Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Ett par tips:
Jo man tackar! Kan inte tro att jag missade sökknappen i kontakt-listan.
Jag har nu vant mig vid telefonen och WP8 och måste säga att det är otroligt skönt och flyter på som en dröm! Det jag fortfarande stör mig på är att det inte finns en knapp specifikt för "?" och "!" på tangentbordet dock, men jag har lärt mig att byta sida nu vilket går väldigt fort trotts allt.
Citat:
Ursprungligen postat av desmodus
Lite tips.
*Du kommer åt dina kontakter direkt via People-hubben, du behöver inte gå via Phone.
*Du kan filtrera din kontaklista och välja vilka källor kontakterna ska hämtas ifrån:
People -> Settings -> Filter Contacts
eller
Phone -> Contacts -> Settings -> Filter Contacts
*Jag har bara ett fåtal personer jag ringer regelbundet, så de personerna har jag lagt som tiles direkt på startsidan:
People -> [Håll kvar fingret över önskad kontakt] -> Pin to Start
*Du kommer åt dina kontakter direkt via People-hubben, du behöver inte gå via Phone.
*Du kan filtrera din kontaklista och välja vilka källor kontakterna ska hämtas ifrån:
People -> Settings -> Filter Contacts
eller
Phone -> Contacts -> Settings -> Filter Contacts
*Jag har bara ett fåtal personer jag ringer regelbundet, så de personerna har jag lagt som tiles direkt på startsidan:
People -> [Håll kvar fingret över önskad kontakt] -> Pin to Start
Jo jag lyckades finna de flesta av dessa funktioner som du nämner tillslut. Och gud vad dum jag känner mig efter att ha haft "People" på startskärmen sedan första början utan att ha tryckt på den en ända gång.

Jag gillar allt med WP8 i nuläget förutom musikspelaren som är en aning seg att starta ibland och enligt mig rätt så svår att navigera i.
Är det f.ö. någon som vet om man kan ta bort lösenordet för "Kids corner"? Det känns rätt så dumt att ha den aktiverad för att vänner ska kunna använda mobilen när det är samma lösenord för att komma till min personliga användare.. Jag är rätt så säker på att det till en början inte var lösenord alls på "Kids corner", men nu måste jag skriva in mitt egna lösenord för att komma in dit.