2014-06-23, 00:59
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om kroppen inte var funnen vid anhållandet, hur kan han då vara häktad nu? Hittade de kroppen däremellan? Hur visste de att kroppen skulle hittas vid anhållandet?

Alltså, mgm kan ha berättat hur och varför han begått brottet och vad han gjort med kvarlevorna. Man måste inte ha en kropp för att kunna häkta någon även om det naturligtvis underlättar när man ska få någon dömd.

Men i det här fallet kanske det inte ens finns någon kropp kvar att finna? Kan åklagaren styrka "erkännandet" tillräckligt och visa att det inte är ett "stolleerkännande" så kan en person bli fälld på delvis egna uppgifter också.
Citera
2014-06-23, 08:57
Medlem
Polisen väntade tills dom hade tillräckligt mkt att gå på innan dom kunde ta in dom på förhör. Vem har hand om barnet nu kan man ju undra.
Citera
2014-06-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
Polisen väntade tills dom hade tillräckligt mkt att gå på innan dom kunde ta in dom på förhör. Vem har hand om barnet nu kan man ju undra.
Just nu har en granne hand om barnet och beroende på hur det går idag kommer kanske barnet att tas hand om av familjen.
Citera
2014-06-23, 12:59
Medlem
aoos avatar
Hur lång tid tar det innan Åk* Thörnbl*d blir häktad för medhjälp tro? M*rtin själv är nog för dum för att ha fixat allt..
Citera
2014-06-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Hur lång tid tar det innan Åk* Thörnbl*d blir häktad för medhjälp tro? M*rtin själv är nog för dum för att ha fixat allt..
The

Mamma T blad kanske har ett finger med i leken
Citera
2014-06-23, 14:03
Medlem
Föräldrarna är väl skilda sedan en tid tillbaka!
Citera
2014-06-23, 14:14
Medlem
Fiolins avatar
Sockertroll23: jag kan inte föreställa mig, men jag förstår att dessa 1,5 år har varit en enorm påfrestning när ni gått runt med era misstankar. Hoppas att ni får alla svar ni behöver och att det lilla barnet får den bästa omvårdnaden i framtiden.
Citera
2014-06-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Sockertroll23: jag kan inte föreställa mig, men jag förstår att dessa 1,5 år har varit en enorm påfrestning när ni gått runt med era misstankar. Hoppas att ni får alla svar ni behöver och att det lilla barnet får den bästa omvårdnaden i framtiden.

Jag hoppas med att barnet får en bra omvårdnad i framtiden. Men andra föräldrar. Mördare borde inte få ha barn. Fy Fan blir så jävla sur att folk kan döda för pengar
Citera
2014-06-23, 16:21
Medlem
countrychicks avatar
http://www.ostrasmaland.se/NYHETER/K...ktad-foer-mord

Citat:
Även kvinna begärd häktad för mord

I söndags häktades en man misstänkt för mordet på 63-årige G*ran L*ndblad, på måndagen begärdes även den kvinna som anhölls för mordet häktad. Det är en kvinna i 25-årsåldern som nu begärs häktad för mordet på G*ran L*ndblad, hon greps av polis i Nyköping på midsommarafton och har sedan dess suttit häktad. Häktningsförhandlingen kommer att hållas på tisdagsmorgonen.
Citera
2014-06-23, 16:23
Medlem
countrychicks avatar
Och från Barren.

http://www.barometern.se/nyheter/kal...on(4337542).gm

Citat:
Som häktningsskäl ges bland annat att kvinnan kan undanröja bevisning och fortsätta sin brottsliga verksamhet. Polisen är fortsatt förtegen om utredningen. Under måndagen uppgavs dock att det var vittnesuppgifter som gjorde att det gripna paret hämtades in till förhör och anhölls.

Någon kropp ska ännu inte ha hittats. Polisen misstänker att mordet har begåtts i en by utanför Kalmar.
Citera
2014-06-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
The

Mamma T blad kanske har ett finger med i leken

Jag tror inte att mamma T blad är inblandad men Å*e Ts gård är ju ett ekonomiskt slukhål så honom lär dom plocka in och förhöra. Känns ju som att det skulle kunna finnas kopplingar till varför man begår ett sådant här brott.

Mamma T och Å*e T har varit skilda sedan en tid tillbaka hon bor i en grannby till Å*e T och M*ar*in T med en ny man.
Citera
2014-06-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkaNixie
Jag tror inte att mamma T blad är inblandad men Å*e Ts gård är ju ett ekonomiskt slukhål så honom lär dom plocka in och förhöra. Känns ju som att det skulle kunna finnas kopplingar till varför man begår ett sådant här brott.

Mamma T och Å*e T har varit skilda sedan en tid tillbaka hon bor i en grannby till Å*e T och M*ar*in T med en ny man.

Man ska aldrig säga aldrig. De va nog ingen som kunde tänka sig att varken M eller S kunde döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in