2016-04-11, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2279166/Circumcision-DOES-reduce-sexual-pleasure-making-manhood-sensitive.html

Mindre känslig är inte samma sak som bedövad, inte heller samma sak som mindre känsel. Det är en rätt stor skillnad.

Jag ger dock inte mycket för den där studien som en dagstidning har refererat till. Anledningen är att den inte är särskilt vetenskapligt genomförd. Varje person ska självskatta sin känsel, utan att ha något att jämföra med. Ingen korrekt vetenskaplig slutsats kan dras av ett test utan referensvärde. Det enda man kan se av en sådan studie är tendenser som kan vara värda att undersöka mer noggrant.

För min del kan jag säga att sex rent fysiskt är skönare, jag känner mer, och då har jag varit omskuren i drygt tre år. Det enda jag blivit av med är att jag inte lika lätt får obehag eller ont av för direkt beröring. Jag vet inte varför jag skulle sakna den biten.
Citera
2016-04-11, 20:27
Medlem
Är det svårare att få stånd om man använder bedövningssalva? Jag vaknar minst 10 gånger per natt av att jag har stånd, och det känns inte som att det är speciellt bra för stygnen och läkningen... Sen får jag stånd flera gånger under dagen med, men då är det lättare att "stoppa" genom att tänka på annat.

Eller vet ni något annat tips för att undvika stånd?
Citera
2016-04-11, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja
Är det svårare att få stånd om man använder bedövningssalva? Jag vaknar minst 10 gånger per natt av att jag har stånd, och det känns inte som att det är speciellt bra för stygnen och läkningen... Sen får jag stånd flera gånger under dagen med, men då är det lättare att "stoppa" genom att tänka på annat.

Eller vet ni något annat tips för att undvika stånd?

Nattligt stånd beror på sömncykeln (och ålder), så jag tror inte bedövning hjälper dessvärre. Det har inget med beröring att göra. Har tyvärr inget bra tips att ge...
Citera
2016-04-13, 01:31
Medlem
Känns som jag sitter och spammar tråden, ber om ursäkt för det, har inte så mycket annat för mig här på nätterna

Men jag har läst i tråden en del, och sett det här med högläge dyka upp då och då. Kommer detta påskynda läkningen på något sätt, eller lindrar det bara svullnaden just nu? Eller kommer det vara mindre svullet om säg 2 månader om jag har den i högläge så mycket jag kan?

Jag tycker att det var konstigt att min läkare inte sa något om det, om det nu har någon betydelse för resultatet.

Tycker för övrigt att det är svårt att hitta bilder på resultat efter 1 vecka, 1 månad osv. När jag söker så kommer det mest upp bilder på barn från U-länder trots att jag söker på vuxna. Någon som har några bra bilder/bloggar? Hittade någon blogg här i tråden från en som inte verkade så nöjd.
Citera
2016-04-13, 12:46
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja
Känns som jag sitter och spammar tråden, ber om ursäkt för det, har inte så mycket annat för mig här på nätterna

Men jag har läst i tråden en del, och sett det här med högläge dyka upp då och då. Kommer detta påskynda läkningen på något sätt, eller lindrar det bara svullnaden just nu? Eller kommer det vara mindre svullet om säg 2 månader om jag har den i högläge så mycket jag kan?

Jag tycker att det var konstigt att min läkare inte sa något om det, om det nu har någon betydelse för resultatet.

Tycker för övrigt att det är svårt att hitta bilder på resultat efter 1 vecka, 1 månad osv. När jag söker så kommer det mest upp bilder på barn från U-länder trots att jag söker på vuxna. Någon som har några bra bilder/bloggar? Hittade någon blogg här i tråden från en som inte verkade så nöjd.

Högläge ska inte påverka läkningen men minskar svullnaden just då, det kan vara en bra ide att försöka göra det så mycket som möjligt för att underlätta vid t.ex. urinering.

Bilder är svårt, har själv inte heller hittat bilder mer än från bloggen tyvärr.
Citera
2016-04-13, 14:26
Medlem
Påverkar träning läkningen negativt? Om jag kan gymma på ett sätt så att det inte skaver mot penisen ett dugg? Har ett gym i garaget så jag kan träna naken om jag vill, men vill inte riskera något.
Citera
2016-04-13, 23:36
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wait and Bleed
Gjort samma resa, slutade med ett dorsalsnitt i förrgår, snorren ser ut som om jag laddat smällare under förhuden och tänt på...

Fan då, får hoppas jag har bättre tur. Riiiktigt nära att det funkar som det ska nu, dock inte vid 100% max stånd. Liten bit kvar så.. Även bara stretchat och kört med Dermovat i mindre än 2 veckor så ska nog inte kasta in handduken än.
Citera
2016-04-15, 13:13
Medlem
Har fått en tid för dorsalsnitt under sommaren, bad om en senare tid för att jag har mycket plugg och grejs just nu.

Står på pappret att svullnaden kan vara flera veckor, och inget samlag på 5-6 veckor. Överdriver de detta?

Ska iväg med familjen och min flickvän ungefär en vecka efter operationen, funderade på ifall denna resa kommer suga och att jag bara kommer gå runt meen fet bulge två veckor efter operationen?

Sen hur länge fick ni vänta med samlag, och kan man be om smärtstillanderecept eller är det dumt. Är ganska ung så får känslan av att läkaren är lite motvillig för det...
Citera
2016-04-15, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myxomati
Har fått en tid för dorsalsnitt under sommaren, bad om en senare tid för att jag har mycket plugg och grejs just nu.

Står på pappret att svullnaden kan vara flera veckor, och inget samlag på 5-6 veckor. Överdriver de detta?

Ska iväg med familjen och min flickvän ungefär en vecka efter operationen, funderade på ifall denna resa kommer suga och att jag bara kommer gå runt meen fet bulge två veckor efter operationen?

Sen hur länge fick ni vänta med samlag, och kan man be om smärtstillanderecept eller är det dumt. Är ganska ung så får känslan av att läkaren är lite motvillig för det...

5-6 veckor är inte överdrivet, det är standard procedure. Du vill inte få en infektion i såret eller sårruptur... Klart man kan fuska, om man är försiktig och använder kådis, men risken finns att slutresultatet blir sämre.

Tror inte du kommer paja semestern pga det, såvida det inte är tänkt att du ska bada eller så.

Varför ska du be om smärtstillande? Panodil finns att köpa receptfritt, det kan komma till hands första dagarna möjligtvis, mer än det behöver du inte. Det är inte som att de har öppnat buken på dig eller något, det här är en mindre operation i huden, läkningen gör inte speciellt ont.
Citera
2016-04-16, 11:37
Bannlyst
Omskar mig tidigt 2014 eftersom jag länge haft problem med min förhud. Den var så pass trång att jag inte kunnat tvätta mig ordentligt runt ollonet under hela mitt liv. Det var heller inte ovanligt med sprickor och sår vid samlag och onani. Jag läste på Flashback hur operationen går till och tog tillslut mod till mig och genomgick operationen.

Nu ca 2 år senare så kan jag dela med mig av hur jag känner om beslutet...

De första veckorna efter operationen så var det relativt besvärligt. Det rann ofta små mängder blod samt var från snittet som man gjort i penis. Dessa vätskor torkade fast i kalsongerna under nätterna och när man vaknade så gjorde det otroligt ont eftersom man ofta gjorde något hastigt ryck som separerade täcket med snoppen. Man fick då hålla för sig om könet precis som om man precis fått en pungspark, men smärtan lade sig efter 3-10 sekunder så det var mest inbillning. Detta var det enda besväret efter operationen tills det var helt läkt, vilket tog minst 4 veckor, troligtvis 6 veckor.

Det tog över ett år efter operationen innan jag hade sex på riktigt. Detta var utan kondom och det var med en trång, ung kvinna. Vi hade ganska hårt samlag flera gånger om - och det var som en helt ny upplevelse. Det var precis lika skönt som innan, men man var mer uthållig. Självklart tyckte damen penisen var snyggare och mer fräsch så att säga, så hon var mer villig att testa nya saker som t.ex. deepthroat. Min utlösning var dock precis som vanligt, en rak sträng med sperma som hamnade där jag siktade.

Onani har dock blivit snäppet svårare eftersom jag nu måste ta tag ända från basen av penisen, eller roten kanske det heter. Det är dock lika skönt att onanera som tidigare.

Rengöring är givetvis enklare eftersom jag behöver bara stiga in i duschen så rengör snoppen sig själv så att säga...

Har ni frågor så kan dom tas här i tråden eller via PM. Kortfakta:
• Operationen gjorde INTE ont, det enda som gjorde ont var bedövningen (en smal spruta, men totalt ca 9 stick på olika områden i penisen.)
• Operationen tog ca 15 minuter från första snittet tills jag var påklädd och klar.
• Det är ca 5 vårdpersonal närvarande under tiden. Jag hade en manlig kirurg, 3 kvinnliga undersköterskor (eller 1 ssk + 2 usk) MEN EN UNG, KVINNLIG ELEV. Svinsnygg. Självklart var min slaka penis typ 0,5cm lång så hon skrattade nog gott med sina polare sen...
Citera
2016-04-19, 19:10
Medlem
thisishappinesss avatar
Jag är lite irriterad. Jag fick ingen som helst rådgivning innan jag låg under skalpellen. Jag bad min läkare på vårdcentralen remittera mig till en urolog för att övergången mellan yttre förhud och inre förhud sprack när jag hade sex för den inte kunde sträckas ut ordentligt. Egentligen hade det väl räckt med att ta bort frenulum istället för att ta bort förhuden också. Det känns lite sådär när penis känns lite mer opraktisk. Jag har inte haft sex än men jag har testat med min fleshlight och det gör ganska ont att glida fram och tillbaka. Får väl se när det gått ett halvår för nu har det bara gått sex veckor och den ser fortfarande ganska förstörd ut och har rätt mycket hårda delar i skarven.

Så ja, hade jag haft mer information och förståelse så hade jag inte trott att jag behövde en omskärelse och inte bara borttagen frenulum och att en halv omskärelse är samma sak som en full omskärelse fast med mer hud bakom skarven. Jag trodde lite att det var så att ollonet stack ut lite mer bara. Jag vet inte, det är irriterande i alla fall. Det går inte direkt att ta tillbaka nu.
Citera
2016-04-19, 21:46
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisishappiness
Jag är lite irriterad. Jag fick ingen som helst rådgivning innan jag låg under skalpellen. Jag bad min läkare på vårdcentralen remittera mig till en urolog för att övergången mellan yttre förhud och inre förhud sprack när jag hade sex för den inte kunde sträckas ut ordentligt. Egentligen hade det väl räckt med att ta bort frenulum istället för att ta bort förhuden också. Det känns lite sådär när penis känns lite mer opraktisk. Jag har inte haft sex än men jag har testat med min fleshlight och det gör ganska ont att glida fram och tillbaka. Får väl se när det gått ett halvår för nu har det bara gått sex veckor och den ser fortfarande ganska förstörd ut och har rätt mycket hårda delar i skarven.

Så ja, hade jag haft mer information och förståelse så hade jag inte trott att jag behövde en omskärelse och inte bara borttagen frenulum och att en halv omskärelse är samma sak som en full omskärelse fast med mer hud bakom skarven. Jag trodde lite att det var så att ollonet stack ut lite mer bara. Jag vet inte, det är irriterande i alla fall. Det går inte direkt att ta tillbaka nu.

Det är långt ifrån färdigläkt efter 6 veckor, det kommer att bli mycket bättre. Svullnaden kan ta flera månader till innan den lagt sig helt. Dessutom tar det ett tag innan allt anpassat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in