2012-10-21, 22:20
Medlem
Hur kommer det sig att småflickor tvingas bära slöja? Om kvinnorna är myndiga kan de välja själva, men att tvinga barn är ett brott. Vi borde ha en lag som förbjuder barn under 18 att bära slöja.
Citera
2012-10-21, 22:26
Medlem
Heladageniskogens avatar
Varför då? Föräldrar tvingar ju barn till saker hela tiden.

Sedan förstår jag inte gnället om slöja, jag tycker det är en vacker tradition som vi haft i Sverige tidigare och snarare borde börja med själva.

Sedan bär inte barn slöja traditionellt i Islam, det är enkom flickor i adult ålder även om vissa säkert vill vara vuxna och börja bära slöja tidigare, vad vet jag.
Citera
2012-10-21, 22:28
Medlem
MegaAgamers avatar
Men det kan vi ju inte göra då är vi ju rasister.
Citera
2012-10-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Men det kan vi ju inte göra då är vi ju rasister.

Nej. Vi är renodlade demokrater om vi gör det
Citera
2012-10-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Varför då? Föräldrar tvingar ju barn till saker hela tiden.

Sedan förstår jag inte gnället om slöja, jag tycker det är en vacker tradition som vi haft i Sverige tidigare och snarare borde börja med själva.

Sedan bär inte barn slöja traditionellt i Islam, det är enkom flickor i adult ålder även om vissa säkert vill vara vuxna och börja bära slöja tidigare, vad vet jag.
Jag kan säga att det finns barn på mellanstadiet med slöja
Citera
2012-10-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukhuet

Ja det är väl som allt annat "vuxet" folk börjar röka och dricka i allt lägre åldrar med.
Citera
2012-10-21, 22:35
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Är det så farligt att mellanstadieflickor vill vara "stora" och ha på sig slöja dock?

Jag menar, ser man svenska flickor i den åldern klär de ju sig som om de vore tonåringar och då är nog en slöja fan mycket bättre.
Citera
2012-10-21, 22:36
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Hur kommer det sig att småflickor tvingas bära slöja? Om kvinnorna är myndiga kan de välja själva, men att tvinga barn är ett brott. Vi borde ha en lag som förbjuder barn under 18 att bära slöja.
Det finns väl inga svenska barn som tvingas bära slöja, vad är problemet?
Vad ska svenskar göra åt att muslimer är efterblivna förtryckare?
Citera
2012-10-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det finns väl inga svenska barn som tvingas bära slöja, vad är problemet?
Vad ska svenskar göra åt att muslimer är efterblivna förtryckare?
Det är väll väldigt underförstått att jag menar islamister.
Citera
2012-10-21, 22:46
Bannlyst
Slöja är verkligen "ingen fin tradition" som du säger. Det är fult och ser hemskt ut när kvinnor går runt och det enda man kan se är ögonen på de. Vad det gäller tvång tror jag att de flesta lär sig att tänka själva under tonåren och får välja att inte bära slöja.

-En muslim
Citera
2012-10-21, 22:49
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det är väll väldigt underförstått att jag menar islamister.
Vad ska svenskar göra åt islamister menar du?
Det enda rätta är att skicka hem dom till sina egna hemländer och där får de göra precis vad de vill.
Problem solved, väldigt logiskt och enkelt.
Citera
2012-10-21, 22:53
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Barn tvingas ju ha på sig alla möjliga kläder och tror inte heller att det oftast handlar om tvång utan bara att en liten tjej ser upp till sin mamma och mamma bär slöja då vill hon också göra det såklart. Svenska tjejer börjar ju sminka sig och använda string osv i tidigare och tidigare åldrar för att dom vill vara vuxna och dom ser att mamma sminkar sig. Enligt koranen så ska ingen tvingas till att tro på islam utan det är något man ska välja själv och gå in för helthjärtat själv till skillnad från kristendomen där man i princip ärver sin tro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in