Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-04-09, 14:06
Medlem
hahaha, det där är ju som sagt inget att ta som droger, det finns mycket annat du kan testa i stället.

"tror knappast att man får roligt av medicin"?, nu är det nog dax att söka lite på detta forum "medicin" är inte ett och samma ämne.
Citera
2005-04-09, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sova
Ok, om man ser ett normalt liv som en berg och dalbana, man är glad ibland och man är mindre glad andra gånger. Det enda antidepressiva gör för mig (och en hel del andra) är att det så att säga slätar ut berg och dalbanan så man varken kan bli för ledsen eller för glad. Det är inget särskilt roligt tillstånd och rekommenderas inte såvida du inte är självmordsbenägen eller är otroligt nedstämd. Jag tycker dessa preparat skrivs ut alldeles för friskt som någon sorts universalmedel mot depression.

Sant, knark och medecin kan lösa en del problem, men inte alla. Många använder det för att gömma sig så att de slipper reda ut det pissiga i sina liv
Citera
2005-04-09, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gakushi
Nej, jag höll mig till sak.. menade bara att han kanske hade en poäng med att kalla dig idiot :P Ja, spekulera får man, men det verkar ju rätt tragiskt om du skulle fucka upp dina serotoninnivåer helt i onödan...
Nu så kallar även du mig för en idiot.
Va fan, ni behöver verkligen er medicin, brusa upp så där
Citera
2005-04-09, 15:11
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vete a la mierd
Nu så kallar även du mig för en idiot.
Va fan, ni behöver verkligen er medicin, brusa upp så där

Det är för att vi kanske är bittra och deprimerade människor, det är ett hån mot folk med problem att vilja knarka antidepressiva på nåt vis... morr morr... men du är förlåten, för att du är en naiv och nyfiken människa.
Citera
2005-04-09, 15:12
Medlem
mamma mus avatar
Citat:
Tänkte testa antideppresiva en månad, för att se om det är kul.
Ska gå och ljuga hos läkaren och säga att jag fick dessa av vårdcentralen i min förra kommun.
Men, vilka rekomenderar ni= Vilka mår man bra av?
Har aldrig testat, men ska exprimentera.
Lite dåligt mår man väl alltid

Du behöver mer än en månad isf..
jag åt Zoloft i 1½ år och ibörjan när man börjar äta dom mår man jävligt dåligt..
Det dalar alltså ner en hel del innan du kommer upp till en rimlig nivå så orkar vardagen..
Däremot så fick jag även stilnoct för att sova på och dom skulle jag inte tveka till att fortsätta med..

Lyckopiller är mkt överskattat...
Du blir tyvärr inte "lycklig" av dom...
Citera
2005-04-09, 15:17
Bannlyst
Ja, jag ska inte ta några, ni har övertygat mig om att de inte fungerar. Var ett mode på början av nittiotalet att skriva ut Prozac mot alla åkommer.
Citera
2005-04-10, 15:03
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ja, jag ska inte ta några, ni har övertygat mig om att de inte fungerar. Var ett mode på början av nittiotalet att skriva ut Prozac mot alla åkommer.

Visst fan fungerar de, men för att få en optimal effekt krävs det att man går i någon sorts samtalsterapi samtidigt. Du kan dock inte bli "hög" av att ta dessa utan de fungerar mest som så att de trubbar av alla dina känslor. Att endast serotonin eller någon annan signalsubstans skulle ha med depression att göra köper jag inte utan tror att det är mycket mer komplext än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in