2012-12-01, 16:40
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Lika hållbar som vanligt!

Drop test
Scratch test
Destruction

Jävlar vad tålig den är! Dock vågar jag inte testa med min egen.

Den verkar tåla sjukt mycket stryk!
Citera
2012-12-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmonster
Är redigt förbannad just nu...
...
Fy fan för Telenor säger jag bara... Helt värdelöst...

Någon mer som upplevt samma sak?

Nej, men jag förstår att du är sur.

Enda jag upplevt är att jag förbokat i Inets butik 27-8 oktober och jag väntar fortfarande medan man läser om folk som fått sina förra veckan genom Inet och andra företag... Jobbigaste är väl att läsa om dom som bara går förbi nån butik och lyckas köpa en.
Kommer lacka snart och välja en annan lur om den inte kommer denna vecka. Tror Ativ-S kommer sitta bra + extra 1,5 tusen man sparar på att inte behöva köpa 920 + laddaren.
Citera
2012-12-04, 02:10
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87

Enda jag upplevt är att jag förbokat i Inets butik 27-8 oktober och jag väntar fortfarande medan man läser om folk som fått sina förra veckan genom Inet och andra företag... Jobbigaste är väl att läsa om dom som bara går förbi nån butik och lyckas köpa en.
Kommer lacka snart och välja en annan lur om den inte kommer denna vecka. Tror Ativ-S kommer sitta bra + extra 1,5 tusen man sparar på att inte behöva köpa 920 + laddaren.

Sitter i samma sits som dig, men tänker såhär, "Hey, jag får vänta lite men sen har man en mobil som är något helt utöver det vanliga".
Citera
2012-12-04, 09:38
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87

Ja det gäller att ha lite tur. Jag valde att inte förbeställa någon och till en början verkade det var ett dålig val men så bestämde jag mig för att ta en runda på stan. I de flesta affärer var alla bokade men lyckades få tag på en på tele2. Ioförsig bara i svart men det dög för mig och känner mig nöjd.

Så tycker du ska vänta, lär komma snart.
Citera
2012-12-04, 14:33
Medlem
Tack för era uppmuntringar! Ska försöka dra ut nu på en upptäcktsfärd genom snö och gallerior efter en återförsäljare som har Lumian. Kanske ska nöja mig med en vit ändå...
Citera
2012-12-05, 21:55
Medlem
OK, orkade inte vänta tillslut så jag tog min chans på Alina som hade fått in några och jag ångrar inte det för nu är mitt paket på väg
Så jag får den innan helgen och kan använda den på firmafesten, testa mörkerbilderna osv...
Citera
2012-12-10, 00:59
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
1. Det finns ingen knapp för att ringa direkt, du måste först gå in i "operatör-namn"'s appen och sedan trycka på en väldigt liten ikon längst ned på skärmen för att få slå in det nummer du vill ringa. Vill man ringa någon från kontakt-listan så öppnar man först appen för att sedan dra någon/några skärmar åt sidan tills man kommer till sin kontakt-lista. Väl inne i kontakt-listan så måste man leta reda på den rätta kontakten (notera att alla dina Facebook-vänner är i samma lista och det går inte att söka i listan vad jag vet), när du har hittat kontakten så går du in på denne och får sedan välja hur du vill kontakta denne, i detta fall väljer man att man vill ringa dem.

2. Det som stör mig allra mest med mobilen är att det inte finns något vettigt sätt att sätta på/stänga av det mobila nätverket samt wifi-anslutningen. Just nu måste du in i inställningarna och leta igenom den där långa jävla listan med inställningar för att kunna starta/stänga av dem, vilket är rätt så jobbigt och tidskrävande.

3. Sen finns det heller ingen knapp för punkt eller frågetecken på tangentbordet!? Man måste trycka på en mindre knapp ("123") för att få upp siffertangentbordet och sedan välja tecken därifrån, vilket är väldigt jobbigt för folk som mig då jag alltid skriver med punkt osv.
Ett par tips:

1. Det går visst att söka efter kontakter. Antingen klickar man på "kontakter" i telefonappen och hamnar då i listan över kontakter, väl där kan man klicka på en sökknapp, eller om man har tillräckligt med kontakter läggs det in bokstäver i listan, klickar man på "A" får man då upp alfabetet och kan hoppa till rätt bokstav. Dessutom finns en sökknapp direkt i telefonappen. Däremot finns det ingen genväg direkt till att slå ett nummer men det må väl vara hänt.

2. Nu vet jag att du löst detta, men för att klargöra för andra läsare, det tar 1 minut att ladda ner en app som ger dig tillgång till wifi, bluetooth, nät och en del andra inställningar som genvägar på startskärmen. Vill man ha batterinivån på startskärmen kan man också ladda ner en app.

3. Det finns en knapp för punkt och komma på det vanliga tangentbordet. Håller man inne fingret på "." får du upp en lista där du utan att byta till det numeriska tangentbordet kan skriva punkt, bindestreck, kolon, utropstecken och frågetecken.

Något som för övrigt inte är att underskatta är ju att man kan fästa väldigt mycket olika saker på startskärmen, t.ex. fotoalbum, spellistor i nokia music, punkter på kartan, kontakter, i princip alla webbsidor*, mål för en vägbeskrivning för nokia drive och så vidare. Samtidigt kan man ju då rensa bort alla mindre nödvändiga program från startskärmen och sedan starta dem från applistan.

*I brist på en mobilapp för västtrafik tog jag till helt enkelt bara och fäste den mobila hemsidan för reseplaneraren på startskärmen så fick man ju samma funktioner och behöver inte navigera dit via webläsaren.
Citera
2012-12-11, 12:15
Medlem
Är det någon som förbeställde sin Lumia 920 från Tele2 när som hade det där erbjudandet att dom 300 första skulle få en gratis laddningsplatta? Har ni fått laddningsplattan i så fall?

Jag är bergsäker på att jag beställde innan dom ens hade ändrat erbjudandet ifrån att dom 100 första skulle få till att dom 300 första skulle få, men ändå har jag inte sett någon platta. Jag skickade ett mail till tele2 härom dagen och fick nu svar att det inte ligger något laddningsplatta på den ordern. Jävla hycklare. Funderar på att anmäla asen!
Citera
2012-12-11, 14:05
Medlem
Jag tycker att Nokia 920 är bättre än Iphone 5. Hejdå!
Citera
2012-12-11, 15:37
Medlem
mrvisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainGoose
Klart man kan agera hjälten och följa dem till graven men utveckligen av Appar osv ligger mils-väg efter Apple och Samsung... Orkar man verkligen stå ut med att alltid ligga efter?!

http://www.affarsvarlden.se/hem/article3598683.ece

HAHAHA

Sug på den.
Citera
2012-12-11, 21:18
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerium
Är det någon som förbeställde sin Lumia 920 från Tele2 när som hade det där erbjudandet att dom 300 första skulle få en gratis laddningsplatta? Har ni fått laddningsplattan i så fall?

Jag är bergsäker på att jag beställde innan dom ens hade ändrat erbjudandet ifrån att dom 100 första skulle få till att dom 300 första skulle få, men ändå har jag inte sett någon platta. Jag skickade ett mail till tele2 härom dagen och fick nu svar att det inte ligger något laddningsplatta på den ordern. Jävla hycklare. Funderar på att anmäla asen!

Studentabbonemang? Isåfall gäller inte erbjudandet.
Citera
2012-12-13, 13:05
Medlem
desmoduss avatar
Citat:
Sådär jag har nu köpt min nya vita Nokia Lumia 920!

Det finns ingen knapp för att ringa direkt, du måste först gå in i "operatör-namn"'s appen och sedan trycka på en väldigt liten ikon längst ned på skärmen för att få slå in det nummer du vill ringa. Vill man ringa någon från kontakt-listan så öppnar man först appen för att sedan dra någon/några skärmar åt sidan tills man kommer till sin kontakt-lista. Väl inne i kontakt-listan så måste man leta reda på den rätta kontakten (notera att alla dina Facebook-vänner är i samma lista och det går inte att söka i listan vad jag vet), när du har hittat kontakten så går du in på denne och får sedan välja hur du vill kontakta denne, i detta fall väljer man att man vill ringa dem.

Lite tips.

*Du kommer åt dina kontakter direkt via People-hubben, du behöver inte gå via Phone.

*Du kan filtrera din kontaklista och välja vilka källor kontakterna ska hämtas ifrån:
People -> Settings -> Filter Contacts
eller
Phone -> Contacts -> Settings -> Filter Contacts

*Jag har bara ett fåtal personer jag ringer regelbundet, så de personerna har jag lagt som tiles direkt på startsidan:
People -> [Håll kvar fingret över önskad kontakt] -> Pin to Start

------

OT hoppas jag att alla som förbeställt äntligen fått sina telefon nu.

Har haft min i drygt två veckor och det är den bästa lur jag någonsin haft. Har varit nöjd iPhone-ägare i tre år, men WP8 är bara sååå mycket bättre. Jag har tvingats byta från Spotify till en annan streamingtjänst och man är inte lika bortskämd med överflödet av appar, men det tror jag är ett övergående problem.
Senast redigerad av desmodus 2012-12-13 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in