2012-10-23, 05:44
Medlem
bluemoons avatar
Denna smutskastning mellan lös och portionerarna har alltid varit här på fb !

Alltid lika tråkig läsning

Finns högvis med trådar om det redan
Citera
2012-10-23, 07:33
Medlem
cagivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymOchHemlig
säkert någon annan i tråden som har tagit upp det men smaken är väl relativ? varför klankar du ner på något som är "mindre manligt" behöver du kompensera för något...???

Ont: Jag har snusat nu på riktigt i 4 år och det går i perioder vilket märke/original/white, snus är det bästa jag vet, ibland när man har tillfälle så tar man en bak och känner sig riktigt taggad på att bara snusa loss men blir lika jävla missnöjd varje gång, är asnice första 10 minuterna sen när den börjar falla sönder är det ingen poäng i det hela längre, nej då tar jag hellre 2 portion samtidigt, vilket jag brukar göra till kvällsfilmen
vidare så känns det mer civiliserat att snusa portion, de ända jag vet som inte snusar portion är antingen över 60 år eller wt-handverkare (undantaget dom som fritidssnusar lös när dom är hemma)

men det är ju bara ur min synvinkel...
Jag har aldrig påstått att det är manligt att vara en nikotinslav! Jag undrar bara om ni som snusar portion tycker om smaken av snus. Och isåfall varför inte snusa lös, som enligt mig åtminstone smakar mer än portion!
Citera
2012-10-23, 07:52
Medlem
200kgs avatar
Alltid föredragit lössnus, men här kommer mina anledningar till att jag snusar portion, har i dagsläget knappt ens råd med portion budgetssnus, är fattig och snusar för mycket.
  • Genom att baka portionen blir dina händer "kladdiga".
  • Tänderna blir värre än på portion.
  • Folk tycker att det ser vidrigt ut.
  • Det är säkerligen sämre för hälsan med lös.
  • Det är dyrare och går åt snabbare.

På punkt 4 menar jag att det är säkerligen sämre för tandköttet att snusa lössnus, har även läst något om tobaken som rinner ner i halsen skulle ha någon negativ påverkan, värre än portion dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in