2012-10-25, 23:56
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Skärmdumpar? Kunde inte finna några inlägg av Stefan Windh.

Finns en skärmdump i gruppen. Kontot är borta o inläggen likaså. Nåja, var roligt så länge det varade. Var några stycken som grät av skratt
Citera
2012-10-26, 00:46
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Ett mycket skickligt troll som utger sig för att vara Stefan Windh har nu tagit sig in i facebookgruppen Nej till asylboende i Småland. Är man våghalsig om man sätter sin högerhand på att det är någon nörd från flashback som är den skyldige?
https://www.facebook.com/NejTillAsylboendeISmaland
Va fan! Menar du att det här inlägget där han raljerade om bonnläppar och kallade "stackars flyktingar" för en RESURS var ett skämt: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=329628837135579&set=a.3296288338022 46.71532.328232037275259&type=1&relevant_count=1

?

Ni lurade iaf mig och fick mig att slösa bort lite tid på detta
Citera
2012-10-26, 05:34
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Är väl inte helt osannoligt att Stefan Windh tjänar pengar på boendet med tanke på hur mycket han bryr sig?
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Sitter och kollar in de olika bolagen han är styrelseledamot i. Det som får alarmet att börja gå är det faktum att han är ledamot i "Lyckans Vind", ett familjeägt hotell. Det har inträffat flera gånger tidigare att hotell alternativt slott har använts som boende för nyanlända "flyktingar". Finns det månne nåt där som inte kommit fram än?
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Det är det kommunala bostadsbolaget Byggebo som har skrivit avtal med migrationsverket.

Jag vet att de i andra kommuner har t.ex. fixat att en restaurang utanför flyktingförläggningen lagar alla måltider till "ensamkommande". Paret Stefan och Susanna Windh driver även Påskallaviks Gästgivferi och givetvis skulle ett uppdrag från kommunen om att stå för alla måltiderna på flyktingsanläggningen mångfaldigt öka deras inkomst för restaurangverksamheten. Paret Windhs företag sysslar även med "konsultuppdrag", något som både våra politiker och våra beslutsfattare inom myndigheter brukar generöst spendera pengar på.

http://www.paskallavik.se/

Bara en tanke från min sida...

Angående de här artiklarna, varav åtminstone en har tidigare postats i tråden:
http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/stefan-windhs-roll-ifragasatts(1981950).gm
http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/jag-ar-inte-alls-inblandad-i-det-har-foretaget(1981952).gm
http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/windh-ager-aktier-i-eu-projekt(1983378).gm

Det är säkert som han säger att han inte sitter i ledningen på företagen och bara är delägare. Jag har sökt på både de dotterföretag han har till Windh AB och de tidigare företag han drev i Sverige, och i de flesta fall står hans fru Susanna Windh angiven som VD och enda aktiva i styrningen av bolaget, samt hon äger dem tillsammans med Stefan Windh. Så visst, i så fall stämmer: "Jag är delägare i bolaget som knoppat av från Windh AB. Men jag har ingen operativ roll och sitter inte i bolagets styrelse."

Ytterligare märkligheter kring ITEST-projektet och tydligen en kommande kommunrevision kring det:

http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/Stefan-Windh-har-foerklaringen

Läser jag kommunstyrelsens beslut i frågan (s. 5), så fick NEO AB (där Windh tydligen delägare - står hans fru för resten av ägarskapet? - och som ersatte Pixelfactory, ett annat företag ägt av Windh och som ligger i Estland) uppdraget på ett villkor: "Windh AB har erbjudit sig att hjälpa NEO med rapportering och i den rollen agera som underkonsult till NEO med enbart intern projektadministration för NEO." Frågan jag ställer är om paret Windhs företag även skall ha den rollen för det nya företag som Stefan Windh nämner i ovanstående tidningsartikel och som han inte skall vara delägare i?

Kommunstyrelsens beslut:
http://www.oskarshamn.se/upload/KLK/IS/KS/KS2010-06-29extra.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Stefan Windh är en sann sosse entreprenör i Jan-Emanuel andan. Han har drivit flera IT bolag och ett fick in 6:e apfonden som delägare. Med dessa pengar levde Stefan flott och när de var slut så fanns inga kunder så då var dags för nästa födkrok som var kommunen. Genom kontakter så blev han "sekreterare" i en energikommision utan någon som helst kompetens inom området och kommunen direktsponsrade även hans företag med minst 100.000 för en ide om ett "eden" där en konstgjord Ö skulle byggas utanför kärnkraftverket. Sedan har han nästlat sig längre och längre in i maktens korridorer med hjälp av sin lika tjocka kompis, kommunalrådet Peter Wretlund. Skulle inte förvåna mig om han kommer tjäna på dessa flyktingar.

Det har varit stora problem i en annan by i samma kommun, Kristdala dit dom skickade romska serber som givetvis startade med det dom kan bäst, stjäla.

Paret Windhs företagande och kommunpolitiska agerande är tätt integrerade och enligt denna artikel lyckades Susanna Windh kuppa in sin make Stefan Lindh som ny ordförande i Samhällsbyggnadsnämnden:

http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/flera-medlemmar-pa-vag-att-lamna-s(2197147).gm

Ur artikeln:
Citat:
– Det märkliga är hur ordföranden i S-föreningen här kan nominera sin egen make till ordförandeuppdraget i samhällsbyggnadsnämnden och ta bort Roland Bladh, säger en medlem i Påskallaviks S-förening till Oskarshamns Tidningen och tycker situationen liknar jäv.
– Föreningen har fallit ihop och ingen vill vara med längre. Det har inte ens varit något årsmöte.
Citat:
Det är nu Stefan Windh som blir ordförande i samhällsbyggnadsnämnden. Hans fru Susanna Windh är ordförande i S-föreningen i Påskallavik och sitter även i S valberedning.

Med tanke på alla beslut som Stefan Windh är med och tar där hans företag kommer att tjäna pengar genom kommunala uppdrag och diverse bidrag, så förefaller han inte annars bry sig värst om andra frågor som styrelsen har hand om, eftersom han enligt nedanstående artikel skall ha varit borta under var tredje möte, vilket är mer än någon annan kommunpolitiker (och hans fru har varit borta från vart fjärde möte):

http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/maanga_missar_moeten

När en del har kommenterat att Stefan Windh måste ha egna ekonomiska intressen i flyktingfrågan, så skulle jag inte bli förvånad med tanke på hans koncentration på frågor som gynnar parets ekonomi.

Slutligen, så gav kommunpolitikerna sig själva rejält höjda arvoden efter valet. Stefan Windh och Ulf Åman (v) nämns som några av de lyckliga vinstvinnarna, vilket säkert bidrar till den glödande kampandan att bekämpa ondskefulla opinionsundersökningar:

http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/hogre-arvoden-for-flera-politiker(2217407).gm?utm_source=feedburner&utm_me dium=feed&utm_campaign=Feed%3A+bot-nyheter+%28BOT+Nyheter%29

Oskarhamns lokaltidningar förefaller hålla bättre nivå än på många andra håll i Sverige, med tanke på att korruptionsrapporteringen ges utrymme i tidningarna.
Senast redigerad av Europe 2012-10-26 kl. 05:54.
Citera
2012-10-26, 06:08
Medlem
Draup.s avatar
Europe: Bra jobbat!

Vore kul om man kunde få ihop tillräckligt med bevis för hans egenintresse att tjäna pengar i asyl-industrin för att få ihop ett välformulerat flygblad att dela ut till ortens invånare.

Samma invånare som uppenbarligen inte alls delar hans förtjusning i det hela.
Senast redigerad av Draup. 2012-10-26 kl. 06:10.
Citera
2012-10-26, 07:15
Medlem
JBernards avatar
Vet migrationsverket om att dom samarbetar med en person som har estniska bolag och allsköns skumraskaffärer för sig. Dom borde väl ha någon form av krav på sig att inte betala ut pengar till tvivelaktiga individer/företag. Någon borde författa ett välformulerat brev till myndigheten.
Citera
2012-10-26, 08:22
Medlem
stom72s avatar
Känns underbart med signaturer som metalljocke, Europé m.fl. som gräver fram fina grejor om detta ärkesvin. Ni inger hopp och med hjälp av sådana som er kommer sanningen segra över ondskan.
Citera
2012-10-26, 09:33
Medlem
densistasovjets avatar
Tittar vi lite närmare på denna länk som Europe ovan hade lagt in så är den inte så lite intressant:

http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/maanga_missar_moeten/%28comment%29/view#view

Lotta Lindquist som är journalist och en mycket duktig sådan var så bra på granskning att de sparkade henne snett uppåt till chefred tillsammans med en munkavle. Kom ihåg att detta är en sosse tidning där Juholt har jobbat och kanske fortfarande till och med tjänstledig.

Om vi ser på kommentarerna så visar det sig att Stefan åkt både till Kina och sedan Sydafrika för olika uppdragsgivare så här har vi verkligen en som ser till och förser sig:

På förekommen fråga kan jag här redovisa mina giltiga skäl till frånvaro vid KF de 10 tillfällena (ej i kronologisk ordning):

1. UBC, Polen, kommunalt uppdrag
2-5. Kina med företaget enl avtal med regionförbundet
6-7. Sydafrika för kommunalt utvecklingsprojekt
8. Frankfurt för kommunalt LED-projekt.
9. Sjuk
10. Familjeangelägenhet

Notera att han är borta i Kina vid 4 sammanträden. Kalmar och Kalmar län hade ju en skandal som nog är den värsta Kina skandalen i Sverige, Fanerdun. Den byggde på ett mytoman som ville bygga ett permanent utställningshall för Kinesiska produkter i Kalmar och lurade alla lokalt. Alla lokala politiker åkte skytteltrafik till Kina, oklart varför. Den verkliga affärsiden var ju att sälja Europeiskt medborgarskap till rika Kineser.

Vad Oskarshamns kommun har för intressen i Sydafrika övergår väl de flestas förstånd. Dock inte Stefans.

Dvs vi har att göra med en äkta Jan-emanuel entreprenör utav värsta sosse hycklare sorten.
Citera
2012-10-26, 10:55
Medlem
mr.laws avatar
Den här bloggen kanske redan ligger uppe. En pajas mao.

http://dackecountry.blogspot.se/2010/08/korruptionen-inom-oskarshamns-kommun.html

Citat:
Mest iögonfallande är ändå organisationen kring UBC energikommision där spindeln i nätet är Stefan Vind. Stefan är en lokal kändis som varit/är IT entreprenör och socialdemokratisk politiker och när bolagen inte gick så bra.... så vips fick han detta uppdrag som sekreterare ( nu ändrat till Ordförande) utan att ha den minsta kompetens inom energiområdet. Det har inte hindrat honom att åka till Sydafrika, hitta på egna projekt och få kommunen att ställa upp med bidrag till hans egna bolag inom samma område. Stefan Windh bor i samma by som Peter Wretlund och hans fru Susanna är också engagerad som lokalpolitiker. Här är han engagerad i en diskussion på Oskarshamnsbloggen. Stefan är ett skräckexempel på hur det inte ska gå till och där sammanblandningen mellan politikern och entreprenören är total. Bengt Karlsson är utvecklingsansvarig på UBC..... någon som tycker att det är snårigt?
Citera
2012-10-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Du förargas över att han kallar en nationalist bonnläpp, och följer upp det med att i meningen efter kalla honom "feta jävla småpåven". Grrrrrrreat!
Windh är en sossepamp i en minihåla. att han kallar utifrån kommande folk för bonnläppar är talande för hans syn på sig själv och sin roll. Att jag kallar honom för den fete småpåven beror på hans beteende. Jag hade aldrig kallat honom för det om han inte hade betett sig som han gjorde. Att kalla de fredliga nationalisterna för öknamn finns det däremot ingen anledning att göra.
Citera
2012-10-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Windh är en sossepamp i en minihåla. att han kallar utifrån kommande folk för bonnläppar är talande för hans syn på sig själv och sin roll. Att jag kallar honom för den fete småpåven beror på hans beteende. Jag hade aldrig kallat honom för det om han inte hade betett sig som han gjorde. Att kalla de fredliga nationalisterna för öknamn finns det däremot ingen anledning att göra.

Omvänt resonemang kan användas av småpåven (eller annan) för att legitimera bruket av bonnläpp (även om du inte ser det).
Citera
2012-10-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Omvänt resonemang kan användas av småpåven (eller annan) för att legitimera bruket av bonnläpp (även om du inte ser det).
Nej, inte om man inte är en relativist som förnekar att verkligheten existerar. Det finns objektivt giltiga anledningar att utifrån Windhs beteende kalla honom fet småpåve, det finns inga objektivt giltiga anledningar att kalla nationalisterna bonnläppar.
Citera
2012-10-26, 12:05
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vet migrationsverket om att dom samarbetar med en person som har estniska bolag och allsköns skumraskaffärer för sig. Dom borde väl ha någon form av krav på sig att inte betala ut pengar till tvivelaktiga individer/företag. Någon borde författa ett välformulerat brev till myndigheten.

Tvivlar på att Migrationsverket bryr sig, såvida det inte kommer till allmän kännedom, man sluter avtal med förste handuppräckare bara för att visa att man "når framgång" i det galna projektet. Skulle något sådant uppdagas efter ingångna avtal blir det det sedvanliga harklandet: - jovisst, nej det är klart så får det inte gå till, vi ska se över våra rutiner -.

Bara i landet på låtsas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in