2011-01-24, 12:56
Medlem
Vanessa866s avatar
Alternativ 1 helt klart, ser mycket finare och fräshare ut.
Citera
2011-01-24, 13:04
Medlem
Fick en remissbekräftelse idag på posten. Står att det är en väntetid på 3 månader, vilket låter sinnessjukt länge för att få komma till urologen. Men då undrar jag om det kommer innebära att jag ev. opererar redan då, eller innebär det att jag bara kommer att dra dit på undersökning hos urolog för att bestämma vad som ska göras? Remissen tycks dock vara skickad till kirurgmottagningen och inte urologmottagningen.

Hur gick det till för er? Sist (förra operationen) fick jag nämligen en tid hos en urolog redan efter ca 2 veckor, men då gjordes bara en undersökning och sen fick jag vänta 4 månader till operation.
Citera
2011-01-24, 16:31
Medlem
Violenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Fick en remissbekräftelse idag på posten. Står att det är en väntetid på 3 månader, vilket låter sinnessjukt länge för att få komma till urologen. Men då undrar jag om det kommer innebära att jag ev. opererar redan då, eller innebär det att jag bara kommer att dra dit på undersökning hos urolog för att bestämma vad som ska göras? Remissen tycks dock vara skickad till kirurgmottagningen och inte urologmottagningen.

Hur gick det till för er? Sist (förra operationen) fick jag nämligen en tid hos en urolog redan efter ca 2 veckor, men då gjordes bara en undersökning och sen fick jag vänta 4 månader till operation.

Från då jag var hos urologen för undersökning fram tills ingreppet så fick jag vänta ungefär 1 och ½ månad. Fick vänta kortare tid mellan remiss och undersökning. Jag bor i norra delen av landet.

Känns som att jag får börja ställa in mig på att ta kontakt med läkaren igen. Jobbigt.
Citera
2011-01-24, 19:06
Medlem
Hej, för det första, lånar en kompis konto, då jag inte har ett eget och ska in på operation imorgon.

Nu är det såhär att jag redan har blivit opererad en gång tidigare, och valde då att göra en halv omskärelse, men till min besvikelse så blev det inte bra, och kan fortfarande inte lyckas dra ner förhuden.
Så doktorn föreslog nu denna gång att jag skulle göra en hel omskärelse, vilket jag går med på, med tanke på att jag har haft en hel del problem när det blivit varmt, och sedan kallt. Då penis krymper och blir större, förhuden hänger liksom inte riktigt med, och kan fastna på ett riktigt obehagligt sätt, så att man måste ner med handen och rätta till problemet, kanske mitt ute på stan.
Vilket är ganska så pinsamt..

Det jag oroar mig över är att jag kanske kommer att få svamp utseende på kuken, då den är relativt liten, och ollonet större. Ni har säkert sett det i någon P-rulle någon gång tidigare, att ollonet är större än skaftet så att säga, vilket jag tycker ser förjävligt ut, och kommer må psykiskt dåligt i hela mitt liv om nu fallet blir så.

Jag har även alternativ nummer två, att denna gång ytterligare göra ett snitt, jag menar, kan det misslyckas en gång till? I så fall kommer jag även då må psykiskt jävla dåligt med tanke på att man inte orkar genomgå en tredje operation.

Min fråga är då, vad hade ni valt? Ni som nu genomgått era operationer, eller kanske ska.
OM jag väljer att ta bort allt, att kanske riskera en svampliknande kuk, eller att ta ett snitt, och verkligen hoppas på att det blir bra denna gång.

Hoppas på svar snabbt. Är galet nervös och vet inte vad jag ska välja, mår seriöst psykiskt jävla dåligt över det här.
Skall förövrigt ha narkos, då jag inte klarar av att vara vaken under ingreppet, bara vetskapen om att de skär och har sig när jag är vaken, skulle aldrig klara det. Är det bara att säga till innan?
Tack på förhand.
Citera
2011-01-24, 23:25
Medlem

Vad får dig att tro att snoppen kommer se mycket mer ut som en svamp då du är helt omskuren? Har som jag skrev i ett tidigare inlägg samma operation som du har gjort verkar det som. Vet ännu inte om det blivit bra / dåligt. Bara läkt i en vecka. Hur var läkningstiden för dig? Hur ser ärret ut? Mitt är fortfarande lite svullet under ollonet.

Nu över till din fråga, Du oroar dig att din snopp kommer se mycket konstigare ut om du gör en hel omskärelse för då ser folk ditt ollon hela tiden? Skillnaden är ju inte så stor om du snackar om när du ska ha sex, tjejen kommer ju ändå föra över förhuden över ollonet om hon ska suga dig etc.
Om du är otålig så ber du om att bli helt omskuren om du har tid så kör du på snitt, kan ju alltid satsa på omskärelse 3e gången .

När det kommer till narkos, bör du nog be om det innan operationstillfället. När du träffar doktorn så kommer han ge dig dina alternativ. Narkos är gött speciellt när du får fördrinken .
Senast redigerad av Brucie 2011-01-24 kl. 23:28.
Citera
2011-01-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollahopp
När jag opererades och skulle duscha så tvättade jag ju bara utsidan av förhuden drog inte bak och tvättade där, det görs under operationen.

Jag fick 2 svampar descutan från sjukhuset som jag tvättade hela kuken med, innanför förhuden också. Dock är ju detta inte helt möjligt om man har alldelles för trång förhud. Men annars är det väl självklart värt att göra allt möjligt för att undvika en inflamation.
Citera
2011-01-25, 07:27
Bannlyst
Ska iväg nu och de ska möjligt vis skära av mig kuken :L Är nervig som fan

Citat:
Fick en remissbekräftelse idag på posten. Står att det är en väntetid på 3 månader, vilket låter sinnessjukt länge för att få komma till urologen. .

Tog mig 3 månader också..

Kommer med update när jag kommer hem igen.
Senast redigerad av larsbofink 2011-01-25 kl. 07:30.
Citera
2011-01-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violenza
Från då jag var hos urologen för undersökning fram tills ingreppet så fick jag vänta ungefär 1 och ½ månad. Fick vänta kortare tid mellan remiss och undersökning. Jag bor i norra delen av landet.

Känns som att jag får börja ställa in mig på att ta kontakt med läkaren igen. Jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av larsbofink

Nu var dock inte väntetiden det jag undrade över. Jag vet att väntetiden brukar vara runt 3 månader. Frågan gällde ifall jag kommer behöva gå två gånger till en urolog nu, eller om de kommer att göra det ev. ingreppet första gången jag träffar urologen.

Sist var det som sagt så att jag fick komma snabbt till en undersökning, för att sedan vänta i 4 månader på operation.

Förra gången: Vårdcentral - 2 veckor - Urolog - 4 månader - Operation.
Nu: Vårdcentral - ca: 3 månader - ???
Citera
2011-01-25, 13:23
Medlem
Violenzas avatar
Citat:
Nu var dock inte väntetiden det jag undrade över. Jag vet att väntetiden brukar vara runt 3 månader. Frågan gällde ifall jag kommer behöva gå två gånger till en urolog nu, eller om de kommer att göra det ev. ingreppet första gången jag träffar urologen.

Sist var det som sagt så att jag fick komma snabbt till en undersökning, för att sedan vänta i 4 månader på operation.

Spontant så känns ju 3 månader väldigt länge för bara en undersökning. Att du ska behöva vänta någon månad till efter att ha väntat 3 månader på en undersökning känns ju inte heller så logiskt.
Citera
2011-01-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa866
Alternativ 1 helt klart, ser mycket finare och fräshare ut.
Jag antar att du svarade på första inlägget, om inte så citera nästa gång. Värt att notera är ju att första inlägget är skrivet 2005...
Citat:
Ursprungligen postat av larsbofink

Citat:

Jävlar vilka väntetider ni fick, stackare Det tog cirka fyra månader för mig från det att jag tog kontakt med UM till operation, operationen var för övrigt idag. Det första steget för mig var ungdomsmottagningen då, och så fick jag pröva salva i två månader, sen återbesök hos UM igen. Sedan fick jag tid hos urologen ca en månad efter återbesöket hos UM. Så från det att jag hade vart hos urologen tills operation var 21 dagar.

Angående din fråga så kommer du antagligen få gå till urologen och efter det kommer det att bestämmas en tid för operation.

Jag har inte vågat dra tillbaka förhuden ännu helt och kollat på stygnen. Jag småkikade lite bara, det har blött lite men har nåt förband på. Ska bli intressant att få veta hur det känns när man ska pissa första gången. Jag är glad över att jag valde att bli helt sövd, då slapp jag sitta där vaken och se när han pillade plus att det var ju flera människor i operationssalen. Ber om ursäkt om jag skriver som en kratta just nu, är inte helt med i skallen ännu. Vaknade upp för mindre än 90 minuter sedan.
Citera
2011-01-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Jag antar att du svarade på första inlägget, om inte så citera nästa gång. Värt att notera är ju att första inlägget är skrivet 2005...

Jävlar vilka väntetider ni fick, stackare Det tog cirka fyra månader för mig från det att jag tog kontakt med UM till operation, operationen var för övrigt idag. Det första steget för mig var ungdomsmottagningen då, och så fick jag pröva salva i två månader, sen återbesök hos UM igen. Sedan fick jag tid hos urologen ca en månad efter återbesöket hos UM. Så från det att jag hade vart hos urologen tills operation var 21 dagar.

Angående din fråga så kommer du antagligen få gå till urologen och efter det kommer det att bestämmas en tid för operation.

Jag har inte vågat dra tillbaka förhuden ännu helt och kollat på stygnen. Jag småkikade lite bara, det har blött lite men har nåt förband på. Ska bli intressant att få veta hur det känns när man ska pissa första gången. Jag är glad över att jag valde att bli helt sövd, då slapp jag sitta där vaken och se när han pillade plus att det var ju flera människor i operationssalen. Ber om ursäkt om jag skriver som en kratta just nu, är inte helt med i skallen ännu. Vaknade upp för mindre än 90 minuter sedan.

Snabb fråga, det verkar som de flesta i tråden har haft publik, hur kommer det sig? Jag vill ha högst 2-3läkare på plats.
Citera
2011-01-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violenza
Spontant så känns ju 3 månader väldigt länge för bara en undersökning. Att du ska behöva vänta någon månad till efter att ha väntat 3 månader på en undersökning känns ju inte heller så logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av gwhite

Ja, kanske blir så att jag få vänta i ca 3 månader nu och sedan gå på en undersökning, och sen kan man ju hoppas att tiden mellan undersökning och operation blir kort.

Citat:
Ursprungligen postat av rtyuiop
Snabb fråga, det verkar som de flesta i tråden har haft publik, hur kommer det sig? Jag vill ha högst 2-3läkare på plats.

Publik är det ju inte direkt. Jag tror det var två medhjälpande sjuksköterskor, en manlig undersköterska som moraliskt stöd, och urologen när jag opererade.

Tycker det gick bra för mig trots att man kände sig lite iakttagen. Man får tänka på att de är professionella!
Senast redigerad av OCB-Filtret 2011-01-25 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in