2012-10-23, 09:26
Medlem
LaBoums avatar
Vet inte om det är en jämställdhetsfråga i sig men eftersom den är riktad mot kvinnor ställer jag den här. Det kan väl inte gått någon förbi obemärkt att kvinnor saknar den logiska apparat som krävs för att rösta på rätt partier, detta då kvinnor är varelser med alldeles överdimensionerat känsloliv relativt deras intelligens, följden har blivit att tidigare välskötta nationer så som den svenska, norska, danska osv snabbt förvandlats till 3:e världenländer som med rasande takt närmar sig den ekonomiska avgrunden.

Därför anser jag att vi i Sverige måste förbjuda alla kvinnor från att rösta under en längre period, låt säga 100 år, för att på sätt rädda landet från kollaps. Detta för med sig frågan vad ni kvinnor egentligen tycker om att eventuellt förlora er rösträtt? Och om ni faktiskt är för kvinnlig rösträtt, varför? Enligt mig finns det ingen anledning att ni ska få rösta då ni är extremt dåliga på politik, varför är ni så dåliga för?

Hoppas att jag kan få ett par bra svar på mina frågor från er av det svaga(re) könet, och inte bitska kommentarer rörande min oskuld, bristande sociala förmåga osv.
Citera
2012-10-23, 09:46
Medlem
Antar att du tycker detta för att de kvinnor du träffat inte tycker som dig?
Alla är inte emot att svartskallar är i Sverige.

Jag själv skulle utan problem tänka mig att rösta på ett parti som tillät nackskott mot alla rasister då jag tycker att alla har etniska grupper har rätten att bosätta sig vart dem vill på vår planet.
Och jag är en man. Skall vi förbjuda rösträtt för alla som inte röstar på Sverige demokraterna kanske?
Senast redigerad av Peave 2012-10-23 kl. 09:50.
Citera
2012-10-23, 09:52
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peave

Jag själv skulle utan problem tänka mig att rösta på ett parti som tillät nackskott mot alla rasister då jag tycker att alla har etniska grupper har rätten att bosätta sig vart dem vill på vår planet.

Det var lite min poäng.
Citera
2012-10-23, 09:53
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peave

Och jag är en man. Skall vi förbjuda rösträtt för alla som inte röstar på Sverige demokraterna kanske?
Fö r a tt vara en m an har du skräm mande låg intell igens.
Citera
2012-10-23, 10:14
Medlem
switchls avatar
Du borde ha naturligtvis ha placerat tråden i Politik - Inrikes istället Feminism och jämställdhet. Att fråga en feminst om hon eller han tycker att kvinnor borde ha rätt att rösta känns rätt så meningslöst.

En omarbetad version av din trådstart:
Citat:
Det kan väl inte gått någon obemärkt förbi att kvinnor saknar den logiska apparat som krävs för att rösta på rätt partier, detta då kvinnor är varelser med alldeles överdimensionerat känsloliv relativt deras intelligens, följden har blivit att tidigare välskötta nationer så som den svenska, norska, danska osv snabbt förvandlats till 3:e världenländer som med rasande takt närmar sig den ekonomiska avgrunden.

Därför anser jag att vi i Sverige måste förbjuda alla kvinnor från att rösta under en längre period, låt säga 100 år, för att på sätt rädda landet från kollaps. Enligt mig finns det ingen anledning att kvinnor ska få rösta då de är extremt dåliga på politik.
Citera
2012-10-23, 10:27
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchl
Du borde ha naturligtvis ha placerat tråden i Politik - Inrikes istället Feminism och jämställdhet. Att fråga en feminst om hon eller han tycker att kvinnor borde ha rätt att rösta känns rätt så meningslöst.

En omarbetad version av din trådstart:
Möjligt, men nu är tråden här. Feminister och annat patrask får självklart också ge sin syn på saken, men frågorna är väl framförallt riktade mot vanliga kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in