2012-10-21, 14:00
Medlem
Vill se filmklipp på hangarhundar i någon form, i träning eller "in action". Någon som hittat något klipp med dylikt material någonstans?

Vill allså inte se några colombianska blandrashundar stå och kampa med varandra utan militära hangarhundar i tjänst, eller där i närheten!
Citera
2012-10-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vill se filmklipp på hangarhundar i någon form, i träning eller "in action". Någon som hittat något klipp med dylikt material någonstans?

Vill allså inte se några colombianska blandrashundar stå och kampa med varandra utan militära hangarhundar i tjänst, eller där i närheten!

Det finns inga "hangarhundar" längre. Dom försvann i slutet av 90-talet. Några filmer finns mig veterligen inte.
Citera
2012-10-22, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980
Det finns inga "hangarhundar" längre. Dom försvann i slutet av 90-talet. Några filmer finns mig veterligen inte.
Nja, numer används "vakthundar". En annan typ av inlärning, men syftet är detsamma - att aggressiva hundar områdesbevakar.

http://vakthunden.com/
Citera
2012-10-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nja, numer används "vakthundar". En annan typ av inlärning, men syftet är detsamma - att aggressiva hundar områdesbevakar.

http://vakthunden.com/

Jo, men dom sitter inte i löplina med "spränghake" Jag vet att -97 fanns det hangarhundar som just satt i löplina men att det var sista året på den flottiljen iaf. Sedan gick man över till mer "normala" spår/personskyddshundar. Idag är ju dessutom ex. Securitas vanliga även på militära områden.
Citera
2012-10-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980

Trist! Men tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in