Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 19:14
  #229
Medlem
Någon som vet hur det har gått. Har han fortfarande vårdnaden om barnet?
Citera
2024-03-01, 01:29
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Orkar inte läsa tråden från början. Har vi ett foto på denna karl? Namn?

Här finns bild:

Fria Tider: Rikslarm efter barnamördare
Polisen i Värmland utfärdade strax efter lunchtid idag ett rikslarm efter Thomas Melchersson, den 34-årige man som brutalt mördade en femårig flicka 2003.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulle vilja ta del av fup och dom

https://gofile.io/d/BRlsfP

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag svarar på min egen fråga och det är alltså socialtjänsten i Ljusnarsberg som är ansvarig för beslutet enligt SVT:

"Anna-Karin Nysten är chef för socialtjänsten i Ljusnarsberg som bedömer om föräldern är lämplig för vårdnad. Hon skrev till domstolen att det skulle vara ”praktiskt” om mannen ensam får vårdnad över sonen.
– Vi informerar bara rätten om det de frågar om, säger hon till SVT."


Jag undrar "för vem" är det praktiskt om mannen får ensam vårdnad? För den lilla pojken? Mannen? Eller är det kanske för socialtjänsten i Ljusnarsberg?

Här är ett lysande exempel på när rätten enbart går på vad socialtjänsten rekommenderar. Man hade ingen aning om att mannen var en empatilös barnamördare och ställde alltså inte frågan i rätten - för hur skulle någon överhuvudtaget kunna tänka sig att socialtjänsten rekommenderar denna förälder för barnets bästa

Riktigt uselt att det kan gå till så här. Hur kan detta vara möjligt?

SVT: Dömd barnamördare ute – fick ensam vårdnad om sin son
– Detta är ett av de värsta fall jag haft, säger chefsåklagare Peter Claeson. Jag frågade honom, när han säger att han är frisk, kan man veta om det är han eller om det är rösterna som svarar? Nej, det kan man aldrig veta, sa han.
SVT: Läkarna oeniga om Sabinamördaren är frisk nog att skrivas ut
På Säter ansåg chefsöverläkaren att risken för återfall är medelhög – men nya läkaren i Kristinehamn menar att den är låg.
Mannen bor i dag utan några stödåtgärder eller insatser från socialtjänsten, uppger han till rätten när han försöker bli helt utskriven.
Sinnessjukt.
Citera
2024-03-01, 05:09
  #231
Medlem
Var bor de idag? Fick han barn efter han suttit?
Citera
2024-03-01, 14:04
  #232
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Var bor de idag? Fick han barn efter han suttit?
Han fick ett barn som han sist jag hörde något hade fått vårdnaden av. När orosanmälningarna började strömma in flyttade han till annan kommun så var problemet löst.
Mamman till barnet narkotikaproblem enligt uppgift.
Citera
2024-03-01, 15:50
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Han fick ett barn som han sist jag hörde något hade fått vårdnaden av. När orosanmälningarna började strömma in flyttade han till annan kommun så var problemet löst.
Mamman till barnet narkotikaproblem enligt uppgift.


Det är fan inte klokt hur det får gå till alltså, mördat en liten flicka och sitter inte inne för resten av sitt liv.
Citera
2024-04-25, 01:25
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Barnamördaren på rymmen har bytt namn till:

Thomas Olov Olofsson (fd Melchersson)

Hans personnr. är 791018-8999

http://www.ratsit.se/19791018-Thomas...iskhZSWQyruRv4

Är han avliden? Hittar ingenting på detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback