2012-10-22, 04:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska avsluta ett personkonto hos nordea, r det nn information jag br spara ned innan konto't avslutas?
/Arne.Anka som hatar ekonomi och banker...
Citera
2012-10-22, 05:06
Medlem
ManJuices avatar
Skriv ut dina transaktioner eller lagra dom i ett excel-dokument fr "framtida" referenser.
Citera
2012-10-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska avsluta ett personkonto hos nordea, r det nn information jag br spara ned innan konto't avslutas?
/Arne.Anka som hatar ekonomi och banker...

Ska du avsluta kontot p grund av bankbyte? Ett alternativ r att sga upp alla tjnster som kostar pengar och behlla kontot med en hundring eller dylikt p. Om du i framtiden kommer p att du vill bli kund hos Nordea igen s r det inte skert att de vill ppna ett transaktionskonto t dig.
Citera
2012-10-22, 13:05
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Ska du avsluta kontot p grund av bankbyte? Ett alternativ r att sga upp alla tjnster som kostar pengar och behlla kontot med en hundring eller dylikt p. Om du i framtiden kommer p att du vill bli kund hos Nordea igen s r det inte skert att de vill ppna ett transaktionskonto t dig.

Mycket bra inlgg.
Sg inte upp konton som r gratis. Spara dem med minimal insttning.
Vill man vara 100% sker p att de ej kan stnga kontot i dagslget stter man in ett prisbasbelopp. (Konton som ska stngas brukar vervgas mot prisbasbelopp med bestmd % av detta fr regel om konto skall stngas eller ej)
Det r frmodligen mer n vad 99% p FB har p sitt sparkonto men just saying.
1 prisbasbelopp 2013 blir vl strax under 45000.
Citera
2012-10-22, 13:31
Medlem
Citat:

fast den som en gng har lmnat N0rdea vill vl knappast tillbaka dit?
Citera
2012-10-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Mycket bra inlgg.
Sg inte upp konton som r gratis. Spara dem med minimal insttning.
Vill man vara 100% sker p att de ej kan stnga kontot i dagslget stter man in ett prisbasbelopp. (Konton som ska stngas brukar vervgas mot prisbasbelopp med bestmd % av detta fr regel om konto skall stngas eller ej)
Det r frmodligen mer n vad 99% p FB har p sitt sparkonto men just saying.
1 prisbasbelopp 2013 blir vl strax under 45000.

Har du en klla p det? Har inte sett ngot i mina avtalsvillkor som mjliggr att banken ensidigt avslutar ett transaktionskonto p grund av fr lg behllning (s lnge som den r p rtt sida nollstrecket).
Citera
2012-10-23, 18:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Har du en klla p det? Har inte sett ngot i mina avtalsvillkor som mjliggr att banken ensidigt avslutar ett transaktionskonto p grund av fr lg behllning (s lnge som den r p rtt sida nollstrecket).

Korrekt.

Jag skulle nog inte heller avsluta det, men annars r det egentligen inget du behver spara. Kontoutdrag finns sparade i 10 r nd.
Citera
2012-10-23, 21:27
Medlem
Imaginatiors avatar
Citat:

Konton med lga saldon som frsatts i inaktivitet dr banken frskt n dig utan respons kan i vissa fall avslutas utan ditt godknnande. Du kan, efter att de avslutats, "verklaga" och f tillbaka kontot med det tidigare saldo naturligtvis.

Om du har fr avsikt att prova en annan bank, behll kontot. r du missnjd med Nordea s avsluta bara rubbet, finns ingen anledning att kladda runt i snt fall.
Citera
2012-10-24, 18:17
Medlem
LiLWizs avatar
Vart kan jag ta fram vilka autogiron jag har? Kan man fra ver dem till den nya banken eller mste man anska p nytt med pappersarbete med mera?

Samma frgor som ovan fast med e-faktura. Men dr vet jag att man kan gra det digitalt tack och lov.

Hatten av till den som besvarar frsteligt!
Citera
2012-10-24, 18:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Vart kan jag ta fram vilka autogiron jag har? Kan man fra ver dem till den nya banken eller mste man anska p nytt med pappersarbete med mera?

Samma frgor som ovan fast med e-faktura. Men dr vet jag att man kan gra det digitalt tack och lov.

Hatten av till den som besvarar frsteligt!

Internetbanken under betalningar. Dr finns en versikt ver dina autogiron. Du kan avsluta dem och anmla p nytt p den nya banken.

Eventuellt kan nya banken hjlpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in