2012-10-20, 23:54
Medlem
jag är en talanglös medborgare med någon slags dödsångest tror jag.
har kommit på att efter jag har dött kommer folk att minnas och sakna mig men inte för alltid. sakta sakta kommer jag glömmas bort och ingen kommer veta vem jag var eller att jag varit.
precis som att jag aldrig funnits.

tänte om jag målar några tavlor kanske man kunde sälja dom någonstans så att jag eller det jag gjort fanns kvar på något sätt.
försökt måla men upptäckte att jag är fruktansvart värdelöst dålig på det.

sedan försökte jag skriva så att mina ord skulle finnas kvar någonstans i någon bok eller nått.
men nä det kommer inte ske.

har även försökt lära mig spela gitar och sjunga men gnislet från bistik på en tallrik låter bättre.
så jag kommer inte bli någon rockstar heller.

finns det nån med någon ide på vad man kan göra för att skapa ett åtminstone litet ärr i tiden?
Citera
2012-10-21, 00:17
Medlem
fueones avatar
Konstnärlighet är ingenting man egentligen behöver vara bra på, du kan rita några streck över ett papper och vissa kommer att behandla det som konst. Jag tror att du bara behöver hitta det du är bra på, vi har nog alla någonting, gäller bara att hitta det somsagt.
Citera
2012-10-21, 01:17
Medlem
Bagettis avatar
Såhär ser jag på saken.

Varför är det så viktigt för dig att du ska bli ihågkommen för alltid (eller väldigt lång tid)?
Min första tanke var låg självkänsla, att det är självklart att du inte duger annars.
...
Så ja, självkänsla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in