2012-12-13, 16:52
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Ett par tips:

Jo man tackar! Kan inte tro att jag missade sökknappen i kontakt-listan.

Jag har nu vant mig vid telefonen och WP8 och måste säga att det är otroligt skönt och flyter på som en dröm! Det jag fortfarande stör mig på är att det inte finns en knapp specifikt för "?" och "!" på tangentbordet dock, men jag har lärt mig att byta sida nu vilket går väldigt fort trotts allt.

Citat:
Ursprungligen postat av desmodus
Lite tips.

*Du kommer åt dina kontakter direkt via People-hubben, du behöver inte gå via Phone.

*Du kan filtrera din kontaklista och välja vilka källor kontakterna ska hämtas ifrån:
People -> Settings -> Filter Contacts
eller
Phone -> Contacts -> Settings -> Filter Contacts

*Jag har bara ett fåtal personer jag ringer regelbundet, så de personerna har jag lagt som tiles direkt på startsidan:
People -> [Håll kvar fingret över önskad kontakt] -> Pin to Start

Jo jag lyckades finna de flesta av dessa funktioner som du nämner tillslut. Och gud vad dum jag känner mig efter att ha haft "People" på startskärmen sedan första början utan att ha tryckt på den en ända gång.

Jag gillar allt med WP8 i nuläget förutom musikspelaren som är en aning seg att starta ibland och enligt mig rätt så svår att navigera i.

Är det f.ö. någon som vet om man kan ta bort lösenordet för "Kids corner"? Det känns rätt så dumt att ha den aktiverad för att vänner ska kunna använda mobilen när det är samma lösenord för att komma till min personliga användare.. Jag är rätt så säker på att det till en början inte var lösenord alls på "Kids corner", men nu måste jag skriva in mitt egna lösenord för att komma in dit.
Citera
2012-12-13, 20:41
Medlem
desmoduss avatar
Har inte testat kids corner innan, men det verkar hänga ihop med vilken timeout du har på ditt lösenord - kan sättas till att alltid krävas eller en specifik tid.

När tidsgränsen passerats krävs lösenord för kids corner. Men när kids corner är påslaget så krävs alltid lösenord för din vanliga startsida. Om du därefter öppnar kids corner innan tidsgränsen så kommer lösenord inte att efterfrågad.

Lite ologiskt tycker jag, men det är så det funkar enligt de forum jag läst.
Citera
2012-12-25, 12:43
Medlem
MartinStLouiss avatar
Nokia Lumia 920 kostar 2490 kr på elgiganten nu under mellandagsrean, det är väl ett ganska bra pris för den telefonen?
Citera
2012-12-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Nokia Lumia 920 kostar 2490 kr på elgiganten nu under mellandagsrean, det är väl ett ganska bra pris för den telefonen?
Du skrev antagligen fel, men för tydlighets skull så är det Lumia 900 som säljs till det priset.
Citera
2012-12-25, 13:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Du skrev antagligen fel, men för tydlighets skull så är det Lumia 900 som säljs till det priset.

My mistake, bra att du fixade det
Citera
2012-12-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Jo man tackar! Kan inte tro att jag missade sökknappen i kontakt-listan.

Jag har nu vant mig vid telefonen och WP8 och måste säga att det är otroligt skönt och flyter på som en dröm! Det jag fortfarande stör mig på är att det inte finns en knapp specifikt för "?" och "!" på tangentbordet dock, men jag har lärt mig att byta sida nu vilket går väldigt fort trotts allt.

.

Angående enskilda knappar för ! och ? så håller du bara in knappen för . så får du upp andra alternativ
Citera
2013-01-03, 14:38
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giantos
Angående enskilda knappar för ! och ? så håller du bara in knappen för . så får du upp andra alternativ

Jo, jag har redan fått detta tipps, men tack endå!

Är det någon mer än mig som inte kan visa bilder (MMS)? Jag får bara en länk där det står "Get media content now (XX KB)", och när jag trycker på den så låter det lite men jag kan ej se någon bild, och inte heller hittar jag någon bild i mina ned-laddningar. Det är lite jobbigt när man precis har fått en ny mobil och blir spammad med massor av bilder, speciellt när man aldrig brukar få några bilder annars.

Ibland har jag också märkt att mobilen blir kokhet (riktigt riktigt varm) och drar ned batteriet med säkert fem procent varje minut! Jag hade samma problem med min gamla mobil, en HTC Sensation, fast HTCn blev så varm att jag brukade känna att det började bränna på mitt ben och den gick inte att hålla i handen då den blev så varm ibland.

Denna mobil blir inte så varm så att jag bränner mig i alla fall, men det känns snarare som en nackdel med tanke på att den en gång laddade ur sig från 100% till 10% medan jag satt på tåget i ungefär en kvart och inte märkte något.. Detta har hänt säkert tre gånger nu! Annars så är batteritiden helt okej!
Citera
2013-01-03, 19:57
Medlem
1979s avatar
Hur lång är batteritiden om man kollar på film?
Citera
2013-01-03, 23:26
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Hur lång är batteritiden om man kollar på film?
Ingen aning, har inte testat men det beror ju givetvis på om du streamar eller inte. Men batteriet i telefonen är bra.

"Video playback time

5 h"
http://www.nokia.com/us-en/products/phone/lumia920/specifications/
Senast redigerad av KillenArCP 2013-01-03 kl. 23:28.
Citera
2013-01-04, 00:16
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ingen aning, har inte testat men det beror ju givetvis på om du streamar eller inte. Men batteriet i telefonen är bra.

"Video playback time

5 h"
http://www.nokia.com/us-en/products/phone/lumia920/specifications/

Ok, tack.

Är det någon som vet av erfarenhet?
Citera
2013-01-05, 22:25
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Jag sitter nu här med min Lumia 920, jag va den första i Sverige som fick den enligt tele2butiken
För alla er som är vana vid Nokia kan ni glömma att ni känner igen någonting, allting är extremt svårt och jag tycker till och med det är svårt att veta hur jag ska göra för att ens ringa ett samtal eller skicka ett sms.
Väldigt knasig mobil, bara pillat på den sen 6 idag ju men hittils är det ingen höjdare.

Jag förbokade från telia och fick den innan teliabutiken här i stan, viss förvirring i början då jag hade en N8 innan och WP är skapligt olikt symbian... men jag är väldigt nöjd med min 920

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Såg att den väger hela 185 gram, vad är som väger så himla mkt i den?

Tycker inte vikten är nått problem, det bidrar till att den känns gedigen bara
Citera
2013-01-13, 15:02
Medlem
Lumia 920 känns som ett kvalitetsbygge. Min tidigare GS2 känns plastig och väldigt trög i jämförelse. Gillar wp8 skarpt, grymt os. Ska bli najs när Spotify appen kommer nu i Q1, då är jag ganska så nöjd. Nokiaapparna är trevliga, men inte nyttjat dem särskilt mycket. Har någon testat Nokia Drive ordentligt? Funkar den väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in