Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-23, 15:54
Medlem
grizzlyapas avatar
Om det bara är en veckas avstängning känns det ju rätt värt att göra om lixom
2012-10-23, 15:58
Moderator
^Eazs avatar
Första är en vecka, andra en månad och tredje ett halvår.

Citat:
Den som bryter mot någon av reglerna riskerar varning, avstängning eller permanent bannlysning.

Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas.

Användare som begår särskilt allvarliga regelbrott kan bli avstängda från forumet i sex månader utan föregående avstängning. De kan även bli permanent bannlysta.
2012-10-23, 16:01
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyapa
Om det bara är en veckas avstängning känns det ju rätt värt att göra om lixom

Blev också det, dock var det väldigt oavsiktligt och oskyldigt, men trots allt rätt.

Varför skulle du vilja outa folk?
2012-10-23, 16:02
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Dock kan man bli avstängd på 6 månader direkt också om det anses vara en "tyngre" 1.06.
2012-10-23, 16:05
Medlem
grizzlyapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
En månad känns ju inte värt. Men om jag bara säger vem det var jag outade räknas det som en ny outning då eller bara som ett konstaterande? Alltså tycker ändå inte det borde räknas som en outning när man bara nämner förnamn
2012-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Alltså tycker ändå inte det borde räknas som en outning när man bara nämner förnamn

Varför inte?
2012-10-23, 16:20
Medlem
grizzlyapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Varför inte?
För det finna ca 20 tusen till med samma förnamn som honom i Sverige
2012-10-23, 16:22
Medlem
CaptainGooses avatar
Det låter som du är ute på djupt vatten, bäst du snörar åt flytvästen och börjar sköta dig!
2012-10-23, 17:07
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag blev också avstängd i en vecka för brott mot 1.06, jag råkade nämna en användare vid dennes namn helt öppet.
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Dock kan man bli avstängd på 6 månader direkt också om det anses vara en "tyngre" 1.06.
Är det teoretiskt sett möjligt att åka ut i en månad, utan att först ha varit avstängd i en vecka? Säg att brottet är hyfsat grovt, men inte för grovt.
2012-10-23, 17:11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag blev också avstängd i en vecka för brott mot 1.06, jag råkade nämna en användare vid dennes namn helt öppet.

Är det teoretiskt sett möjligt att åka ut i en månad, utan att först ha varit avstängd i en vecka? Säg att brottet är hyfsat grovt, men inte för grovt.
Nej men 6 månader.
2012-10-23, 17:25
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Nej men 6 månader.
Det blir alltid antingen en vecka eller ett halvår första gången, beroende på grad av regelbrott?
2012-10-23, 17:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Det står i den biten jag citerade från reglerna

Citat:
En månad känns ju inte värt. Men om jag bara säger vem det var jag outade räknas det som en ny outning då eller bara som ett konstaterande? Alltså tycker ändå inte det borde räknas som en outning när man bara nämner förnamn

Bara dumt att chansa, och det är räknas om en outning med förnamn eftersom det kan tysta en meningsmotståndare om man säger förnamnet.

E.g. låt oss anta att jag vet att du heter Karl Karlsson (nu hoppas jag att det inte är ditt namn så jag åker på en 1.06:a ), om jag då kallar dig Karl i en diskussion så kan det få som effekt att du känner dig obekväm att fortsätta diskussionen då din identitet är avslöjad och på så sätt kan man tysta meningsmotståndare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in