2005-06-30, 10:19
Citat:
Måste fråga, jobbar du för det där företaget?
Ursprungligen postat av Bex
Jag har sagt det förut men jag säger det igen:
Prova MediaMonkey!
Spöar skiten ur wmp, winamp, iTunes och Foobar! (Nästan)
Men allvarligt:
- Bättre "library handling" finns inte
- Klarar alla filformat
- De flesta winamp plugin funkar
- Vill du bara ha library (sa jag att den var überlägsen) med en annan spelare går det utmärkt
- Hittar duplicates oberoende av taggen (hash-value)
- Klarar av att synkronisera de flesta mp3-spelare (bl a iPod)
- Har script med en massa sköna funktioner. Bl a en som ger dig stor bokstav på alla dina titlar etc
- + Mycket mer
Kolla själv:
http://www.mediamonkey.com/
Men gå in på forumet och ladda ned den senaste betan som funkar bäst.
Prova MediaMonkey!
Spöar skiten ur wmp, winamp, iTunes och Foobar! (Nästan)
Men allvarligt:
- Bättre "library handling" finns inte
- Klarar alla filformat
- De flesta winamp plugin funkar
- Vill du bara ha library (sa jag att den var überlägsen) med en annan spelare går det utmärkt
- Hittar duplicates oberoende av taggen (hash-value)
- Klarar av att synkronisera de flesta mp3-spelare (bl a iPod)
- Har script med en massa sköna funktioner. Bl a en som ger dig stor bokstav på alla dina titlar etc
- + Mycket mer
Kolla själv:
http://www.mediamonkey.com/
Men gå in på forumet och ladda ned den senaste betan som funkar bäst.
Testade programmet och jag hade kanske funderat på att byta om det inte vore för:
- Programmet är gigantiskt stort, jag vill inte att min spelare ska täcka halva skärmen, just nu är min vanliga spelare en 15x15px stor ikon vid klockan.
- Alldeles för grälligt gränssnitt, rattar, knappar, bilder och menyer huller om buller, ingen ordning och alldeles för mycket ikoner, däremot helt ok färger.
- Ej Open Source, för mig är det här en stor nackdel eftersom företag som är ute efter pengar (som tex. MediaMonkey) drar sig inte för att använda oshyssta metoder.
- Programmet har alldeles för mycket funktion, förutom att vara en mediaspelare så är det en "organizer" CD-brännare mm. mm. alldeles för stökigt.
- Viktiga Funktioner saknas för att få dig att betala för "Gold".

För er som tycker foobar är "fult", ni kan lika gärna stanna med Winamp för visserligen finns det skins till foobar men om man nu har som krav att ett program ska se "flashigt" och "coolt" ut så tror jag nog du inte bryr dig särskilt mycket om de andra funktionerna.