg från rasisterna ligger kvar.
Förstår faktiskt inte hur ni låter en blindtarm som denna ligga kvar? Mitt förslag är att de förnuftiga moderatorer jag stött på i andra ämnen tar över I&I och inte rasistiska moderatorer.
Citera
2012-10-23, 20:25
Medlem
Menar du då moderatorer som inte är invandrarkritiska? Är dessa neutrala enligt dig?
Citera
2012-10-23, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Question2
Menar du då moderatorer som inte är invandrarkritiska? Är dessa neutrala enligt dig?
Mer neutrala än de som är det. Hur menar du? Menar du att moderatorer i I&I måste vara invandrarkritiska?
Citera
2012-10-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Mer neutrala än de som är det. Hur menar du? Menar du att moderatorer i I&I måste vara invandrarkritiska?

Jag ställde en fråga till dig. Slingra dig inte nu!
En moderator i en sådan laddad fråga kommer alltid att ha en övertygad åsikt i ämnet. Det finns liksom inget mellanting. Om dessa "neutrala" personer existerar är de förmodligen inte ssk intresserade av ämnet och således heller inte intresserade av att moderera.

(Jag har själv inget intresse i det hela då jag inte skriver där)
Citera
2012-10-23, 20:44
Bannlyst
Citat:
En blandning är helt ok för mig.
Citera
2012-10-23, 20:47
Medlem
switchls avatar
Citat:
Tycker att i I&I är skräp. Är man PK börjar man med ett underläge då alla moderatorerna inte tycker som jag. Och det är väll ok, men moderatorerna är väldigt partiska.
Tar bort inlägg som är svar på tal, men låter inlägg från rasisterna ligger kvar.
Förstår faktiskt inte hur ni låter en blindtarm som denna ligga kvar? Mitt förslag är att de förnuftiga moderatorer jag stött på i andra ämnen tar över I&I och inte rasistiska moderatorer.
Men det är väl ändå bra att man samlar allt skräp i blindtarmen så att det inte sprider sig till resten av matsmältningssystemet?
Citera
2012-10-23, 20:50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Alltså jag läser inlägg som du postat i andra forum. Du är ofta på kant med gängse uppfattning. Exempelvis menar du det inte finns japaner eller kineser och att allt enbart är en dum konstruktion. Alltså på ett sätt kan du ju argumentera hur du vill. Jag personligen håller inte med dig ett skvatt, eftersom min perception och sätt att tänka på förmodligen är ganska annorlunda ditt.

Alltså går du över gränsen och postar ren dumhet då är det du som förstör diskussionerna i trådarna. Du kan ju faktiskt förstöra innehållet genom att posta strunt. Har du något exempel på ett inlägg du tycker skulle vara kvar? Eller åtminstone en beskrivning på när du tycker du utsatts för fel på I&I?
Citera
2012-10-23, 20:51
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:

Då tycker jag att du ska skicka pm till en moderator som du litar på och be henne/honom granska raderingarna. Moderering ska vara neutral och det tror jag att den är även i I&I Du kan också be moderatorn som raderade inläggen (om känt) förklara sig i ett pm.
Citera
2012-10-23, 20:53
Bannlyst
Citat:
Jag ställde en fråga till dig. Slingra dig inte nu!
En moderator i en sådan laddad fråga kommer alltid att ha en övertygad åsikt i ämnet. Det finns liksom inget mellanting. Om dessa "neutrala" personer existerar är de förmodligen inte ssk intresserade av ämnet och således heller inte intresserade av att moderera.

(Jag har själv inget intresse i det hela då jag inte skriver där)
Ja du har säkert rätt och jag slingrar mig inte. Det jag vill ha sagt är bara att det känns orättvist att argumentera i en tråd på I&I när det finns moderatorer som bara letar fel för en varning, tillfälle att stänga av en eller ta bort ett inlägg. Man börjar liksom i en uppförsbacke.
Citera
2012-10-23, 20:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchl
Men det är väl ändå bra att man samlar allt skräp i blindtarmen så att det inte sprider sig till resten av matsmältningssystemet?

Humor i detta inlägg. Om skräp samlas i blindtarmen då kan personen dö, någon måste då operera människan för att inte människan ska drabbas av sjukdom.

Om ingen pratar om dåliga saker utan allt enbart ska vara bra, jag då blir ju Sverige dåligt tillslut. Men jag antar du är en person som anser dig själv vara allt för god, intelligent, moraliskt högstående, utbildad, fördomsfri och allmänt mesig för att inte diskutera svårare frågeställningar?

Ungefär som personen som tycker det är kul att diskutera psykologi för det är trevligt, men psykiatri - nej, det vågar en del individer inte diskutera för det är "negativt". Dumheter, både bra och dåliga saker måste diskuteras även om det "känns besvärligt".
Citera
2012-10-23, 20:57
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Har tittat på de sista inläggen du har raderade i I&I och ser inga konstigheter med det. Du tycks ha en del problem att hålla dig till topic vilket då resulterar i raderade inlägg och ibland varningar. Mer komplicerat är det inte.

admin4
Citera
2012-10-23, 20:59
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vilken åsikt författaren till ett raderat inlägg har. Är det OT eller regelbrott kan till och med Breivik själv bli varnad eller avstängd. Eller någon valfi politisk korrekt dåre.
Det kanske ligger någonting i att "antirasister" inte klarar av att argumentera på ett sakligt och bra sätt utan att gå till angrepp och driva diskussionen offtopic. Som vanligt skall dessa skylla på opartiska moderatorer eller att motdebattören minsann var "rasist" och "nazizt!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in