2012-12-04, 15:21
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Utbildning kan göra en till en intressantare person, men lika ofta går det åt andra hållet. En dum lantis förblir en dum lantis även efter examen. De byter bara en sorts trångsynthet mot en annan.

Lite hönan och ägget här, men jag är nog lite mer inne på att en person som är intressant i de flesta fall kommer att vilja utbilda sig. Är man ointressant från början blir man nog inte dunderintressant av en utbildning...

Alla utbildade är inte intressanta. Få outbildade är intressanta. Typ.
Citera
2012-12-04, 15:29
Medlem
MissionImpossibles avatar
Jag är kvinna, iaf senast jag tittade efter.... Feminin ja ut i fingerspetsarna.. Men feminist NO WAY.

Det är helt in absurdum hela detta med feminismen.
Men det är min åsikt.

Vad gäller otrogna svin, ja både män o kvinnor är det, o inte fan hjälper det om jag byter frisyr!
Det hjälper inte om jag börjar o städa oftare, köper sexigare underkläder, eller ens hur mycket jag "tofflar" för min man. Gör han valet att vara otrogen så gör han det..

Det ligger psykiskt inte fysiskt..
Ska du få någon att sluta vara otrogen måste du ändra dem psykiska aspekterna och det är ett helt annat plan...

En människa är otrogen för att den kan och vill. oavsett om man är man eller kvinna.

En del är det andra inte. Jag skulle själv aldrig vara otrogen, har inte det behovet.
Citera
2012-12-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible
Jag är kvinna, iaf senast jag tittade efter.... Feminin ja ut i fingerspetsarna.. Men feminist NO WAY.

Det är helt in absurdum hela detta med feminismen.
Men det är min åsikt.

Vad gäller otrogna svin, ja både män o kvinnor är det, o inte fan hjälper det om jag byter frisyr!
Det hjälper inte om jag börjar o städa oftare, köper sexigare underkläder, eller ens hur mycket jag "tofflar" för min man. Gör han valet att vara otrogen så gör han det..

Det ligger psykiskt inte fysiskt..
Ska du få någon att sluta vara otrogen måste du ändra dem psykiska aspekterna och det är ett helt annat plan...

En människa är otrogen för att den kan och vill. oavsett om man är man eller kvinna.

En del är det andra inte. Jag skulle själv aldrig vara otrogen, har inte det behovet.

Ja, så "enkelt" tror jag också att det är, faktiskt.
Citera
2012-12-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Lite hönan och ägget här, men jag är nog lite mer inne på att en person som är intressant i de flesta fall kommer att vilja utbilda sig. Är man ointressant från början blir man nog inte dunderintressant av en utbildning...

Alla utbildade är inte intressanta. Få outbildade är intressanta. Typ.

Det fetade kan jag inte hålla med om, trots att jag själv tycker att utbildning är viktigt. Det kanske hänger på vad man menar med "intressant"? Världen vimlar ju av outbildade människor som ändå besitter en djup kunskap och vishet av olika slag, tycker jag. Samtidigt kan en utbildad människa vara intressant så länge hon talar om det ämne hon behärskar, men samtidigt visa sig vara ytterst "outbildad" på en massa andra sätt och därför bli ointressant (för mig). Vi här i väst är lite besatta av den formella utbildningen, av kunskap ifrån böcker som ger formella meriter kan man kanske säga, men det finns ju så mycket annat också som gör människor intressanta. Men, som sagt, det är väl en personlig fråga, en smaksak.
Citera
2012-12-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Du pratar om kukstorleken?

Haha, skulle inte tro det du! Det är nog väldigt sällsynt att någon blir mer eller mindre intressant pga det.
Citera
2012-12-04, 18:19
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, så "enkelt" tror jag också att det är, faktiskt.

Ja absolut, sen finns det dem som gör det till "en sport" att komma undan, det handlar om jakten, och att inte bli påkommen av sin partner. Sedan finns det dem som bara saknar "moralen" i ett förhållande o inte kan hålla sig till en. Anledningarna bakom är många.
Men grunden den samma.

För att de kan...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här