2012-10-23, 16:42
Medlem
Jag är 20. (kille) och är 172cm. vet att det inte är jätte jätte kort. men jag vill vara längre, mår dåligt av att va så kort. finns inte så mkt att göra åt den saken. så jag köpte längdökande sulor som ska göra dig 4-6 cm längre. fick hem de nyss å testa de.. de är ju värdelösa, får inte in foten i skon efter det. och när man väl fått in foten så förstörs skons form. Så jag tänker ju inte använda de! Nu finns det ju inget annat att göra åt min längd. Var så jävla glad när jag fick hem paketet med sulorna, sen så funkar de inte alls bra. Så nu känner jag mig ba besviken. Tänkte skriva av mig lite.. å om nån kanske har nått annat tips?
Citera
2012-10-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungisverige
Jag är 20. (kille) och är 172cm. vet att det inte är jätte jätte kort. men jag vill vara längre, mår dåligt av att va så kort. finns inte så mkt att göra åt den saken. så jag köpte längdökande sulor som ska göra dig 4-6 cm längre. fick hem de nyss å testa de.. de är ju värdelösa, får inte in foten i skon efter det. och när man väl fått in foten så förstörs skons form. Så jag tänker ju inte använda de! Nu finns det ju inget annat att göra åt min längd. Var så jävla glad när jag fick hem paketet med sulorna, sen så funkar de inte alls bra. Så nu känner jag mig ba besviken. Tänkte skriva av mig lite.. å om nån kanske har nått annat tips?

Varför ska du ha sulor till ditt hår förstår inte riktigt.
Citera
2012-10-23, 16:46
Medlem
FittSlaskaNs avatar
*Klackskor
*Styltor
*Långrandiga kläder (lodräta ränder)
Citera
2012-10-23, 16:47
Medlem
Jack.Dogs avatar
Ja du lär ju inte bli längre än vad du är nu, så det bästa du kan göra är faktiskt att bara gilla läget och komma till sans med att det är så du ser ut helt enkelt. Jag är själv av det lite kortare slaget och hade en del komplex för det som ung, men nuförtiden känner jag inte att det rör mig i ryggen faktiskt.
Citera
2012-10-23, 16:50
Medlem
The.Princes avatar
Hej unge man. Jag läste igenom din text väldigt fort.

Det finns special-skor som bl.a holywood-dvärgen Tom Cruise använder sig utav. Det gör att man kan bli 8-10 cm längre, endast med skorna såklart och ser inte ut som en tjock sula utan helt normala skor. Sett mycket såna annonser över internet. Kan ligga på drygt 400-2000kr beroende på klass och märke. Googla.

Annars finns det inte så mycket du kan göra. Du kommer osannolikt växa mer. Skaffa dig självförtoende genom att skaffa en tjej, titta på världens längsta människor som har ett helvete jämfört med dig. Gå till en psykolog eller bygg upp andra sidor du är duktig på och kan tänkas jobba mer på.

Kan även tillägga att jag hade problem med min vän där nere. Tyckte den var liten, men så var inte fallet. Det flesta negativa tankar kommer bara från dig själv. Storleken. Något längre än medel (så homus slipper pm:a mig)
Citera
2012-10-23, 17:00
Medlem
craschpangbooms avatar
Prova att googla elevator shoes eller lifter shoes, annars är det inte så mycket du kan göra, förstår precis hur du tänker jag är själv bra mycket kortare än vad du är, tajta kläder kommer inte att göra dig en millimeter längre så det tipset ger jag inte mycket för, såvida du inte vill ödsla år och förmögenheter på en benförlängning är det nog bara att gilla läget.
Citera
2012-10-23, 17:06
Medlem
jag vet inte, men det är klart att det kan vara bra att först få en chans att göra ett intryck utan att behöva falla på att man är för kort. men 172 är ju inte så farligt och vill du verkligen att en dejt som du tar med hem helt plötsligt ska se dig bli 5 cm kortare när du går ur skorna?
kanske hade du fått henne med dina 172 cm istället för att hon dissar dig för att hon tycker att det är osexigt att du visar så dåligt självförtroende?
Citera
2012-10-23, 17:16
Medlem
GlennGBGs avatar
Du tycker bara det är besvärligt när du är yngre, med tiden ökar insikten och du förstår att det inte spelar så stor roll. Jag är själv inte speciellt lång, men har aldrig haft svårt att ta för mig i olika sammanhang. Har inte heller känt av något direkt komplex eller problem i och med min ringa längd, mer än när det varit dags för slagsmål. Då gäller det att se till att vara snabbare bara, och inte låta en längre motståndare utnyttja sin bättre räckvidd.
Har aldrig haft svårt att få brudar, jobb, whatever. Eller för den delen blivit diskriminerad på grund av att jag varit under medellängd.

Det finns ganska många saker i livet som är värre än att vara under medellängd, tänk på det.
Citera
2012-10-23, 18:57
Medlem
Använd boots eller nåt nu under den kalla årstiden istället. Många vanliga boots pushar väl upp minst 3-cm med sina sulor så du står på ca 175-cm, vilket är den hyfsad längd, visst fortfarande en bit ifrån 180-cm sträcket men, om man är lite över 170 och är 20 år gammal så är det väl bara och glömma det, tyvärr.

Annars så är det bara och acceptera din längd du har, Ed Westwick (173-cm), Zac Efron (173-cm), Justin Beiber (169/170-cm, Jonas Brother (runt 173-174-cm) bröderna och mera är rätt populära bland tjejer och dem är ändå halv-korta av sig.

Hur ser din kroppsbyggnad ut annars, är du smal och slank eller stockigt byggd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in