2012-10-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
.... rätt väg att gå att försöka mobba/pressa kvinnor till äktenskap och sedan skylla på dom ifall maken är otrogen?
Kortsiktigt kan det ha några få negativa effekter men långsiktigt kan det vara värt försöket om det för det feministiska segertåget framåt.
Senast redigerad av gulasnubben 2012-10-24 kl. 13:16.
Citera
2012-12-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Vad är fördelen med att gifta sig med en kvinna som är äldre än 27 istället för yngre än 27?

...att man älskar henne? Människor som får en att blomstra och självlysa i resten av ens liv växer inte på träd direkt.
Citera
2012-12-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Helt sjukt. Har aldrig hört talas om detta förut men om det är såhär deras "feminister" resonerar undrar man ju hur vanliga kvinnor tänker. Jag trodde faktiskt att kina hade kommit längre än så här inom jämställdhet.

Är din trådstard ironisk eller tycker du faktiskt att utbildade kvinnor över 27 år är "överblivna kvinnor"? Eller att det är rätt väg att gå att försöka mobba/pressa kvinnor till äktenskap och sedan skylla på dom ifall maken är otrogen?

Kinesiska feminister är inte annorlunda från kinesiska kapitalister. Partiet talar. Målet är detsamma. Kina har stora problem med kvinnobrist. Framförallt i storstäderna. Detta skapar en hel rad sociala problem. Lösningen? Få kvinnan att ta en karl vid sin barm. Partistyre när det är som bäst!

Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Kortsiktigt kan det ha några få negativa effekter men långsiktigt kan det vara värt försöket om det för det feministiska segertåget framåt.

Handlar inte om föra ett feministiskt segertåg framåt. Handlar om partiet. Som inte uppenbart inte är feministiskt. Åtminstone inte i västerländsk mening.
Senast redigerad av RockInRhino 2012-12-03 kl. 15:12.
Citera
2012-12-03, 17:19
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur ska jag kunna veta det? Vad är fördelen med att gifta sig med en man som är 27 ochetthalvt istället för 26? Frågan är ju fånig.

Jag håller med om att utbildning är rätt så ointressant när det gäller en partner.

Jag håller verkligen inte med om att utbildning är ointressant. Vad man är utbildad till spelar inte jättestor roll, men att man är. Av den enkla anledning att outbildade människor oftare är ointressanta. Jag har oftare något gemensamt med utbildade människor - sedam spelar det såklart roll vad man har för människosyn etc också. Men outbildade är sällan lika intressanta att diskutera med.
Citera
2012-12-04, 01:09
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Jag håller verkligen inte med om att utbildning är ointressant. Vad man är utbildad till spelar inte jättestor roll, men att man är. Av den enkla anledning att outbildade människor oftare är ointressanta. Jag har oftare något gemensamt med utbildade människor - sedam spelar det såklart roll vad man har för människosyn etc också. Men outbildade är sällan lika intressanta att diskutera med.
Sorry men vad spelar roll också, kommer aldrig kalla en person som kallar sig socionom t.ex. för utbildad. Vissa utbildningar är mer utbildningar än andra liksom.
Citera
2012-12-04, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels

Alltså, utbildning i sig är förstås inte ointressant, jag är absolut pro-utbildning på alla vis. Ju fler som lär sig mer, desto bättre för oss alla (för det mesta).

När det gäller partnerval däremot, spelar det ingen roll för min del vilka formella meriter någon har. Det är helt andra saker som gör honom intressant för mig.
Citera
2012-12-04, 01:56
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Alltså, utbildning i sig är förstås inte ointressant, jag är absolut pro-utbildning på alla vis. Ju fler som lär sig mer, desto bättre för oss alla (för det mesta).

När det gäller partnerval däremot, spelar det ingen roll för min del vilka formella meriter någon har. Det är helt andra saker som gör honom intressant för mig.
Du pratar om kukstorleken?
Citera
2012-12-04, 02:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Du pratar om kukstorleken?

Så enkelspårigt ...
Citera
2012-12-04, 02:13
Medlem
antitotaliterians avatar
Utbildning kan göra en till en intressantare person, men lika ofta går det åt andra hållet. En dum lantis förblir en dum lantis även efter examen. De byter bara en sorts trångsynthet mot en annan.
Citera
2012-12-04, 02:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Utbildning kan göra en till en intressantare person, men lika ofta går det åt andra hållet. En dum lantis förblir en dum lantis även efter examen. De byter bara en sorts trångsynthet mot en annan.
En upplåst "akademiker-broiler" blir precis lika upplåst och ointressant även om de läser några poäng .....

De flesta människor blir intressanta på grund av sin person och sina erfarenheter, inte för att de suttit med näsan i en bok och nött teori ...
Citera
2012-12-04, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En upplåst "akademiker-broiler" blir precis lika upplåst och ointressant även om de läser några poäng .....

De flesta människor blir intressanta på grund av sin person och sina erfarenheter, inte för att de suttit med näsan i en bok och nött teori ...
håll dig till kurt i korvmojjen eller sop-sune då. det är ju fina pojkar på insidan och har massvis av erfarenhet. av korvar och sopor. och aldrig skulle dom göra något så omanligt som att läsa en bok.
Citera
2012-12-04, 15:18
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Sorry men vad spelar roll också, kommer aldrig kalla en person som kallar sig socionom t.ex. för utbildad. Vissa utbildningar är mer utbildningar än andra liksom.

såklart. jag räknade inte in ex socionom heller
sorry för ot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in